חזרה לעמוד הקודם

הרגלי הקניה של הישראלים – אחוז בני הנוער הישראלים שקונים אונליין הוא מהגבוהים בעולם

חברת eBay  ביצעה סקר בקרב בני הנוער הישראלים במטרה להבין מה מאפיין את הקניות שלהם ברשת. המחקר נערך ע"י  MB – Market Research & Consumer Behavior  לקראת כנס eBay  ו- Teenk וכלל 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17.

מתוך הממצאים:

  • 85% מבני הנוער הישראלים קונים אונליין. הגיל הממוצע בו מתחילים לקנות אונליין הוא 13.
  • הצעירים הישראלים קונים אונליין הרבה ביחס לשאר הצעירים בעולם- בהולנד אחוז בני הנוער הקונים אונליין הוא 77%, בארה"ב 69% ובספרד 66%. רק בבריטניה בה 90% מבני הנוער קונים אונליין, משיגים את הנוער הישראלי.
  • בני הנוער הישראלים מוציאים בחודש בממוצע $35 בקניות אונליין- זאת לעומת הנוער האמריקאי שמוציא $105 בחודש.
  • היתרון עיקרי שבני הנוער הישראלים קונים בגללו באינטרנט הוא המחיר הנמוך, כפי שהעידו 45% מהם. החיסרון העיקרי- לפי 51% מבני הנוער הוא חוסר היכולת לראות את המוצר הפיזי.
  • 60% מבני הנוער מציינים כי מקור המימון שלהם לקניות ברשת הוא ההורים. 48% מהם מציינים את מקור המימון כעבודה.
  • המוצרים שהצעירים אוהבים לקנות ברשת הם בעיקר גאדג'טים, מוצרי חשמל ומשחקי מחשב- 63%, וגם מוצרים מתחום האופנה 47%.
  • 30% מבני הנוער קונים בעקבות פרסום ברשתות החברתיות. מתוך הנחקרים האלו, 76% העידו כי ההשפעה החזקה ביותר על הרכישה שלהם ברשת הגיעה מפרסומות בפייסבוק. 31% ענו כי חבר ברשת החברתית השפיע עליהם, ורק 17% טענו כי בצעו קניה בהשפעתו של כוכב רשת חברתית.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay  ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט והוא נמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.

בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו, שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו, שהמליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט נולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".