חזרה לעמוד הקודם

בזק: דוח האינטרנט של ישראל לשנת 2021

דוח האינטרנט השנתי של חברת בזק מציג נתונים אודות שימושי החברה הישראלית, על שלל רבדיה, באינטרנט. זאת ביחס למגוון תחומים, כגון לימודים, עבודה, תקשורת, גישה לבעלי מקצוע, בידור ועוד. 

נתונים מרכזיים מדוח האינטרנט של בזק לשנת 2021

חיבוריות וצריכת מידע

  • נמצא כי בכל בית ישנם בממוצע 12 מכשירים המחוברים לאינטרנט ואנשים צורכים בממוצא 12 ג'יגה ביום. נתונים אלה זהים לנתונים שעלו מדוח האינטרנט של בזק לשנת 2020.
  • אנשים מבלים בממוצע ביום 2.4 שעות באינטרנט, 2.1 שעות במשחקי מחשב, ו-2.8 שעות ברשתות החברתיות.
  • אנשים בודקים את הטלפון הנייד בממוצע כל 6 דקות, ו-70% מהמשתתפים העידו כי ייבדקו את הנייד מיד עם קבלת הודעה או התראה.
  • מבוגרים ובני נוער כאחד העידו שכאשר הם מנותקים מהרשתות הם חווים רגשות כמו שעמום (37% בקרב בני נוער; 19% בקרב מבוגרים), חוסר סבלנות (26% בקרב בני נוער; 14% בקרב מבוגרים), כעס (15% בקרב בני נוער; 8% בקרב מבוגרים) ובדידות (8% בקרב בני נוער; 6% בקרב מבוגרים).
  • 38% מעידים כי הם משאירים את הטלפון הנייד בחדר אחר כאשר הם הולכים לישון.
  • 75% מההורים מנסים להגביל את זמן המסך של ילדיהם.

שימוש ברשתות חברתיות ופלטפורמות מקוונות

  • בני 18 ומעלה מבלים בממוצע 2.2 שעות ביום ברשתות החברתיות ומשתמשים במיוחד בפייסבוק (81%). שליש מבני הנוער מבלים בממוצע 5 שעות ברשתות החברתיות ביום ומשתמשים במיוחד באינסטגרם (71%).
  • 90% מהמשתתפים מחוברים לוואטסאפ, 73% מבני הנוער ו-77% בגילאי 18 ומעלה. 67% מבני הנוער העידו כי הם משתיקים התראות בוואטסאפ, לעומת 57% מבני ה-18 ומעלה.
  • 50% מהמשתתפים העידו כי הפעולה הראשונה שהם עושים בבוקר היא לבדוק רשת חברתית.
  • בני נוער העידו כי האפליקציות החשובות ביותר מלבד וואטסאפ הן YOUTUBE (34%), אינסטגרם (33%) וטיקטוק (23%)
  • לעומת שנת 2020, נראתה עלייה של שימוש של בני נוער באפליקציות תחבורה ציבורית ואפליקציות האזנה למוסיקה, נוסף על שימוש באפליקציית טיקטוק.
  • משתתפים בני 18 ומעלה העידו כי האפליקציות החשובות ביותר מלבד וואטסאפ הן waze (49%), אפליקציות מייל (30%), ופייסבוק (28%).
  • לעומת שנת 2020, נראתה עלייה של שימוש של בני 18 ומעלה באפליקציות WAZE ואפליקציות להעברת כספים.

קניות ושירותים מקוונים

  • 91% מהאנשים העידו כי ביצעו קניות באינטרנט במהלך שנת 2021.
  • 72% מהאנשים קונים לפחות פעם בחודש באינטרנט, 47% קונים לפחות פעם בשבועיים. 70% העידו כי הם קונים באינטרנט בתדירות נמוכה יותר או בתדירות זהה לזו של שנה שעברה. 36% עשו שימוש באינטרנט על מנת לקנות ישירות מהיצרן.
  • 40% מהאנשים רכשו מוצר דרך פייסבוק; 18% מהאנשים רכשו מוצר דרך אינסטגרם.
  • 46% מהמשתתפים משלמים בבתי עסק באמצעות אפליקציות, ול-91% ישנם אפליקצית תשלום/ארנק דיגיטלי.
  • 87% עשו שימוש באינטרנט על מנת לקבל טיפול מגופים ממשלתיים.
  • 67% עשו שימוש בדיגיטל על מנת להזמין מרשם לתרופה, 54% התייעצו עם רופא או אחות בדיגיטל. 85% העידו כי הטיפול שקיבלו מרחוק היה הולם ומספק.

גישה למידע וחדשות

  • 93% מהאוכלוסייה נחשפו למידע על חיסונים ברשתות, 72% נחשפו לפייק-ניוז אודות המגפה.
    51% ידעו לזהות פייק-ניוז אודות המגפה.
  • 69% מקרב בני הנוער ו-76% מקרב בני ה-18 ומעלה העידו כי המקור העיקרי שלהם ללמידת דברים חדשים הם הרשתות החברתיות, ובמיוחד YOUTUBE.
  • 44% מהמשתתפים נחשפו לפעילות בנושא מעורבות חברתית ברשתות. 33% אף השתתפו והתעדכנו בנושאי מעורבות חברתית דרך הרשתות.
  • 25% מהמשתתפים הושפעו ממידע על צמחונות וטבעונות שאליו נחשפו ברשת.

בטיחות ברשת והגנת סייבר

  • 71% חוששים מחשיפת פרטיהם האישיים בעקבות פריצת סייבר לחברות שמחזיקות במידע אישי אודותיהן.
  • 46% מההורים שהשתתפו בסקר רואים בתמכרות למסך סכנה לילדיהם וגורם מקשה על ההורות.
  • 39% מבני הנוער נתקלו בפריצות סייבר של חשיפה לתכנים לא הולמים ולאנשים זרים בשיעורי למידה מרחוק.