בזק מפרסמת את הדוח השני למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2015, הסוקר את מצב האינטרנט בישראל. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי. הדוח מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים סטטיסטיים אמיתיים מפעילות החברה ומערכותיה. בין השאר נערך לצורך הדוח סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2015.
סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "הנתונים העולים מהדוח מעידים כי השימושים באינטרנט ממשיכים לצמוח בקצב מואץ ומשנים את סביבת החיים האישיים והעסקיים. כך למשל, נפח הורדת קבצי אינטרנט ברשת הנייחת צמח בלא פחות מ-40% בשנה ועומד על 3 גיגה ליום בממוצע. הדבר נובע בעיקר מכיוון שהווידאו הפך לשימוש המרכזי באינטרנט, וכ-84% מהגולשים צופים בתכני וידאו ברשת. מכיוון שהצעירים מובילים באימוץ טכנולוגיות חדשניות, ומסמנים את המהפכות התרבותיות הנובעות מחדירת העולם הדיגיטלי לכל פן בחיינו החלטנו השנה להקדיש מקום נרחב לדפוסי השימוש והרגלי צריכת התכנים של בני הנוער. האתגר של בזק, כחברה המובילה את שוק התקשורת הישראלי, הוא להשקיע בתשתיות ובשירותים מתקדמים כדי להבטיח את המשך צמיחת התחום"
מתוך הממצאים:
- השיימינג בכל מקום -כ-60% מהגולשים נחשפו אליו ברשת בשנה החולפת; כ-30% מהנוער חווה בעצמו או מכיר אישית מישהו שחווה שיימינג ברשת
- הסנאף עמוק עמוק בווטסאפ – 50% מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ, ובקרב הנוער שלושה מכל ארבעה בני נוער חשוף לסרטוני סנאף
- בני הנוער בורחים לסנאפצ'ט – ווטסאפ ופייסבוק עדיין שולטות בכיפה, אבל 51% מהנוער באינסטגרם ו-35% כבר בסנאפצ'ט
- והרי החדשות – הפייסבוק הופך לשער הכניסה של הנוער לחדשות, כאשר שליש משתמש בו בעיקר כאמצעי לצריכת חדשות
- לייק לווטסאפ – ווטסאפ היא האפליקציה הסלולרית הפופולרית בישראל – 81% לא מוכנים לוותר עליה
- הטלוויזיה החדשה – 54% מכלל הציבור ו-75% מהצעירים בגילאי 18-34 צופים בתוכן פיראטי באינטרנט.
*תאריך הפרסום המדויק של הסקר אינו ידוע.