חזרה לעמוד הקודם

דוח בזק 2017

הורדה או צפיה בנתונים:

בזק פרסמה היום את הדוח הרביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2017.

הדוח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1268 נדגמים בגילאי 13+. הסקר כולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2017.

מהדוח עולה כי בשנת 2017 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר קצב חבילת הגלישה הממוצעת עומד כיום על 67 מגה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עליה של 36% בתוך שנה. גולשים "כבדים" יותר שמשתמשים באינטרנט לתעבורת וידיאו וטלוויזיה עומדים על ממוצע של 20 גיגה ביום. 36% משתמשים בשירותים ותוכנות סטרימינג. 15% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ67% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן (לעומת 60% ב-2016).

בנוסף לנתונים כמותיים אודות מספר משתמשי האינטרנט, קצב הגלישה שלהם והחלוקה לאינטרנט נייח וסלולרי, נסקרו בדוח נתונים רבים אודות תופעות והרגלים שלנו כמשתמשים, תוך התמקדות ב- 7 פרקים שהפכו מרכזיים בשנים האחרונות: אפליקציות וסמארטפונים, ילדים דיגיטליים, קניות אונליין ופינטק, IOT, פרסום וביג דאטה, סייבר, ורשתות חברתיות.

מתוך הממצאים:

  • עכשיו זה רשמי! – אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 72% משתמשים לעומת 63% בפייסבוק
  • מפחיד יותר מדאעש? – 35% מהנשאלים ציינו שהם הכי חוששים ממתקפת סייבר של גורמים עוינים, בעוד שרק 31% מהנשאלים חוששים ממתקפה של דאעש ; 83% מאמינים שבמלחמת העולם הבאה מתקפת סייבר תשחק תפקיד משמעותי מאוד
  • טלוויזיה בקטן – עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון
  • Baby YouTube כ-30% מההורים מושיבים תינוק מתחת לגיל שנה מול מסכים.
  • השיימינג לא עוצר – כ-40% מהנוער חווה או מכיר מישהו שחווה שיימינג
  • קניות אונליין כבר לא רק לצעירים – 80% מהישראלים קונים ברשת, עם עלייה משמעותית בקרב גילאי 50+
  • תשלום וירטואלי – 40% כבר משתמשים באפליקציות לאיסוף והעברת כספים
  • האח העוד יותר גדול – 36% מהישראלים ציינו שהם מרגישים שחברות שיווקיות מאזינות להם דרך הסמארטפון (בעקבות הצעה שיווקית שקיבלו)