חזרה לעמוד הקודם

דו"ח פניות הציבור של משרד התקשורת 2016

הורדה או צפיה בנתונים:

ב- 2016 התקבלו 8,856 פניות ציבור, ירידה של כ-15% לעומת שנת 2015 (בה התקבלו 10,391). התלונות בנושא חיובים לא מוצדקים בחשבון החודשי ממשיך להיות התחום המוביל במספר פניות הציבור. 36% מהתלונות על חברות התקשורת נמצאו מוצדקות. (שיפור יחסית לשנה הקודמת בה 42% מהתלונות נמצאו מוצדקות).

החברות שהתקבלו עבורן המספר הקטן ביותר של תלונות לכל 10,000 קווים/מנויים:

  • בתחום הסלולר: פרטנר- 3.3 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים, ובהפרש קטן מאוד, פלאפון והוט מובייל.
  • בתחום ספקיות האינטרנט: הוטנט- 1.4 תלונות לכל 10,000 מנויים.
  • בתחום תשתיות הטלפון והאינטרנט: חל שיפור ניכר בחברת הוט טלקום – 3.3 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים.

התפלגות הנושאים שהופיעו בתלונות:

  • תלונות לגבי חיובים וחשבונות- 43%
  • תלונות לגבי איכות השירות- 40%
  • מדיניות- 8%
  • מכירות- 7%
  • בקשות מידע- 2%.

מהנתונים ניתן לראות, כי למעט בתחום בקשות המידע, יש ירידה במספר הפניות/תלונות בשנת 2016 ביחס לשנת 2015. הסיבות העיקריות לכך הן ככל הנראה אכיפה מוגברת של המשרד והיטל קנסות בשילוב שימת דגש על שיפור השירות מצד החברות.