חברת PayPal בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, הפועל לעידוד פעילות מקוונת בקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל, חושפת (31.12.14) נתוני מחקר בינלאומי, השופך אור על הרגלי הקניות וההעדפות של צרכנים בכל הנוגע לרכישות בינלאומיות, בהשוואה לרכישות בתוך המדינה.
המחקר של חברת PayPal בודק את הרגלי הקניות המקוונות בקרב למעלה מ-17,500 צרכנים ב -22 מדינות וביניהן ישראל, והוא נעשה באמצעות חברת המחקר Ipsos MORI. להלן עיקרי הממצאים:
- מי משקיע זמן וכסף בקניות ברשת? המדינה המובילה בקניות מקוונות בינלאומיות היא אוסטריה, בה 83% מהצרכנים ברשת קנו מאתרים בינלאומיים בשנה האחרונה. ישראל במקום השני עם 82% ולאחריה אוסטרליה עם 75%. לעומתן, קניות בינלאומיות הן נדירות יחסית בארה"ב (30%), בפולין (35%) ובסין 26%.
- מה קונים? הקטגוריה הפופולארית ביותר בקניות בינלאומיות ברשת היא קטגוריית האופנה המהווה כ-39% מסך כל הרכישות המקוונות הבינלאומיות. קטגוריית זו היא הדומיננטית ביותר בכל העולם, ובמיוחד בצפון אמריקה (33%), באמריקה הלטינית (47%) ובמזרח התיכון (47%). במקום השני נמצאת קטגוריית מוצרי האלקטרוניקה, המהווה 26% מסך הרכישות המקוונות הבינלאומיות. עם זאת, קטגוריה זו מדורגת באסיה במקום השלישי, לאחר קטגוריית מוצרי הטיפוח ובצפון אמריקה מדורגת הרחק מאחור במקום החמישי.
- בישראל נאמד תחום הרכישות המקוונות בשנת 2014 בכ-7,902 מיליארד שקלים, המגלם עלייה של 18% משנת 2013 (אז נאמד בכ-6,693 מיליארד שקלים). על פי תחזיות PayPal, הצפי לשנת 2016 יעמוד על כ- 10,069 מיליארד שקלים – עלייה של 27% אחוזים משנת 2014. כמו כן – 72% מהישראלים, מעל גיל 18, ביצעו רכישה אחת לפחות במהלך השנה החולפת.
לתובנות נוספות מהסקר: