חזרה לעמוד הקודם

משחקים אלקטרוניים (גיימינג, וגיימרים): נתונים גלובליים לשנת 2022

בשנים האחרונות תרבות משחקי המחשב התפתחה, השתכללה ונעשתה זמינה לכל מי שיש לו מחשב, טלפון נייד או קונסולה. גם השימוש במילה 'גיימר' נהפך לנפוץ, ככינוי לכל מי שאוהב לשחק במשחקים הללו. ישראל אף מהווה את אחד המרכזים החשובים לפיתוח משחקי מחשב (בעיקר מהסוג הפשוט יותר שנועד לטלפונים), וב-2021 התקיימה בה לראשונה אליפות עולמית ב-eSports (גיימינג תחרותי) באילת. להלן מרוכזות סטטיסטיקות אודות הנושא ממקורות שונים.

הנתונים בעמוד זה מובאים מתוך מגוון מקורות ופורסמו במקור על ידי ארגון dataprot (ראו הרחבה בתחתית העמוד).

סטטיסטיקות כלליות על גיימינג וגיימרים

  • ישנם 3.24 מיליארד גיימרים ברחבי העולם נכון ליולי 2022 (statista).

  • הגיל הממוצע של שחקן עלה בשנים האחרונות ל-35 (GameSparks).

  • היחס הממוצע בין גיימרים לגיימריות ברחבי העולם הוא 50:50 (ויקיפדיה).

  • 73% מההורים שהשתתפו בסקר של ארגון Entertainment Software Association ברחבי ארה"ב העידו כי הם מוצאים במשחקי מחשב ערך לימודי, 66% רואים בהם פעילות משפחתית מהנה ו-55% משחקים במחשב ביחד עם ילדיהם.

השוואה בין נתוני גיימינג באירופה ובארה"ב

  • כ-214.4 מיליון אמריקנים משחקים במחשב, כאשר 51.1 מיליון הם ילדים ו-163.3 מיליון הם מבוגרים (Entertainment Software Association).

    באירופה, 50% מבני ה-6-64 משחקים במשחקי מחשב באמצעות מחשב, טלפון או קונסולה (Interactive Software Federation of Europe).

  • 21% מאוכלוסיית הגיימרים בארה"ב הם מתחת לגיל 18, 38% בגילאי 18-34 ו-15% מהגיימרים הם מעל גיל 55 (statista).

    9% משחקני המחשב באירופה הם בגילאי 6-10, 9% בגילאי 11-14, 22% בגילאי 15-24, 20% בגילאי 25-34, 16% בגילאי 35-44 ו-23% בגילאי 45-64 (Interactive Software Federation of Europe).

  • 9.8% משחקני המחשב בארה"ב העידו כי הם משחקים במחשב יותר מ-20 שעות בשבוע. 7.6% העידו כי הם משחקים פחות משעה בשבוע (statista).

    76% משחקני המחשב באירופה העידו כי הם משחקים במחשב במשך יותר משעה בשבוע, וזמן המשחק הממצוע לשחקן בשבוע הוא 9.5 שעות (Interactive Software Federation of Europe).

נתונים על גיימרים וגיימינג לפי דמוגרפיות שונות

  • באירופה ישנן 56 מיליון נשים שמשחקות במחשב, ו-53% מהאירופאים שמשחקים בטלפון או בטאבלט הן נשים (Interactive Software Federation of Europe).

  • 41% משחקני הפלייסטיישן הן נשים (Sony).

  • 46 מיליון שחקני מחשב בארה"ב הם אנשים בעלי מוגבלות מסוג כלשהו, ובשנים האחרונות נרשמת מגמה של ניסיון להפוך את משחקי המחשב לנגישים יותר בעזרת שיפור טכנולוגיות Speech-To-Text, בניית שלטים מיוחדים לקונסולות ושיפור ויזואלי של המשחקים (Entertainment Software Association).

  • בקרב דור ה-X, מילניאלים ודור ה-Z כאחד נראה כי יותר מ-50% מהגיימרים משחקים באמצעות המחשב שלהם, ולא באמצעות קונסולות או טלפונים (statista).

  • 2.6 מיליארד אנשים משחקים באמצעות הטלפון. 79% משחקני המחשב של דור ה-Z העידו כי משחקים באמצעות הטלפון שלהם, לעומת 72% מהמילניאלים ו-68% מדור ה-X.
    (Statista, Newzoo)

סטטיסטיקות אודות eSports (ספורט אלקטרוני)

  • ההכנסות משוק ה-eSports צפויות להגיע בסוף שנת 2022 ל-3.2 מיליאד דולר (Dept).

  • רוב הדמוגרפיה שתומכת ועוקבת אחרי eSports הם אנשים בני 18-34, וגברים מהווים 70% מהקהל שצופה ב-eSports (Dept).

  • הקהל הגדול ביותר של eSports נמצא באזור אסיה. נכון ל-2020, 92 מיליון אירופאים צפו גם הם בשידורי eSports (statista).

קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: