חזרה לעמוד הקודם

דוח בזק למצב האינטרנט בשנת 2014

הורדה או צפיה בנתונים:

בזק מפרסמת לראשונה דו"ח שנתי מקיף ורחב יריעה הסוקר את מצב האינטרנט בישראל. הדו"ח בוחן קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגטלים: הרגלי גלישה ושימושים, משפחה וזוגיות, ילדים, קניות ברשת, צריכת תרבות, פוליטיקה ועוד. הדו"ח מורכב מסקר ונתוני תשתיות ומשקף תמונת מצב של החיים בעידן הדיגטלי בשנת 2014.

הסקר בוצע בשיתוף עם ד"ר מינה צמח במדגם בן 522 נחקרים המייצג את האוכלוסיה הבוגרת בישראל הגולשת באינטרנט. המדגם הוצא מהפאנל האינטרנטי I-Panel. במסגרת המחקר נבחנה גם בהתמקדות תת אוכלסיית ההורים לילדים בגילאי 6-17. סה"כ נדגמו 295 הורים לילידים בגילאים אלו. הראיונות נערכו באמצעות האינטרנט בתחילת חודש דצמבר 2014.

מתוך הממצאים:

  • באופן כללי הישראלים הם מאמצים ראשונים של טכנולוגיות חדשות ולא מפחדים מחידושים והמצאות. תחליפים רבים נכנסו לשירותים קיימים, הבית הדיגיטלי מתחיל להתרומם ואין הבדל משמעותי בהרגלי הגלישה ושימושים דיגטליים בין המרכז לפריפריה.
  • בישראל בשנת 2014 – 5.6 מליון משתמשי אינטרנט.
  • רוב הבתים בישראל גולשים עם רשת אלחוטית.
  • כמחצית מהזמן הפנוי של הישראלים מוקדש לאינטרנט. במרכז ממוצע שעות הגלישה גבוה מאשר בפריפריה. (4.3 בפריפריה מול 6.2 במרכז)
  • שתי האפליקציות שהישראלים לא מוותרים עליהן- WhatsApp ו-Waze

משפחה וחברים:

  • לאינטרנט תפקיד משמעותי בתחום המשפחה והזוגיות- 32% מהזוגות הטריים בישראל הכירו באינטרנט. 26% מהם לא מרשים לבן/בת הזוג להציץ להם בסמארטפון.
  • הגיל הממוצע בו ילד מקבל סמארטפון בישראל הוא 11. מעל ל- 60% מהילדים מורידים אפליקציות לטלפון של ההורים שלהם.
  • ל- 70% מהישראלים יש קבוצת וואטסאפ משפחתית.
  • לישראלי הממוצע יש 310 חברים בפייסבוק והוא מעיד כי 21 מהם הם חברים קרובים.

צרכנות:

  • 82% מהישראלים קנו בשנה האחרונה לפחות מוצר אחד באינטרנט.
  • צריכת תרבות- הישראלים צורכים באינטרנט בעיקר מוזיקה (80%) וסרטים (75%). מעט מהם גם קוראים ספרים ומגזינים באינטרנט (31%). האינטרנט הפך לאמצעי עיקרי לצפייה בסרטים (40%) עם זאת רק 5% מהישראלים משלמים עבור הסרטים והסדרות שהם  צופים בהם באינטרנט.

פוליטיקה:

  • 33% מהגולשים עוקבים אחרי הפוליטיקאים ברשתות החברתיות, אך 63% מהנשאלים העידו כי מה שעוזר להם לגבש דעה על פוליטיקאים הם ראיונות בטלוויזיה או בעיתונות.

הסקר מכיל עוד פירוט בנושאים הנזכרים למעלה וכן בנושאים רבים אחרים הקשורים באורח החיים הישראלי.