לאור השימוש הנרחב באינטרנט בישראל, מפתיע למדי לגלות כי רק חצי אחוז מהתמ"ג (5 מיליארד שקל) ניתן לשיוך לעסקות מקוונות של טובין ושירותים.
בהשוואה למדינות אחרות מפותחות בעולם, חלק זה בתמ"ג נמוך באופן משמעותי. במדינות אירופה, למשל, הסחר האלקטרוני שווה בממוצע לכ-1.5% מהתמ"ג, כלומר פי שלושה מבישראל, בסין שוק הקניות ברשת גדל ב-120% מדי שנה מאז 2003, ושוק הקניות ברשת באמריקה הלטינית גדל מ-1.6 מיליארד דולר ל-43 מיליארד דולר בעשור האחרון, עלייה של כ-4,000%.
בישראל הפריצה עדיין לא הגיעה…