הנתונים מבוססים על סקר שנערך עבור איגוד האינטרנט הישראלי בחודש ינואר 2023 ע"י מכון המחקר מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, בקרב מדגם מייצג של 1040 משיבים המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית, על קבוצותיה השונות.
כלי הנתונים הבא מציג את תשובות הישראלים בנושא צריכת שירותי טלוויזיה וסטרימינג:
ספק הטלוויזיה הישראלי המוביל הינו HOT עם נתח אוכלוסייה של 24%, ואחריו חברת yes עם 16%, סלקום עם 14% ופרטנר עם 12%. 23% אינם מחוברים לאף ספק טלוויזיה רב-ערוצית מהרשימה.
בשוק הטלוויזיה הבינ"ל, Netflix שולטת בשוק, ומספקת שירות ל-59% מהאוכלוסייה בישראל; אחריה בפער ניכר דיסני פלוס עם נתח שוק של כ-11%. 30% אינם מחוברים לאף ספק טלוויזיה בינ"ל.
ספקי טלוויזיה – הבדלים בין קבוצות אוכלוסייה:
- 52% מתושבי יו"ש אינם צורכים שירותים טלוויזיה דרך ספקים ישראלים (לעומת 14-28% בקרב תושבים באזורים אחרים).
- 21% מהנשואים נוטים לצרוך טלוויזיה באמצעות מנוי ל-HOT לעומת 28% מהרווקים ו- 30% מהגרושים פרודים אלמנים וחד-הוריים.
- HOT היא ספק מועדף על יהודים חילונים ומסורתיים (28% ו-34% בהתאמה) לעומת 6-20% בקרב קבוצות דתיות אחרות.
- 78% מהחרדים השיבו כי אין להם ספק טלוויזיה ישראלי (לעומת 34% מהדתיים, 38% מהערבים ו- 7-10% בלבד מהמסורתיים והחילונים). תוצאה דומה התקבלה גם ביחס לספקים הבינ"ל (80% מהחרדים אינם מחוברים לעומת 23-32% מקרב האחרים).
- 72% מהחילונים מנויים ל-Netflix לעומת 13% בלבד מהחרדים (64% מהמסורתיים, 57% מהדתיים ו-49% מהערבים).
- חברת yes נמצאה כנפוצה יחסית בקרב בני 65 ומעלה: 1 מכל 4 מהם מחובר ל- yes לעומת 13-18% אצל קבוצות גיל אחרות. לעומת זאת, ביחס לחברת StingTV נמצא כי ככל שהגיל עולה כך השימוש בה נדיר יותר (2.4% מבני 65 ומעלה מנויים אצלה, ואחוז השימוש עולה בהדרגה עד ל- 7.7% מתוך בני 18-24).
- 69% מבני ה-25-30 צורכים טלוויזיה דרך חברת Netflix לעומת 48% בלבד מקרב בני 65 ומעלה (56-59% מתוך שאר קבוצות הגיל).
- עוד נמצא בסקר כי 4 מכל 10 בני 65 ומעלה אינו צורך טלוויזיה דרך הספקים הבינ"ל.
- מבחינת רמות ההכנסה, נמצא כי בעלי הכנסת משק בית גבוהה הרבה מעל הממוצע נוטים להשתמש יותר בסלקום TV (28% מהם) לעומת בעלי רמות הכנסה נמוכות יותר (11-18% מהם; השימוש היחסי עולה בהדרגה עם העלייה בהכנסה).
- כמו כן, המנוי ל- Netflix ולדיסני פלוס עולה באופן יחסי עם רמת ההכנסה למשק בית. רק 42% מבעלי הכנסה הרבה מתחת לממוצע מנויים ל-Netflix לעומת 72-74% מבעלי הכנסה מעל או הרבה מעל הממוצע. 5% מבעלי הכנסה הרבה מתחת לממוצע מנויים לדיסני פלוס, ואחוז הצריכה עולה רמת ההכנסה עד 26% בקרב בעלי הכנסה הרבה מעל הממוצע. בהמשך לכך, בעלי ההכנסה הגבוהה בהרבה מהממוצע בלטו גם בשימוש באמזון פריים (11% מהם) לעומת 2-4% בלבד מתוך בעלי הכנסות נמוכות יותר.
- מבחינת רמות ההשכלה, עלה כי 31% מבעלי ההשכלה התיכונית מחוברים לשירות הטלוויזיה של HOT לעומת 20-22% בלבד בקרב בעלי השכלה על-תיכונית ואקדמאית.
כלי הנתונים הבא מציג את תשובות הישראלים בנושא צריכת מוסיקה באמצעות שירותי סטרימינג:
- מהסקר עולה כי Spotify מספקת תוכן מוסיקה ל-35% מהאוכלוסייה, בעוד כ-14% צורכים מוסיקה דרך Apple Music.
- 43% כלל אינם נעזרים בספקים לצריכת מוסיקה.
- מעניין לגלות כי Spotify נמצאה רווחת יותר בקרב רווקים (41% מהם צורכים דרכה תוכן מוסיקה לעומת 33% בקרב נשואים גרושים פרודים אלמנים וחד-הוריים).
- 45% מהיהודים החילונים צורכים מוסיקה דרך Spotify לעומת 19% אצל הערבים עד 37% אצל המסורתיים.
- 19% מבעלי ההשכלה התיכונית צורכים מוסיקה דרך Apple Music לעומת 12% בקרב בעלי השכלה על-תיכונית ו-11% בקרב בעלי השכלה אקדמאית.