סקר שנערך על ידי מנהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בכדי לבדוק כיצד השינויים בשוק התקשורת בשנים האחרונות נתפסים מנקודת מבטם של הצרכנים. הסקר כלל ראיון טלפוני עם כ-1000 נשאלים. להלן ממצאים עיקריים מהסקר הקשורים למנויי האינטרנט –
- כ-9.5% מהנשאלים החליפו את ספק האינטרנט שלהם בשנה האחרונה וכ-40.6% מהמחליפים דיווחו על שיפור בתנאים בעקבות השינוי (32.8% הקטינו את התשלום החודשי).
- כ-5.4% ממנויי האינטרנט בחנו מעבר לספק אחר אך נשארו אצל הספק הקיים. מתוך מנויים אלו כ-45.8% שיפרו את תנאי ההתקשרות שלהם בעקבות בדיקת אפשרות המעבר.
- כ-5.9% מהנשאלים דיווחו כי ינסו להחליף ספק בתקופה הקרובה.
- בבחינת ההכרות עם תקנות וחוקים נמצא שיעור אי-ידיעה גבוהה יחסית. 54.5% מהנשאלים לא היו מודעים ליכולתם לבטל בתוך שבועיים עסקה עם ספק תקשורת (בתוך כך ספק אינטרנט). בנוסף, רק 31% מהנשאלים שמעו על ביטול קנסות היציאה למנויי אינטרנט.
- בהערכת התחרות בשוק ספקי האינטרנט כ-32.1% מהנשאלים חשו כי התחרות התחזקה, כ-25.9% התרשמו כי התחרות נשאה ללא שינוי ו-2.9% הרגישו כי היא נחלשה (38% דיווחו כי אינם יודעים).
בדוח ישנה חלוקה לפי מגזר, השכלה, הכנסה ודתיות של שיעור המשיבים שלא יכלו להעריך.
*התאריך המדויק של ביצוע הסקר אינו ידוע.