חזרה לעמוד הקודם

התנהגות צרכנים ברשת: סקר איגוד האינטרנט 2015

סקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי, שנערך לקראת ראש השנה תשע"ו, חושף את הרגלי הצריכה של הישראלים ברשת ומציף תובנות חשובות לבעלי העסקים, תובנות שיכולות לסייע להם להבין טוב יותר את הצרכן הישראלי. הסקר נערך על ידי מכון שריד בקרב 628 משיבים ובדק את התנהגות הצרכן הישראלי ברשת: מהם החסמים והמניעים לרכישה באינטרנט, מה ישראלים קונים באינטרנט ומה לעולם לא יקנו באינטרנט. המחקר גם משווה בין היתרונות והחסרונות של אתרי מסחר מקוון בארץ ובחו"ל.

בין הממצאים:

  • למעלה ממחצית מהישראלים (54%) ייקנו באינטרנט לקראת ראש השנה תשע"ו, ועוד כרבע (25%) ציינו שיבצעו סקר מחירים ברשת לקראת החג – אך לא יקנו.
  • המחיר הזול הינו הגורם המוביל לרכישה ברשת.
  • מה יחזיר את הצרכן לאתר שלכם? מחיר (61%) וניסיון טוב בעבר (47%).
  • הסיבה העיקרית המונעת מאנשים לרכוש ברשת: "רוצים לראות את המוצר פיזית".
  • הצרכן הישראלי אוהב לרכוש ברשת מוצרים משלימים לאלקטרוניקה (58%).
  • האם הצרכן הישראלי רוכש באתרים בין-לאומיים או ישראליים? 40% רוכשים בעיקר בחו"ל, ועוד כ- 40% ציינו שרוכשים גם באתרים בארץ וגם באתרים מחו"ל באותה המידה. רק 20% רוכשים בעיקר באתרים בארץ.

הסקר המוצג במסמך הנוכחי נערך במהלך חודש יולי 2015, בפאנל אינטרנטי, בקרב 628 משתתפים. מדגם מייצג של האוכלוסיה בישראל (הדוברת עברית, ובעלת גישה לאינטרנט). טעות דגימה עד %3.9, ברווח בר סמך %95.