חזרה לעמוד הקודם

כאן פייסבוק, והרי החדשות

נכנסים לפייסבוק כדי לשמוע מה היה בחדשות?

יותר ויותר ממשתמשי הרשתות החברתיות לא מסתפקים בעדכונים של החברים והמשפחה, ושומעים, דווקא דרך פייסבוק או וואטסאפ, על מה שקורה בארץ ובעולם. גם הנייד משחק תפקיד חשוב בסיפור.

מכון המחקר האמריקאי PEW מצא מגמה הולכת וגוברת של גולשים שמתעדכנים בחדשות בעיקר בעזרת הרשתות החברתיות. במחקר נמצא כי רוב משתמשי פייסבוק שנדגמו (63%) וגם רוב משתתפי טוויטר שנדגמו (63%) מעידים שהרשתות החברתיות משמשות להם כמקור מידע למה שקורה דווקא מחוץ לרשת החברים המצומצמת שלהם.
על פי ההשוואה למחקר דומה שערך המכון ב- 2013, ניתן לראות עליה ניכרת בתופעה. ב-2013 רק 52% ממשתמשי טוויטר, ו- 47% ממשתמשי פייסבוק, העידו כי הרשתות החברתיות משמשות עבורם כפלטפורמה לצריכת חדשות.

השינויים האלו יכולים לנבוע בין השאר, מהתנהגות אישית ומפעילות מוגברת של גופים כמו עיתונים, אתרי חדשות וערוצים, בפלטפורמות האלו. גורם נוסף יכול להיות שינויים ברשתות החברתיות עצמן- למשל באלגוריתם שקובע מה התוכן שיוצג למשתמש בעדיפות ראשונה.

הנוער הישראלי, כך נמצא בדו"ח בזק למצב האינטרנט 2015, הוא הקהל העיקרי של עדכוני החדשות בפייסבוק. 32% מבני הנוער משתמשי פייסבוק, מעידים שהם מתעדכנים בחדשות ברשת החברתית (לעומת רק 9% מבני ה-18+).

הדרך של הישראלים הצעירים להתעדכן בחדשות, היא בעיקר דרך פייסבוק והנייד. אתרי החדשות באינטרנט נשארים מקור התוכן החדשותי העיקרי- 67% מהצעירים (עד גיל 35) ו- 66% מהבוגרים (מעל 35) נכנסים לאתרי האקטואליה כדי להתעדכן. אך 70% מהצעירים מקבלים את רוב החדשות שלהם בפוש, לנייד- דרך התראות מאפלקציות חדשות (31%), דרך וואטסאפ (25%) ודרך הרשתות החברתיות (49%). אצל הבוגרים, עדיין מקובל יותר לצרוך חדשות באמצעות מדיות מסורתיות כמו הטלוויזיה (62%) והרדיו (24%).