דו"ח התוכן הנצפה ביותר הינו דו"ח רבעוני שמפרסמת חברת Meta אודות התכנים הנצפים ביותר ב-Facebook עבור משתמשים בארצות הברית, לרבות מידע על מקורות התכנים, מאפייניהם ועל הפניות לתכנים מחוץ לפלטפורמה הנכללים בתכנים הנצפים ביותר.
דוח התוכן הנצפה ביותר מספק סקירה רבעונית של התוכן שמגיע לכמות הרבה ביותר של אנשים בפיד של פייסבוק בארצות הברית. פייסבוק מגדירה צפייה בתוכן כמצב בו קטע תוכן מופיע בפיד של משתמש, כלומר הוא מכסה לפחות חצי מהמסך בטלפון, מחשב או טאבלט, ונצפה במשך רבע שנייה לפחות. הדוח מציג את הדומיינים, הקישורים, הדפים והפוסטים הבודדים שנצפו על ידי המספר הגבוה ביותר של משתמשים בארה"ב בשנים 2022-2023. עבור כל סוג תוכן, הדוח מציג נתונים מספריים הנוגעים לתפוצה של התוכן הנצפה ביותר, ולאחר מכן מציג את 20 קטעי התוכן המובילים בקטגוריה זו.
חשוב להדגיש, כי הדוח אינו כולל פרסומות או תוכן שנצפה ביישומים אחרים בתוך הפלטפורמה כמו השוק הפנימי.
שנת 2023
מה התכנים הנצפים ביותר ב-Facebook ברבעון הראשון של 2023?
ביום 26.04.2023 פרסמה חברת Meta את דו"ח התוכן הנצפה ביותר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2023. ברשומה זו נביא את עיקרי הנתונים והממצאים מהדו"ח שפרסמה Meta.
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 הפוסטים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | תיאור וקישור לפוסט | מפרסם וקישור לחשבון | צפיות |
---|---|---|---|
1. |
|
53M |
|
2. |
51.9M |
||
3. |
46M |
||
4. |
44.9M |
||
5. |
|
41.4M |
|
6. |
40.9M |
||
7. |
40.8M |
||
8. |
40.5M |
||
9. |
39.7M |
||
10. |
36.4M |
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 העמודים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | שם העמוד | מספר צפיות |
---|---|---|
1. |
143.5M |
|
2. |
126.4M |
|
3. |
116.4M |
|
4. |
112.9M |
|
5. |
110.5M |
|
6. |
102M |
|
7. |
101.9M |
|
8. |
100.5M |
|
9. |
100.5M |
|
10. |
98.4M |
מאיפה מגיעים התכנים הנצפים ביותר בפייסבוק ל-Feed של המשתמשים?
כמתואר בתרשים, 30% מהתוכן שנצפה על ידי משתמשים הוא תוכן מקורי שנוצר על ידי חבריהם. בנוסף, 17.6% מהתוכן שנצפה מופיע עקב שיתוף שנעשה על ידי חברים של המשתמש. ביחס לשנים קודמות, יש עלייה בחשיפה לתוכן שאינו קשור למשתמש, שכעת עומד על 18.8% מהתוכן שהמוצג למשתמשים.
הפניות מחוץ לפלטפורמה
נכון לתקופת הדו"ח, רובו המוחלט של התוכן הנצפה ביותר (92.3% ממנו) לא כלל קישור למקור מחוץ לפייסבוק. עבור שאר 7.7% מהתוכן שאכן כלל קישור, לרוב הוא היה שייך לדף שהמשתמש עקב אחריו.
הטבלאות הבאות מציגות את פרטי ההפניות הבולטות ביותר לתכנים או קישורים מחוץ לפלטפורמה בקרב התכנים הנצפים ביותר שכללו הפניה לדומיין מחוץ ל-Facebook. על אף שרשימות אלו מכילות תוכן שנצפה עשרות מיליוני פעמים, הן מתייחסות רק לרשימת התכנים הנצפים ביותר, שמהווה פחות מ-2.7% מכלל התכנים שנצפו בפלטפורמה בתקופת הדו"ח.
