חזרה לעמוד הקודם

סדרות חדשות – הרגלי שימוש במכשירים חדשים

לאחרונה פרסמנו שתי סדרות נתונים העוסקות בשימוש במכשירים חדשים. הראשונה מציגה נתונים על בעלות מכשירים ניידים ואופן החיבור לאינטרנט מכשירים אלובזמן שהשנייה עוסקת בדרך בה קבוצות אוכלוסייה צורכות תכנים בעזרת מכשירים שונים.

רוב משתמשי הטאבלט מעדיפים רשתות אלחוטיות

הסדרה שימוש במכשירים ניידים באירופה והמזרח התיכון מביאה מחקר שהינו חלק מפרוייקט Think with Google המרכז נתונים ומאמרים  אודות הרגלי שימוש במדיה חדשה.

המחקר הנוכחי נועד לבחון את השימוש במכשירים ניידים באירופה והמזרח התיכון ברבעון הראשון של 2012. במסגרת המחקר נדגמו בישראל 1,001 נשאלים בגילאי 16 ומעלה (המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת).

מהמחקר עולה כי ל-78% מהנשאלים בישראל היה מכשיר נייד, ל-35% היה מכשיר חכם ול-10% מהנשאלים היה מכשיר טאבלט. בנוסף המשיבים נשאלו אודות השימוש שלהם באינטרנט ונמצא כי 81% מהנשאלים השתמשו באינטרנט.

המחקר, שעסק בשימוש במכשירים ניידים, גם מצא כי 93% מבעלי המחשבים ו-88% מבעלי הטאבלטים גולשים באינטרנט דרכם. מתוך בעלי הטאבלט כ-83% מתחברים לאינטרנט מרשת אלחוטית ציבורית,  64% עושים זאת מהרשת הביתית, 32% מהרשת האלחוטית בעבודה ו-16% בעזרת חיבור סלולארי.

מנותקים או מחוברים?

הסדרה צריכת תוכן במדיה החדשה והמדיה הישנה מביאה מחקר שהתבצע על ידי ד"ר האיל הינו (מאוניברסיטת אריאל) וד"ר יאיר עמיחי המבורגר (מהמרכז הבינתחומי הרצליה) ונתמך על ידי הרשות השנייה. המחקר עסק ביחסים בין צפייה בטלוויזיה וצריכת תכנים דרך האינטרנט בקרב קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל. בכדי לבחון נושא זה ביצעו החוקרים שלושה סקרים טלפוניים אשר התמקדו בקבוצות אוכלוסייה שונות בישראל. הסקר הראשון כלל 550 משיבים מהאוכלוסייה היהודית, הסקר השני בחן 350 עולים מבריה"מ לשעבר והסקר השלישי פנה ל-200 משיבים מהאוכלוסייה הערבית.

מהסקר עולה כי כ-11% מעולי בריה"מ לשעבר ו-10.4% נטשו את הטלוויזיה וצורכים תוכן באמצעות מכשירים חדשים בלבד, זאת ביחס לרק 4.6% בקרב הציבור היהודי הוותיק.

כמובן לא תמיד מדובר בנטישה מוחלטת ולעיתים אנשים צופים במקביל בטלוויזיה ובתכנים במכשירים חדשים אולם גם כאן האוכלוסייה היהודית הוותיקה הינה השמרנית ביותר. כ-26.1% מהמשיבים בקרב עולי בריה"מ לשעבר ו-18% מהמשיבים באוכלוסייה הערבית  צופים בתכנים בטלוויזיה במקביל לצפייה באמצעי הניו-מדיה, זאת ביחס ל -14.9% מהמשיבים בקרב האוכלוסייה היהודית.