חזרה לעמוד הקודם

קהילות הפייסבוק המובילות בישראל

הורדה או צפיה בנתונים:

חברת Vigo, המתמחה בניתוח השיח במדיה החברתית, בחנה את קבוצות הפייסבוק  הפעילות ביותר בישראל ודירגה מתוכן את 10 העמודים המובילים נכון ל-2015.

הקבוצות שדורגו נבחנו ע"י שני תנאי סף קריטיים: הראשון הוא עמודים שנבנו ע"י גולשים ולא מומנו בסיוע של גורם מסחרי או מפורסם כלשהוא. השני הוא לפחות מאה אלף גולשים ישראלים בעמוד. ראוי לציין כי גם עמודים ותיקים שלא העלו פוסטים בחודשים האחרונים הושמטו מן הניתוח. אחרי המיון על פי שני הקריטריונים הנ"ל נבחרו סה"כ 350 עמודי פייסבוק העונים על הקריטריונים.
כל עמוד נבחן לפי שילוב של שלושה פרמטרים: היקף האוהדים בו- כמדד לאהדה כללית, היקף החשיפות של הדף בשאר המדיה החברתית והיקף המעורבות של הגולשים בתשובות או שיתופים של התוכן המועלה. (בחינת העמודים נעשתה באוגוסט 2015, אך היא מתייחסת למדדים שהעמודים צברו מאז הקמתם.)

כיוון שהקבוצות נוצרו ע"י משתמשי פייסבוק ועבורם, הן לרוב מצביעות על צורך קיים של המשתמשים, צורך שהם מנסים למלא ע"י השיתוף בקבוצה.
כדוגמא מהממצאים- הצורך לשתף וליצור קשרים הקיים בין אימהות ברשת (קבוצת "אימהות מבשלות ביחד" שהגיעה למקום השביעי) ואת קהילת המאמינים הגדולה שנמצאם גם בלב המדיה החברתית התל אביבית (עמוד "ה' הוא ה-מלך" שהגיע למקום השמיני).

סך הכל ברשימת עשרת העמודים הפופולארים נמצאו שלושה עמודים התומכים ומחזקים את פעילויות צה"ל והמדינה, שני עמודים הומוריסטיים, עמוד דתי אחד, עמוד לאימהות לוח קניות מקוון ו-2 עמודים שאוספים מכל העמודים לעיל – מיקרוקוסמוס של החשיבויות של עם ישראל בשנה זו.

רביב טל, מנכ"ל Vigo: "בשנת התשע"ה פייסבוק היא עדיין רשת הפעילה בישראל עם למעלה מארבעה מיליון משתמשים, שלפחות מחציתם נכנסים לרשת מדי יום. למרות גודלה הבלתי נתפס, פייסבוק מאפשרת לכל גולש למצוא ברגע את הגולשים הדומים לו – בעיסוק, בתחביבים או בדעות. בעבור אלה פייסבוק הפכה בשנים האחרונות לקהילה שבה אפשר להתבטא, לשאול, להתייעץ ואפילו להרגיש."