חזרה לעמוד הקודם

מסחר אלקטרוני בישראל- סקר eBay

עד המהפכה הדיגיטלית, היתרון הההיסטורי של הסוחר היה מיקומו  ונגישותו הפיזית ללקוחות. הטכנולוגיה "שיבשה" את יתרון המיקום והמרחק ומציגה מודל מסחר מסוג חדש, כזה שאינו קשור לנגישות פיזית. הסוחר המקומי איבד את אחד מיתרונותיו ההיסטוריים ונאלץ להתמודד עם מציאות חדשה, בה התחרות מולו היא, למעשה, אין סופית. גם אופי המסחר עצמו השתנה ועכשיו הסוחר  ש=מעורב ונותן שירות בכל שרשרת הערך של המוצר.

ענקית המסחר eBay מפרסמת נתונים אודות עולם המסחר המקוון בארץ.

מתוך הממצאים:

  • 62% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל מוכרים כבר באונליין – 16% מהמוכרים שאינם מוכרים באונליין, הביעו כוונתם להתחיל למכור בשנה הקרובה.
  • עבור 50% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שלקחו חלק במחקר, המסחר באונליין, מהווה את ההכנסה העיקרית. 
  • קטגוריית המכירות הפופולארית ביותר (33%) היא קטגוריית האופנה (הלבשה, הנעלה, תכשיטים) ואחריה קטגורית המחשבים והגאדג'טים עם 10%.
  • 91% מהישראלים ביצעו קנייה מקוונת אחת לפחות בשנה האחרונה, בשיעור גבוה יותר בקרב הגברים לעומת הנשים (96% לעומת 85% בהתאמה)
  • שניים מכל שלושה ישראלים העידו כי קונים בתדירות של פעם בחודש לפחות, גם כאן בשיעור גבוה יותר בקרב הגברים לעומת הנשים (67% לעומת 54% בהתאמה).

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל: "שני עשורים בלבד הספיקו כדי להפוך על פיהם  עשרת אלפים שנות מסחר. תחזית של חברת החיזוי הכלכלי האמריקאית, Trefis ,מראה כי בשנת 2020, יגיע מספר המשתמשים ב-eBay לכ- 250 מיליון כאשר ההוצאה השנתית הממוצעת תעמוד על כ-650 דולר."