חזרה לעמוד הקודם

האמריקאים קוראים חדשות בדרך אגב, הישראלים מחפשים אותן באתר

המרוץ לנשיאות מתקדם ולכן הבאנו נתונים של מכון PEW על צריכת החדשות של האמריקאים. ההשוואה לישראל מראה שהם עדיין צופים בעיקר בטלוויזיה, אבל מצד שני גם נחשפים לחדשות אונליין דווקא דרך הרשתות החברתיות. זאת לעומת הישראלים, שמעדיפים את אתרי החדשות המרכזיים.

כבר יותר משנה הדרך המועדפת לצריכת חדשות על ידי הישראלים היא באינטרנט. על פי הסקר של כנס  2016 DIGIT 43% מהישראלים צורכים חדשות אונליין (בסקרים של 2015 ו- 2014 המספר היה דומה). רק 22% מהישראלים מעדיפים עדיין את הטלוויזיה כמקור עיקרי לחדשות. לעומתם האמריקאים עדיין מתעדכנים בחדשות בעיקר בטלוויזיה- 57% לעומת 38% שקוראים חדשות אונליין. עם זאת הנייד הופך לכלי המועדף לצריכת חדשות אונליין- לפי 72% מהאמריקאים (מתוך דוח מכון PEW).

נתון מעניין הוא שדווקא כתבות ארוכות הן אלו שמושכות את האמריקאים שקוראים חדשות בנייד. האמריקאים מבלים בקריאת כתבות עומק כפול מהזמן שהם מקדישים לכתבות קצרות- 123 שניות לכתבה בממוצע, לעומת 57 שניות לכתבה קצרה. מספר ההקלקות על כתבות עומק וכתבות קצרות זהה (1530 הקלקות בממוצע לכתבה ארוכה, לעומת 1576 הקלקות בממוצע לכתבה קצרה).

עידן הודעות ה-PUSH נגמר. הישראלים מסתמכים פחות ופחות עם השנים על הודעות PUSH כמקור לחדשות. בשנת 2016 רק 7% מהישראלים מעידים כי הם מקבלים הודעות PUSH לנייד, ירידה של 3% מ- 2015. גם לאמריקאים כבר לא אכפת מהודעות ה-PUSH, למרות שהן נפוצות שם הרבה יותר. יותר ממחצית מהאמריקאים, 55%, אומרים שהם מקבלים הודעות PUSH על חדשות בנייד, אך רובם מקבלים אותן לפעמים או לעיתים רחוקות. מתוכם- 13% מקבלים חדשות ב-PUSH לעיתים קרובות, 23% – לפעמים, 18% – לעיתים רחוקות. רק 47% מהאמריקאים שמקבלים הודעות PUSH לנייד, לוחצים וממשיכים לקרוא את החדשות.

נכון שהישראלים אוהבים את הרשתות החברתיות מאוד, אבל בכל מה שנוגע לחדשות שלהם, סקר DIGIT מעלה כי הם עדיין מעדיפים להתעדכן בעיקר באתרי החדשות כגון ynet, NRG, ווואלה- 26%. ועדיין 17% מהישראלים מתעדכנים בחדשות ברשתות החברתיות.

לעומתם האמריקאים נחשפים לחדשות על הדרך, כשהם בכלל גולשים למטרות אחרות. 55% מהאמריקאים מגיעים לחדשות בעקבות גלישה באתרים אחרים בכלל. 62% מהאמריקאים נחשפים לחדשות דרך הרשתות החברתיות, לרוב דרך פייסבוק- 44%. האמריקאים מגיעים לחדשות גם דרך יו-טיוב- 10%, טוויטר- 9% ואינסטגרם- 4%. עם זאת רק 4% מהאמריקאים חושבים שהחדשות שהם נחשפים אליהן ברשתות החברתיות אמינות במידה רבה, ו-34% חושבים שהן אמינות במידה מסוימת.

ובארץ? למרות שהישראלים צורכים כאמור, את רוב החדשות שלהם באינטרנט, העיתונאים בטלוויזיה נחשבים למקצועיים יותר. גם בקרב צעירים ש-41% חשבו שהעיתונאים בטלוויזיה יותר רציניים, לעומת רק 3% שפרגנו מקצועיות לעיתונאים באתרי האינטרנט.

למרות שהרבה אמריקאים נחשפים לחדשות במדיה החברתית, רמת המעורבות שלהם עם החדשות נמוכה יחסית. רק 26% מהאמריקאים שמגיעים לחדשות דרך המדיה החברתית מקליקים לכתבה המלאה. רק 16% מסמנים "לייק" לכתבות, 8% מגיבים, ו-11% משתפים.

מהמחקר של PEW עולה כי למועמדים לנשיאות ארה"ב כדאי מאוד להיות ברשתות החברתיות. רבע מהאוכלוסייה האמריקאית- 24% מחפשים את הפוסטים של המועמדים לנשיאות במדיה החברתית. זאת לעומת רק 10% שמבקרים באתרי המפלגות. בעיקר הצעירים פונים לחשבונות של קלינטון וטראמפ במדיה החברתית- 37% מבני ה-18 עד 29, לעומת 28% מבני ה-30 עד 49.