"… לפי ההערכות, עד שנת 2015 לא פחות מ-50% מהמכירות המקוונות יעברו דרך ערוצי מדיה חברתיים וכבר כיום, פייסבוק מייצרת כ-26% מההפניות לאתרי הסחר בעולם, ומספר זה עשוי לגדול עם הצמיחה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. בנוסף, 20% מהגולשים מעדיפים לבדוק מוצרים ישירות בעמודי הפייסבוק של המותגים".
בסקירה זו יבדקו תפקידן של הרשתות החברתיות בהחלטות רכישה צרכניות, ייבחן השינוי שעובר הצרכן בעקבות חדירתם של האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט, כמו גם תהליך קבלת ההחלטות שלו ודרכי ביצוע הרכישות, באופן מקוון או לא מקוון.
הסקירה מורכבת מארבעה פרקים:
- סקירת פלטפורמות המדיה החברתיות המובילות בעולם ובישראל.
- סקירת תהליכי קבלת החלטות צרכניות תוך דגש על השינויים שהאינטרנט, ובמיוחד הרשתות החברתיות, מחולל בתהליכים הללו.
- התמקדות בשתי תופעות אשר הרשתות החברתיות מדגישות: מעורבות רגשית בתהליך הצרכני, ותקשורת מפה לאוזן.
- הצגת תוצאות מחקרים על פעילויות צרכניות ואחרות בפלטפורמות המדיה החברתית בישראל.
על המחברים: עפרית קול, דוקטורנטית במחלקה לכלכלה ומנהל עסקים, אוניברסיטת אריאל בשומרון. ד"ר אזי לב-און, ראש המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה וראש בית הספר לתקשורת, אוניברסיטת אריאל בשומרון.