חזרה לעמוד הקודם

גיוס עובדים באמצעות רשתות חברתיות

הסקר נערך על ידי אתר HRus בהזמנת חברת סינריון וכלל 370 אנשי משאבי אנוש בחברות וארגונים שהשיבו על שאלון אלקטרוני באתר HRus. הסקר נועד לבחון את תפקידן של הרשתות החברתיות בעולם העסקי ואת שילובן של הרשתות החברתיות באסטרטגיית ותהליך גיוס העובדים של ארגונים וחברות בישראל. להלן ממצאים עיקריים מתוך הסקר –

  • 23% מהמשיבים על הסקר כלל לא עשו שימוש ברשתות החברתיות בתהליך גיוס עובדים.
  • הסיבות העיקריות שציינו הנשאלים לאי-שימוש ברשתות החברתיות היו  חוסר היערכות ו/או הסתמכות על חברות השמה.
  • כשני שליש מהארגונים בסקר עשו שימוש ברשת לינקדאין לגיוס עובדים במידה בינונית ומעלה וכמחציתם השתמשו פייסבוק למטרות אלו. במקום השלישי נמצא השימוש בפורומים מקצועיים בהם עדיין משתמשים כ-41% מאנשי משאבי האנוש שהשתתפו בסקר.
  • כ-66% מהחברות מענף הביוטק וכמחצית מחברות ההייטק השתמשו ברשתות החברתיות לפחות במחצית מתהליכי הגיוס שערכו. זאת ביחס לכ-35% בקרב כלל הארגונים בסקר.
  • כ-75% מהמשיבים מעריכים שהשימוש ברשתות החברתיות בתהליך הגיוס יגבר ב- 2014.