חזרה לעמוד הקודם

הישראלים מעדיפים לצרוך מדיה ברשת: סקר BCG בשיתוף גוגל

בסקר שנערך ע"י חברת האסטרטגיה BCG ומחלקת המחקר של גוגל, נמצא כי מבין 11 מדינות שנחקרו, הישראלים נמצאים במקום הראשון בצריכת תוכן דיגיטלי.

הערך הנתפס שהישראלים מייחסים לתוכן אונליין גדול מזה שמייחסים לו באירופה וכפול מזה שמייחסים לו בארה"ב. הישראלים נלהבים מהשימוש באינטרנט ומרגישים בנוח בסביבה הדיגיטלית: בעיני הישראלים היתרונות של הרשת מאפילים על הסיכונים הכרוכים בשימוש בה, הם מחפשים ברשת תוכן איכותי יותר ובמחיר נמוך יותר והם לא מעוניינים בהתערבות ממשלתית בכל הנוגע לתוכן ברשת.

ניכר כי דעת הקהל הישראלי משפיעה על שוק הפרסום והמדיה, ושחקנים ותיקים וחדשים מנסים את כוחם ובוחנים ערוצים חדשים ומודלים עסקיים שונים. מהסקר ניתן ללמוד כי האתגר הניצב בפני המדיה הישראלית הוא ההתאמה לצרכים המשתנים של לקוחותיה, המצפים לתוכן איכותי, בכל מקום וזמן ובכל מכשיר.

מתוך הממצאים:

  • צריכת המכשירים הסלולריים בישראל הכפילה את עצמה בתוך 3 שנים, ועומדת על ממוצע של 3.9 מכשירים לאדם.
  • 60% מהישראלים כי הם יותר נרגישים מהאפשרויות שהאינטרנט פותח בפניהם, מאשר מוטרדים מהסיכונים שטמונים בו.
  • רוב הישראלים (52%) מעדיפים לצרוך מדיה אונליין, מאשר אופליין.
  • 65% מהישראלים מסכימים להיחשף לפרסומות בתמורה לתוכן חינמי אונליין.

המחקר כולל סקר מקיף שנערך בדצמבר 2013 בישראל, ל- 916 משתתפים. סקרים נוספים נערכו בנובמבר  2012 וכללו  9,327 משתתפים מתשע מדינות באירופה ו- 1,747 משתתפים מארה"ב.