כמו שבעולם האמיתי צריכים לחפש מיקום טוב עם הרבה תנועה של אנשים כשפותחים חנות, כך גם בעולם הווירטואלי. באינטרנט יש כמה אתרים גדולים, שמהווים זירות סחר. מהי זירת סחר? היא סוג של שוק מקוון – הרבה סוחרים שמציעים את מרכולתם במקום אחד, ומתחרים על לב הקונים.

כמובן, אפשר לפתוח אתר עצמאי, ולחלק ממי שעוסק במסחר אלקטרוני זה אולי יתאים יותר. אבל זירות סחר נהנות מתנועה גבוהה של גולשים, והן עושות את ההבדל בדיוק כמו חנות שנפתחת בלבו של קניון הומה, לבין חנות שנפתחת בפינה נידחת של העיר.

אז מה הן זירות הסחר המובילות ברשת בישראל ובעולם כיום?

eBay.com

איביי היא ככל הנראה זירת המסחר הגדולה בעולם כיום. היא נוסדה ב-1995, כאשר מפתח תוכנה בן 28 כתב קוד לאתר קטן שבו הציע למכירה פומבית את מדפסת הלייזר השבורה שלו, ולא האמין שמישהו יקנה אותה. היא נמכרה תמורת 14.83 דולר.  כשהוסבר ל"זוכה המאושר" שמדובר במדפסת מקולקלת, הוא ענה: "אני אספן של מדפסות לייזר מקולקלות". eBay החלה את דרכה כחברת הזנק "רשמית", ובעזרת צוות ניהולי מוצלח הגיעה למעמד שלה, ומיליוני פריטים נמכרים בזירה הזו מדי יום.

eBay רואים את עצמם כמקום מפגש למוכרים וקונים. כל אחד יכול לפרסם (כמעט) כל דבר למכירה ב-eBay, עם בקשת תמורה באחד משני אופנים: מכירה פומבית של הפריט או מחיר קבוע מראש.  eBay אינה דורשת תמורה כלשהי מהרוכשים, ולהירשם לאיביי לא עולה דבר – והתמורה שהיא מבקשת מהמוכרים, היא אחוזים בודדים מהמכירה. היתרון הגדול של איביי, הוא שעלות ההשתתפות והפעילות באתר נמוכה. החיסרון נכון להיום, הוא שאיביי הפכה להיות שוק צפוף מאוד.

חשוב לציין שאיביי כיום היא גם הבעלים של PayPal, על אף שהשתיים הודיעו לאחרונה על פיצול לשתי חברות שמניותיהן יסחרו בנפרד, באמצע 2015. פייפאל היא למעשה שירות סליקה, שמאפשר לקונה להפקיד את פרטי כרטיס האשראי שלו  או חשבון הבנק בידיהם, ולבצע תשלומים מאובטחים באמצעותם בהרבה מקומות אחרים – מבלי לחשוף את פרטי אמצעי התשלום שלו לצד שלישי ולא מוכר. פייפאל מאפשרת גם קבלת כספים – ולכן, היא מהווה פתרון משלים מצוין לאיביי. גם פייפאל מתפרנסים מגביית עמלות ממקבל התשלום בכל עסקה המבוצעת באמצעותם וגם על זה יש לתת את הדעת.

איביי מציעים פלטפורמה נוחה, אמינה ומאובטחת למכור בה את המוצרים שלכם, עם תנועת גולשים שאין שניה לה. אם אתם רוצים לשווק מוצרים שונים ומשונים לעולם – החל ממפיות וכלה במכוניות ויש לכם שליטה סבירה באנגלית – איביי היא המקום בשבילכם.

כאן תוכלו לפתוח חשבון עסקי באי.ביי:

https://scgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?RegisterEnterInfo&bizflow=2

Zap.co.il

אם איביי היא זירת המסחר הכי גדולה בעולם, אז המקבילה הישראלית שלה היא כנראה ZAP. זאפ, כיום חלק מ-"קבוצת זאפ" (לשעבר "דפי זהב"), החל את דרכו בשנת 2000 כמנוע להשוואת מחירים, וכיום הוא נחשב לאתר הקניות המוביל בישראל, עם למעלה משני מיליון גולשים בחודש, ו-1,300 חנויות (לפי הנתונים של זאפ עצמם).

