חזרה לעמוד הקודם

תובנות מאנשי תעסוקה ודיגיטל על עולם העבודה במשבר הקורונה

תובנות מאנשי תעסוקה ודיגיטל על עולם העבודה במשבר הקורונה

לנוכח המצב, רכזנו עבורכם את התובנות המרכזיות משורה של אנשי מקצוע – על עבודה מהבית, חישוב מסלול מחדש והתמודדות עם עולם תעסוקתי דיגיטלי, שהפך להיות היום רלבנטי יותר מתמיד.

8 תובנות מאנשי תעסוקה ודיגיטל על עולם העבודה במשבר הקורונה:

1. לחשוב כמו פרילנסר

חשבו במונחים של הצעת הערך שלכם: פרילנסרים חושבים במונחים של הצעת ערך, הצעת ערך מורכבת מכישורים ומהישגים מדידים. עכשיו זה זמן טוב לעבור על קורות החיים שלכם, על פרופיל הלינקדאין, ולהוסיף הישגים מדידים. למשל – הגדלתי את המכירות בחברה ב-X אחוזים בשנה, או יצרתי שינוי y.

מעין מנלה, עורכת קריירה בכלכליסט.

2. להבין מהם הטרנדים החדשים במקצוע

הבינו מהר את השינויים שעוברים על התחום שלכם: כדי להישאר רלוונטיים בעולם שמשתנה כל כך מהר תצטרכו למפות את השינויים שעובר התחום שלכם, לזהות ולהכיר תחומים חדשים שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם, לפתח כישורים ולהמשיך ללמוד כל הזמן, גם בזמן משבר. זה זמן לעקוב אחרי המהפיכה בשוק העבודה שקוראת בימינו ולהבין איפה היא פוגשת כל אחד מאיתנו. במרכז המהפיכה – המעבר לאונליין - וזה הזמן לבחון איזה שרירים כדאי לחזק ומה הכלי הנכון שצריך ללמוד. יש כאן הזדמנות אדירה, וכמו בכל מהפיכה - יש כאלה שישכילו לנצל אותה ולהתמנף, ויש כאלה שיחוו את השינויים כקושי. ההמלצה היא להיות בקבוצה הראשונה.

גיל לב, דירקטור משאבי אנוש בפייבר

3. לנצל את הזמן ללמידה ולהתפתחות אישית

תהיו נדיבים עם היכולות שלכם ופרגנו לעצמכם ללמוד דברים חדשים: התקופה הנוכחית זימנה לרובנו משאבים מאוד יקרים ונדירים: זמן פנוי ועולם שלם של קורסים שרוב מוסדות ההשכלה הגבוהה בעולם פתחו בפני הציבור באופן מקוון. שילוב של שני המשאבים האלה, מאפשר לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בזמן יחסית קצר בהתפתחות האישית, בהרחבה של סט הכלים והכישורים ובהעמקה של התמחויות. פלטפורמות ה- E-Learning פתוחות, חינמיות ומגוונות. אם אתם מעוניינים לרכוש כלים וכישורים – התחברו לפלטפורמות שלהן שותפה התעשייה, אם אתם מעוניינים בהעמקה - הכיוון הוא אוניברסיטאות,
ואם אתם מעוניינים בהעשרה תפנו להרצאות, פודקסטים וכו'.
זה לא פשוט לשבת בחדר, לבד וללמוד, תנסו לייצר קבוצת התייחסות תומכת, תתקשרו עם מנטור או מומחה בעתות משבר, תהיו נדיבים עם היכולות שלכם, והעולם יהיה נדיב בחזרה.

כרמלה וולק יעקובי, יזמית אקדמית ואריה רבינוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש, טבע ישראל

4. תמציאו את עצמכם מחדש – דווקא עכשיו

השקיעו עכשיו בסטרטאפ שנקרא אתם: המצב הכל כך לא פשוט הזה מעמיד את כולנו בפני משהו שהוא גדול מאתנו, כולנו, מעסיקים ועובדים מבינים שצריך לשנות פרדיגמות באשר לאיך מתנהל עולם העבודה במצב החדש. אם מצאתם את עצמכם בחל"ת או מפוטרים זה הזמן לעשות לרגע חושבים, להבין כיצד בכישורים שלכם תוכלו לייצר משהו חדש, לפנות לערוצים שעוד לא פניתם אליהם, לרכוש כישורים חדשים או להעמיק התמחות בכישורים קיימים. הכוונה היא יותר להשביח את הקיים, לנצל את הזמן לרכוש עוד ידע ולהתמקצע יותר - יש המון קורסי אונליין (בחינם ובתשלום) וחומרים ברשת. המשבר הזה יחלוף ולאט לאט שוק העבודה יחזור לעצמו – זה הזמן להשקיע "בסטארטאפ" הזה שנקרא אתם, תהיו מוכנים ליום שאחרי ותכינו את התשתית לכך.

