חזרה לעמוד הקודם

סקר דעת קהל בנושא תקשורת דיגיטלית שנערך לקראת כנס DIGIT השנתי

בית הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה עורך מדי שנה מאז שנת 2012 את כנס DIGIT העוסק בתעשיית העיתונות הדיגיטלית. לקראת הכנס השנתי מבוצע סקר ייעודי על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות", אשר מסקנותיו מוצגות בכנס.  

להלן מספר מסקנות שעולות מהסקרים השנתיים הללו:

  • יותר מרבע מהנסקרים (יש עליה מתונה קבועה )  ציינו שהם מתעדכנים בחדשות דרך אתרי האינטרנט המרכזיים. 
  • יש הבדל משמעותי בדפוסי ההתעדכנות באירועים בטחוניים בין הצעירים למבוגרים: בעוד 50% מהצעירים נוטים להתעדכן באמצעות האינטרנט, רק 19% מהמבוגרים נוטים לעשות זאת. רוב המבוגרים (56%) נוטים להתעדכן באירועים ביטחוניים באמצעות הטלוויזיה (לעומת 38% בלבד בגילאים הצעירים).
  • לצד האתרים הרשמיים, גם הרשתות החברתיות משמשות להתעדכנות בחדשות (21% בקרב בעלי הדעה ו-20% בקרב האוכלוסייה).

לפרטים נוספים ולהרחבה ראו הסקרים הבאים (לצערנו, לא הצלחנו להגיע לכל הסקרים):

סקר של שנת 2013

סקר של שנת 2015

סקר של שנת 2016

סקר של שנת 2017

סקר של שנת 2018