במחקר נטלו חלק 380 בני נוער בגילים 16-12 (גיל ממוצע של 14.40 שנים) מכיתות ז-י, משבעה בתי ספר על-יסודיים באזור חיפה: 169 בנים ו-211 בנות. כל המשתתפים לומדים בבתי ספר רגילים, בכיתות רגילות וחסרי מגבלות פיזיות.
ממצאי הסקר מראים כי –
- 32% מהמשתתפים דווחו שיש להם לפחות חבר מקוון אחד בין חמשת חבריהם הטובים (כזה שרוב האינטראקציה עמו מתקיימת ברשת ורק מעט ממנה (אם בכלל) מתנהל פנים אל פנים).
- 35% מהמשתתפים שאין להם חברים מקוונים, הם חברים בתנועת נוער, בהשוואה ל- 24% בלבד אצל משתתפים שיש להם חבר מקוון.
- בדירוג עצמם כחברותיים או לא חברותיים בסולם בן חמש דרגות, הדירוג הממוצע אצל בעלי החבר המקוון היה 3.9 לעומת 4.2 אצל אלה שאין להם חבר מקוון. בנוסף 84% מאלה שיש להם חבר מקוון שולטים בשפה זרה לעומת 74% מהמשתתפים שאין להם חבר מקוון.
- לא נמצאו הבדלים בנגישות לטכנולוגיה ובמיומנויות שליטה במחשב, בין משתתפים שיש להם חבר וירטואלי לבין אלה שאין להם חבר כזה.
- מרבית חברים המקוונים מדורגים נמוך יחסית (מיקומים 5-4) ורק אחוז קטן מדורג גבוה (מיקומים 2-1) בדירוג החברים הטובים של הנשאלים.
*לא ידועים תאריכים מדויקים בהם נאספו הנתונים למחקר, או תאריך הפרסום המדויק של המחקר.