חזרה לעמוד הקודם

התקשורת בישראל 2012

הדו"ח השנתי "התקשורת בישראל 2012: סדרי יום, שימושים ומגמות" נערך על ידי  ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און. הדו"ח מפורסם זאת השנה השנייה על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בשיתוף יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI. להלן נקודות מרכזיות הנוגעות לשימוש באינטרנט שניתן למצוא בדו"ח:

  • הדוח בוחן את האזכורים בתקשורת המסורתית והחדשה, ובכלל זה ברשתות החברתיות, בטוקבקים ובבלוגים  של מונחים כדוגמת שוויון בנטל, צדק חברתי, האיום האיראני, ערוץ 10, "האח הגדול", אייפון וגלקסי, פייסבוק ועוד.
  • הדו"ח כולל ניתוח של הטוקבקים באתרי חדשות באינטרנט לידיעה על החלטת הממשלה להפסיק את מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה בנובמבר 2012. מהדוח עולה כי היקף הביקורת מצד גולשים על נתניהו היה גבוה בהרבה משיעור המתנגדים שעלה בסקרי דעת קהל עם תום המבצע.
  • האינטרנט הינו המדיום השלישי הכי גדול בהיקף הוצאות הפרסום  בישראל ומושקעים בו כ-16% מתקציבי הפרסום או 573 מיליוני שקלים. בעוד הטלווזיה (עם 42% מעוגת הפרסום) והעיתונות (עם 29% מעוגת הפרסום) מובילים בפער ניכר הם חוו בשנה האחרונה ירידה של 7% ו-12% בתקציבי הפרסום שלהם בעוד המדיום האינטרנטי נשאר ללא שינוי.
  • בדו"ח  סקירה נרחבת על התקשורת החרדית בישראל, שכתב פרופ' יואל כהן, בה מובאים בין היתר ממצאי סקר TGI, שעל פיו  40% מהחרדים גולשים באינטרנט. עוד עולה מהסקר כי 17% מהנשים החרדיות גלשו "כל היום או מספר פעמים ביום", בהשוואה ל-13% מהגברים החרדים. 23% מהנשים החרדיות דיווחו כי הן "לגלוש מדי פעם בפעם", בהשוואה ל-28% מהגברים.