חזרה לעמוד הקודם

השוואה בין למידה פורמלית וא-פורמלית באמצעות טכנולוגיות

מחקר שנערך על ידי ד"ר יובל דרור (המכללה למנהל) וד"ר אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה) ובחן שימוש בטכנולוגיות מידע למטרות למידה. המחקר מבוסס על סקר טלפוני שהקיף 606 בני נוער בגילאי 12 עד 18 וכלל 456 בני נוער יהודים ו-150 בני נוער ערבים. להלן ממצאים עיקריים מתוך המחקר –

  • 45% מהנשאלים השתמשו באתר ויקיפדיה בכדי להכין שעורים ו-31% השתמשו באתר בכדי להעשיר את הידע שלהם, 19% השתמשו באתר לשני הצרכים. לעומת זאת, רק 35% מהנשאלים השתמשו במנועי חיפוש כחלק מתהליך הכנת שיעורי הבית בעוד 42% השתמשו בהם בכדי להעשיר את הידע שלהם (22% השתמשו בהם לשני הצרכים).
  • 37% מהנשאלים התייעצו עם חברים ברשתות חברתיות במהלך הכנת שיעורי הבית ו-55% מהנשאלים התייעצו עם חברים במטרה להעשיר את הידע שלהם.
  • 66.7% מהנשאלים בגילאי 12 עד 14 ו-47.9% מהנשאלים בגילאי 15 עד 17 עברו שיעורים בבית הספר שנועדו ללמדם כיצד למצוא מידע באינטרנט. עם זאת, רק 53.9% מהנשאלים בגילאי 12 עד 14 ו-40.9% מהנשאלים בגילאי 15 עד 17 דיווחו כי עברו בביה"ס הכשרה כיצד לזהות אם המידע שמצאו אמין ומדויק.
  • 21% מהנשאלים דיווחו כי עודדו אותם בבית הספר ליצור ולהעלות לאינטרנט מידע הקשור לתכני השיעור.