חזרה לעמוד הקודם

סיכום החודש- נתניהו חזק בפייסבוק, הנוער עובר לסנאפצ'אט.

בסדרות של החודש למדנו על ההרגלים של הישראלים ברשתות החברתיות. משתמש הפייסבוק הממוצע הוא בן 26, נשוי ועובד בניהול או מכירות. לעומת זאת בני הנוער בורחים מפייסבוק לאפליקציות חברתיות אחרות כמו סנאפצ'אט, ואינסטגרם, ועדיין נתקלים בגילויי אנטישמיות.

בתחילת החודש התפרסם דו"ח בזק השנתי למצב האינטרנט בישראל והצביע על העליה של השימושים המתגברים באינטרנט בישראל. 6.3 ישראלים משתמשים באינטרנט ממכשירים נייחים וניידים.רוחב הפס הממוצע עומד על 50 מגה, עלייה ב-25% מהשנה שעברה. ב-12% ממשקי הבית בישראל נמצא מכשיר IOT (שעון חכם, מזגן חכם, מצלמה חכמה וכו').

תופעה שהתגברה במיוחד השנה היא ההפצה של סרטוני הסנאף- בעיקר מדובר בסרטונים המתעדים את אירועי הטרור של השנה האחרונה, ברשת הוואטסאפ. 50% מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בוואטסאפ, בקרב בני הנוער שלושה מתוך ארבעה נחשפו לסרטונים. החשיפה הגבוהה ההזו היא כנראה מה שהוביל לכך ש-67% מהם חושבים שצריך צנזורה בוואטסאפ.

ועוד בקרב בני הנוער הישראלים-עוברים מפייסבוק לרשתות חברתיות אחרות- 51% אחוז מהם נמצאים באינסטגרם ו- 35% מבני הנוער כבר אימצו את סנאפצ'אט. זו כנראה הסיבה שהם מצלמים 16.3 תמונות בממוצע בשבוע, מתוכן 2.7 בממוצע הן סלפי.

מי שנשאר בפייסבוק השנה הם מנהיגי העולם. בסדרה חדשה באתר- מנהיגי העולם בפייסבוק, נתניהו דורג במקום השלישי בעולם כמנהיג שזוכה למעורבות הרבה ביותר בעמוד שלו. בשיקלול של מדדי המעורבות (לייקים, שיתופים, תגובות) חלקי מספר האוהדים הוא קיבל ציון של 8.11%, כשבמקום הראשון נשיא ארגנטינה הנכנס עם ציון של 12% ובמקום השני ראש ממשלת קמבודיה עם 8.58%.

אבל לא הכל ורוד ברשתות החברתיות, בסדרה החדשה חשיפת בני נוער לאנטישמיות ברשתות החברתיות, נמצא כי גילויי האנטשימיות ברשתות החברתיות הגיע השנה לשיא חדש. 76% מבני הנוער הנחקרים נחשפו לגילויי אנטישמיות בפייסבוק, 47% ביו-טיוב, 39% באינסטגרם, 31% בטוויטר ו- 18% בוואטסאפ. סה"כ 84% מהנסקרים נחשפו השנה לגילויי שנאה ברשת, מתוכם 16% טענו שהפגיעה כוונה ישירות אליהם.

נסיים בכמה דברים שבטח לא ידעתם מתוך הנתונים החודש:

  • ההצהרה הפוליטית שקיבלה הכי הרבה לייקים בפייסבוק השנה, היתה הפוסט של אובמה לאחר שהתקבלה ההחלטה על שיוויון בזכויות הנישואים בארה"ב- "Love Just Won".
  • בין התמונות שקיבלו הרבה לייקים השנה בקרב המנהיגים בפייסבוק- תמונות המראות את הצד הקליל יותר של מנהיגי העולם: נשיא טורקיה ארדואן בטיול אופניים ושליט דובאי עושה מנגל ביער.
  • רוב הישראלים בפייסבוק (48%) נשואים ועובדים בניהול או במכירות.
  • הפוסטים בפייסבוק שהכי עיצבנו אותנו השנה הם פוסטים על טבעונות וצמחונות- לפי 32% מהנסקרים בדו"ח בזק 2015. גם פוסטים פוליטיים עיצבנו אותנו (30%) וגם פוסטים של חברים בחו"ל (18%).