סקר MasterIndex שביצעה חברת מסטרקארד בישראל באמצעות TNS-טלסקר, וכלל 500 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת, בחן את הרגלי הצריכה המקוונת בישראל.
להלן ממצאים עיקריים מהסקר:
- 74.1% ציינו כי מחיר אטרקטיבי הינו השיקול המשמעותי ביותר לביצוע רכישות באינטרנט ולאחר מכן היכולת לבצע השוואות מחירים (50%), החיסכון בזמן (49%), נוחות הרכישה מהבית (48%) וקבלת הרכישות ישירות לבית (47%).
- כ-56.6% מהנשאלים רכשו מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים.
- נשים רוכשות יותר מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים מגברים (58.4% לעומת 54.7%).
- כאשר נשאלו אודות הגורמים המשפיעים על בחירת אתר המסחר ציינו 56% מהנשאלים המלצות מחברים ולאחר מכן פרסומות באינטרנט (18.5%), כתבות אודות האתרים (14.1%), פרסומות במנועי חיפוש (9.3%) ופרסום בטלוויזיה (2.1%).
- אחוז הרוכשים מתפלג לפי רמת ההכנסה כאשר כ-75% מבעלי ההכנסות מעל הממוצע וכ-60% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע רכשו מאתרי מסחר אלקטרוניים.