חזרה לעמוד הקודם

תמונה שווה אלפי שקלים

עולם השיווק כבר מזמן לא מתמקד רק בפרסומות בפריים טיים או בשלטי חוצות ענקיים על איילון. המשווקים הבינו שלפרצופים שמגיעים לפיד האישי של הלקוחות, יש יותר אהדה ויותר כוח שכנוע. רבים מהמותגים הבינו שלא מספיק לקפוץ ראש לאינסטגרם, הם צריכים גם להיות בידיים טובות.

מותגים רבים פונים לסלבס- דוגמניות, שחקנים, סטנדאפיסטים, וגם משפיענים שפועלים רק באינסטגרם, כדי שיפרסמו את המוצרים שלהם, בין אם בהמלצה גלויה ונלהבת או בתמונה אגבית. זה לא מפתיע, סקר בזק 2015 מוצא שהאנשים, שבני הנוער עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות, הם בעיקר אנשים שמעלים תכנים מצחיקים (61%) ומפורסמים (36%). גם המבוגרים עוקבים אחרי אנשים מצחיקים (32%) ומפורסמים (22%).

דירוג המשפיענים בפייסבוק של אתר המזבלה וחברת SpyTheNet, מגלה לנו כי בעשירייה הפותחת של חודש ינואר, נמצאים בעיקר סטנדאפיסטים וכותבים שנונים כמו יבגני זרובינסקי, מאור לוי, גיא לרר, גיתית פישר וגיא גולד.

אם בודקים באינסטגרם, הדו"ח של Zeta Tools מצא ש-42% מהישראלים עוקבים אחרי תמונות של מפורסמים. 71% מבני הנוער בגילאים (18-24) העידו כי הם עוקבים אחרי מפורסמים באינסטגרם, וגם 43% מהצעירים, גילאי 25-34. נשים עוקבות יותר מגברים אחרי מפורסמים- 49% מהנשים בסקר העידו שהן עוקבות אחרי מפורסמים, לעומת 42% מהגברים. גם בקרב בני הנוער- 67% מהנערות אמרו שהן עוקבות אחרי המפורסמים, לעומת 59% מהנערים.

חברת LEADERS הרעידה את תחום השיווק בארץ כשהודיעה החודש על מערכת חדשה הקובעת כמה רווחיים חשבונות האינסטגרם של הסלבס. המערכת החדשה מנטרת כ-2 מליון משתמשי אינסטגרם ישראלים, עוקבת אחרי דפוסי השימוש בהם- מספר התגובות,  מספר הלייקים, מספר החברים ועוד. המערכת יכולה לקבוע כך מי המשפיענים בכל תחום: אוכל, ספורט, מוזיקה, גם כאשר לא מדובר בסלבס. המערכת גם תגלה למשווקים שסגרו עסקאות עם דוגמניות, שחקנים ומובילי דעה אחרים, אם הם עשו עסקה טובה או יצאו פרייארים.

לבר רפאלי, למשל, שמובילה מותגים רבים ונתפסת ע"י ישראלים רבים כמותג לאומי בפני עצמה, היתה שנה עמוסה מאוד ברשתות החברתיות.לפי הדו"ח של חברת Vigo לניטור רשתות חברתיות: 92,000 פוסטים עסקו בה השנה, 11,000 אזכורים היו בשבוע החתונה שלה (לעומת 400 אזכורים בתקשורת המערכתית), 2000 אזכורים עסקו במסיבת הרווקןת שלה, 3000 עסקו בשמלה שלה בגמר האקס- פקטור, 1800 עסקו בשאלת סגירת המרחב האווירי מעל האירוע, ו-1000 בביקורה בכותל.

ברוב המקרים הגולשים לטובתה, למשל- 93% מהאיזכורים היו תומכים ומפרגנים, 60% מהגולשים חשבו כי טענת הרבנים כנגד הרב גרוסמן קיצונית, אך רק 40% חשבו שהבקשה לסגור את המרחב האווירי מעל החתונה לא מוגזמת. ובכל זאת דו"ח השנאה שהתפרסם ביום האישה הבינלאומי מגלה כי בשנה האחרונה ספג דף הפייסבוק של רפאלי 14,000 קללות שיותר מרבע מתוכן קראו להטריד אותה מינית.

הבשורה האמיתית בכלי החדש של חברת LEADERS היא העובדה שכל אחד יכול להיחשב משפיען רשת ולהרויח, בסופו של דבר הכל מסתכם במספר הלייקים, או התגובות או השיתופים- בקיצור, במספרים. אבל לפני שאתם רצים לצלם, לפלטר ולפרסם, תחשבו טוב אם אתם מוכנים לשלם את המחיר שעלול לבוא עם הכסף והפרסום.