חזרה לעמוד הקודם

Our mobile planet

 פרויקט  Our mobile planet הינו מחקר בין לאומי של גוגל הנערך על ידי Ipsos media CT בשיתוף ארגון הפרסום הנייד ולשכת הפרסום האינטראקטיבי. המחקר כולל 47 מדינות ומספק מידע על הדרך בה צרכנים משתמשים באינטרנט באמצעות מכשירי הסמארטפון שלהם.

הנתונים הנאספים במסגרת המחקר מתפרסמים במאגר עם ממשק אינטראקטיבי המאפשר להציג ולפלח את הנתונים לפי מדינה וחתך דמוגרפי ואף להשוות בין התנהגויות ומדינות שונות. להלן ממצאים עיקריים מתוך המחקר –

  • ברבעון הראשון של 2013 היה ל-57% מהישראלים מכשיר סמארטפון. לשם השוואה  ברבעון המקביל בשנת 2012 נמצא כי רק 35% החזיקו במכשירים אלו.
  • 64% מהנשאלים מבצעים חיפושים באינטרנט מהמכשיר החכם מידי יום. 77% עשו שימוש במכשיר החכם שלהם בכדי לחפש מידע על מוצר צריכה, 72% חיפשו מידע על מסעדות, 68% חיפשו מידע הקשור לנסיעה או חופשה ו-47% חיפשו מידע על דירות או הצעות עבודה. כלל 95% מהנשאלים השתמשו במכשיר הנייד שלהם בכדי לחפש מידע על מיקום בו היו ו-92% דיווחו כי למידע זה הייתה השפעה על בחירה שהם עשו.
  • 52% מבעלי המכשירים החכמים מבצעים דרכם רכישה לפחות אחת לחודש. מבין אלו שלא ביצעו רכישות מהנייד ציינו 37% כי הסיבה לכך הייתה כי מסך המכשיר קטן מידי, 31% ציינו כי אינם סומכים על האבטחה במכשיר הנייד ו-28% ציינו את הקושי להשוות מחירים מהמכשיר החכם.
  • 87% ממשתמשי המכשירים הניידים הבחינו בפרסומת במכשיר הנייד ו-61% מהמשתמשים ביצעו חיפוש בנייד לאחר שראו מודעה על גבי מדיום אחר (טלוויזיה, חנות, כתב עת או שלטי חוצות).
  • הנשאלים במחקר התקינו בממוצע 32 אפליקציות על המכשיר ועשו שימוש בלפחות 12 אפליקציות בחודש שלפני הסקר. עוד נמצא במחקר כי בממוצע 3 מהאפליקציות על כל מכשיר נרכשו בתשלום.
  • 74% מהנשאלים צפו בסרטון וידאו על גבי המכשיר החכם ו-85% ביקרו ברשת חברתית מהמכשיר שלהם.