חזרה לעמוד הקודם

שימוש ברשת על ידי תחנות ומאזיני רדיו (2013)

מחקר שערך טל לאור, ראש מסלול הרדיו באוניברסיטת אריאל, בו נבדקו 26 תחנות רדיו במטרה לבחון כיצד הן הסתגלו לשינויים במדיה ומה התועלת והערך המוסף שרשת האינטרנט העניקה להן. המחקר כולל שני חלקים – סקר תחנות וסקר מאזינים.

החלק הראשון של המחקר התבסס על מיפוי תחנות הרדיו (אתרי האינטרנט, דף הפייסבוק ואפליקציות סלולריות) ועריכת ראיונות עם מנהלי התחנה, התוכן והמדיה. להלן ממצאים עיקריים מחלק זה –

  • מהמחקר עולה כי ל-88.5% מהתחנות אתר אינטרנט, ל-70% מהתחנות יש נוכחות בפייסבוק ורק ל-25%  נוכחות ברשת טוויטר. 39% מהתחנות המפעילות דף פייסבוק מאפשרות להאזין לתחנה דרכו.
  • ל-35% מהתחנות אפליקציות למכשירי אייפון ול-19% מתחנות הרדיו אפליקציה לטלפונים מבוססי אנדרואיד.
  • 17.5% מהתחנות מאפשרות להגיב דרך אתר האינטרנט בשידור חי, 35% עורכות סקרים באתר האינטרנט ו-22% מאפשרות לבחור שירים דרך האתר.
  • 56.5% מהתחנות מאפשרות האזנה לתוכניות ששודרו באתר האינטרנט שלהן.

החלק השני של המחקר מבוסס על סקר שנערך בעזרת חברת Zeta-Tools בקרב מדגם של 504 משיבים המייצג את האוכלוסייה היהודית הבוגרת (טעות הדגימה המירבית היא 4.6%). להלן ממצאים עיקריים מסקר זה –

  • 65.5% מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים ביישומי רדיו באינטרנט. 80% מאזינים לשידורי תחנות הרדיו, 42.5% צופים במתרחש באולפן ובשידור, ו-26.6% מנצלים את האפשרות להאזין לקטעים מתוך התוכניות.
  • 13.3% מהמאזינים ענו על סקרים ובחרו שירים ו-7.3% הגיבו לתוכניות ויוצרו קשר עם התחנה באמצעות יישומיי האינטרנט.
  • נמצאו פערים בין המגזרים בשימוש ביישומי הרדיו באינטרנט. בקרב הציבור החילוני 61.9% השתמשו ביישומי אלו, בציבור המסורתי 66.2%, בציבור הדתי לאומי  81.3% ובציבור החרדי 85.7%. למרות השימוש הגבוה של המגזר החרדי 0% ממגזר זה העידו בסקר שהגיבו לתוכניות ו\או יצרו קשר עם התחנה.