זאפ מאפשרים לאתרים חיצוניים לפרסם מוצרים אצלם, ולהעמידם להשוואה מול אתרים וחנויות מקוונות אחרים, ובשנה האחרונה החלו במהלך שמאפשר לסוחרים גם להקים חנות תחת קורת הגג שלהם. כמו איביי, גם זאפ היא חנות כל בו ענקית – יש בה הכל: מטלפונים סלולריים ועד חבילות תיירות, משעוני יד ועד ארונות קיר, והכל מחולק לפי קטגוריות.

אם עיקר המיקוד שלכם הוא הקהל הישראלי, זה שרוכש בעברית, כאן ועכשיו ולא רוצה לחכות למוצר שיגיע מחו"ל – זאפ היא הזירה המתאימה.

בקישור הבא תוכלו למלא טופס התעניינות ורישום של החנות שלכם בזאפ:

http://www.zap.co.il/joinzap.aspx

אתרי יד שניה

לרגע נדמה שאתרי יד שניה השתרבבו לכאן בטעות, אבל לא כך הדבר. באתרי יד שניה מסתובבים הרבה מאוד "ציידי מציאות", שלא יתנגדו לרכוש מוצר חדש או מחודש, אם זה יוצע להם במחיר טוב.

וכך, בינות לעשרות המודעות באתרים כמו yad2, homeless ואחרים של אנשים פרטיים שמציעים חפצים משומשים למכירה – תוכלו למצוא גם מודעות של סוחרים או סיטונאים, שמציעים מוצרים חדשים באריזה. ומדוע לא, בעצם? אתרים אלה נהנים מתנועה ערה של גולשים, שמוכנות הרכישה שלהם גבוהה גם כך. מה שכן, סביר להניח שהם יותר רגישים למחיר.

זירה מתמחה: etsy

ונקנח בזירות המתמחות. אם אי.ביי וזאפ הן חנויות הכל בו הענקיות שבהן מוכרים הכל, הרי שהזירות המתמחות הן שוק המעצבים או שוק האיכרים.

מדובר באתרים קטנים יותר, מתמחים, שמציעים סחורה של מגוון מוכרים – אבל בתחום אחד ספציפי. זה יכול להיות מוצרים לבית או חולצות טי שירט, והדוגמה הכי טובה מהשנים האחרונות זהו etsy, שגם מעצבים ישראלים לא מעטים מצאו בו בית חם.

לפי ההגדרה העצמית שלהם: "אטסי הוא שוק שבו אנשים מרחבי העולם מתחברים כדי לקנות ולמכור טובין ייחודיים. המשימה שלנו היא לדמיין מחדש בדרכים שבונות עולם מספק יותר ובר קיימא".

מעבר לסלוגן המפוצץ, הנה האותיות הקטנות: באטסי אפשר למכור מוצרי מלאכת יד או חומרי גלם למלאכה או חפצים ישנים, מה שקרוי וינטג' – בני עשרים שנה ויותר. עלות פרסום לפריט עומדת לעשרים סנט לארבעה חודשים או עד שהוא נמכר, המוקדם מביניהם. ברגע שנמכר, אטסי לוקחים 3.5 אחוזים עמלה מהמחיר הנקוב, עמלה יחסית נמוכה.

כך שאם יש לכם ידיים טובות, ואתם רוצים להתפרנס מיצירות מעשה ידיכם – אטסי זה המקום בשבילכם.

בקישור הזה תמצאו את כל המידע לגבי מה אפשר למכור באטסי ותוכלו גם לפתוח חשבון במהירות – אפילו באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם!

https://www.etsy.com/il-en/sell/

אירועים קרובים

אירועים קודמים

תגיות