חזרה לעמוד הקודם

אין פרסום רע?- קמפיינים ברשת החברתית

הורדה או צפיה בנתונים:

 

בקיץ האחרון יצאו שלוש חברות, קדס, אגאדיר, וגולדסטאר, עם קמפיינים שעוררו שיח ותגובות רבות ברשת החברתית. חברת Vigo המתמחה בניתוח תוכן ברשת החברתית, ניתחה את השיח סביב הקמפיינים. מעקב אחרי התקבלות הקמפיינים ברשת, מראה כי מספר הפוסטים והאזכורים של החברות בחודשי הקמפיין עלה משמעותית ובוחן את הטענה כי "אין פרסום שלילי".

מתוך הממצאים:

  • 70% מהתגובות לקמפיין "קדס" היו נגד הקמפיין, בעוד 10% קראו להחרים את המותג.
  • קמפיין גולדסטאר- 60% פוסטים נגד הקמפיין, 30% קריאות לחרם.
  • אגאדיר- 60% נגד הקמפיין, 25% קריאות לחרם.

רביב טל, מנכ"ל ויגו: "בחודשים האחרונים מתנהלת שיחה ביקורתית במדיה החברתית כנגד הזלזול וההחפצה בנשים. השיח החל עוד בביקורת על ההתייחסות לחברות הכנסת במהלך הבחירות, דרך התלונה של מאי פתאל נגד סא"ל חג'בי, וכלה בעשרות אירועים מהשבועות האחרונים דוגמת ההתנהגות של אורן חזן או דונלד טרמפ.  בתקופה כזו שבה הרשת "סוערת" סביב נושאי מגדר, בוחרים מנהלי מותגים להעלות קמפיינים פרובוקטיביים שייתכן אף שהצליחו בעבר, כאשר הרוחות היו רגועות יותר. אולם במצב הנוכחי הקמפיינים הפרובוקטיביים נתקלים בחומה של ביקורת ברשת – שפוגעת הן במעמד המותג בעיני קבוצות אוכלוסייה שלמות, וחשוב מכך – המותג נתקל בקריאות לחרם  שעלולות להסתיים בפגיעה כלכלית"