יניב בן ישי, סמנכ"ל שיווק SQLink

5. לפתח מיומנויות דיגיטליות

היום עוד יותר מתמיד ברור שהחיים עוברים לאונליין: הכישורים הנדרשים מעובד כוללים כישורים רכים כמו תקשורת חברתית, התנהגות ארגונית, יכולת למידה עצמית, והסתגלות למצבים משתנים, וגם כישורים דיגיטליים כמו תקשורת באמצעות וידאו, היכולת לתקשר בכתב, לשמור על נוכחות דיגיטלית, הידע לשווק או למכור באינטרנט, כל אלו הפכו להיות מחשובים - לקריטיים. מעסיקים ולקוחות יעדיפו מישהו עם נוכחות דיגיטלית ועם יכולות דיגיטליות. נצלו את הפלטפורמות E-Learning ואת המדריכים הדיגיטליים שעולים באתרים השונים ושפרו את הנוכחות שלכם אונליין. בידקו כיצד אתם יכולים להמיר או לחזק את הצעת הערך שלכם בעולם שכמעט הכל בו מתרחש רק באינטרנט.

מעין מנלה, עורכת קריירה בכלכליסט

6. לבנות נוכחות דיגיטלית ולהתבלט עם תרומה מקצועית לקהילה

צברו מוניטין רשת מקצועי– העלו פוסטים מתחום המומחיות שלכם: בתקופת המשבר הנוכחי הרבה אנשים צורכים יותר תוכן, נמצאים יותר ברשת, מחפשים לנצל את הזמן ללמוד ולהרחיב אופקים, זו ההזדמנות שלכם לבוא לידי ביטוי ברשת ולהפגין את המקצועיות שלכם. איך תעשו את זה? העלו פוסטים מעניינים בתחום ההתמחות שלכם – כאלו שנותנים ערך, מלמדים/נותנים השראה, תהיו פעילים בקהילות, שתפו מחשבות, כלים מעניינים, מדריכים, וידאו, כתבות מעניינות מחו"ל, דעות אישיות, תגיבו לפוסטים וכו', ככל שתהיו יותר נוכחים ברשת עם תוכן מעניין, כזה שישקף את המקצועיות והידע שלכם כך תצברו מוניטין מקצועי שיוכל בהמשך לפתוח לכם דלתות להזדמנויות עבודה או לחלופין להביא לכם לידים של לקוחות אם אתם עצמאיים.

יניב בן ישי, סמנכ"ל שיווק SQLink

7. לשפר את קורות החיים

הכינו את קורות החיים שלכם ל"יום שאחרי": העולם בכלל והמשק הישראלי בפרט נכנסו ״להקפאה״. בסיום המשבר, השוק יתחיל להתאושש וכשזה יקרה יפורסמו משרות חדשות. זה הזמן לעשות שיעורי בית ולבצע חשיבה, לזהות כישורים אישיים - במה אתם חזקים?, לבדוק מה העיסוק / התפקיד שאתם שואפים לבצע – מהם הכישורים הנדרשים בו? לדאוג לעשות דברים שתוכלו להציג בקורות החיים שלכם כרלבנטיים לכישורים אלה.

יניב מזרחי, שותף בשקד הדרכה למצוינות

8. הכינו רשימת מטרות ויעדים

עכשיו אתם פנויים לחשוב, להתפקס ולחדד לעצמכם את המטרות שלכם לטווח הקרוב והרחוק. האם אתם בכיוון? אולי כבר שכחתם לאן תכננתם להגיע? חשבו מסלול מחדש וכתבו את התוכניות שלכם על הדף, עם שלבים מפורטים ואיך תשיגו אותם. חשוב לזכור להכניס לרשימה גם קורסים מקצועיים אונליין ולהתחבר לקבוצות מקצועיות בפלטפורמות סושיאל - כדי להיות מעודכנים. זה הזמן לשמור על הכושר ולחדד את הכישורים שלכם, כדי שתחזרו לעבודה או תיכנסו למשרה חדשה מוכנים ומזומנים לתת בראש.

שני חדד, מייסדת ומנכ"לית Brainnu

previous arrow
next arrow
PlayPause
Slider