דירוג עשרת הדומיינים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | דומיין | צפיות |
---|---|---|
1. |
170.1M |
|
2. |
118.5M |
|
3. |
107.7M |
|
4. |
106.2M |
|
5. |
94.9M |
|
6. |
91.2M |
|
7. |
91.1M |
|
8. |
86.2M |
|
9. |
82M |
|
10 |
75.1M |
דירוג עשרת הקישורים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | קישור | צפיות |
---|---|---|
1. |
36M |
|
2. |
19.9M |
|
3. |
18M |
|
4. |
17.3M |
|
5. |
15.1M |
|
6. |
14.5M |
|
7. |
13.9M |
|
8. |
13.6M |
|
9. |
13.3M |
|
10. |
13.1M |
שנת 2022
מה התכנים הנצפים ביותר ב-Facebook ברבעון השלישי של 2022?
ביום 25.08.2022 פרסמה חברת Meta את דו"ח התוכן הנצפה ביותר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2022. ברשומה זו נביא את עיקרי הנתונים והממצאים מהדו"ח שפרסמה Meta.
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 הפוסטים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | תיאור וקישור לפוסט | מפרסם וקישור לחשבון | צפיות |
---|---|---|---|
1. |
תוכן גיאוגרפי הומוריסטי (נמחק) |
(נמחק) |
64.7M |
2. |
56.5M |
||
3. |
54.4M |
||
4. |
45.9M |
||
5. |
45.8M |
||
6. |
התוכן נמחק |
(נמחק) |
45.7M |
7. |
42.9M |
||
8. |
42.6M |
||
9. |
41.3M |
||
10. |
40.8M |
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 העמודים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | שם העמוד | מספר צפיות |
---|---|---|
1. |
121.4M |
|
2. |
121M |
|
3. |
120.8M |
|
4. |
115.7M |
|
5. |
113.7M |
|
6. |
112.8M |
|
7. |
111.4M |
|
8. |
111M |
|
9. |
109.3M |
|
10. |
108M |
מאיפה מגיעים התכנים הנצפים ביותר בפייסבוק ל-Feed של המשתמשים?
כמתואר בתרשים, 30% מהתוכן שנצפה על ידי משתמשים הוא תוכן מקורי שנוצר על ידי חבריהם. בנוסף, 20% מהתוכן שנצפה מופיע עקב שיתוף שנעשה על ידי חברים של המשתמש. לפי הדו"ח, רק 15 אחוז מהתוכן שהמוצג למשתמשים הינו תוכן שאינו קשור כלל למשתמש. נתון זה מעניין במיוחד עקב מכיוון שהוא אינו תואם את הציפיות שנבעו מהשינוי באלגוריתם של פייסבוק עליו ניתן לקרוא בהמשך המסמך, בסקירת הדו"ח של הרבעון הראשון של 2022.
הפניות מחוץ לפלטפורמה
נכון לתקופת הדו"ח, רובו המוחלט של התוכן הנצפה ביותר (92.3% ממנו) לא כלל קישור למקור מחוץ לפייסבוק. עבור שאר 7.7% מהתוכן שאכן כלל קישור, לרוב הוא היה שייך לדף שהמשתמש עקב אחריו.
הטבלאות הבאות מציגות את פרטי ההפניות הבולטות ביותר לתכנים או קישורים מחוץ לפלטפורמה בקרב התכנים הנצפים ביותר שכללו הפניה לדומיין מחוץ ל-Facebook. נזכיר, כי על אף שרשימות אלו מכילות תוכן שנצפה עשרות מיליוני פעמים, הן מתייחסות רק לרשימת התכנים הנצפים ביותר, שמהווה פחות מ-2.7% מכלל התכנים שנצפו בפלטפורמה בתקופת הדו"ח.
דירוג עשרת הדומיינים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | דומיין | צפיות |
---|---|---|
1. | youtube.com | 160.2M |
2. | media1.tenor.co | 113.2M |
3. | gofundme.com | 104.7M |
4. | tiktok.com | 99.3M |
5. | amazon.com | 72.4M |
6. | Dailymail.co.uk | 65.8M |
7. | twitter.com | 60.5M |
8. | cbsnews.com | 60.3M |
9. | people.com | 58.2M |
10 | zillow.com | 56.9M |
דירוג עשרת הקישורים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | קישור | צפיות |
---|---|---|
1. | כתבה באתר business insider על איילון מאסק |
16.1M |
2. | כתבה באתר business insider על השחקנית מילי בובי בראון |
14.8M |
3. | כתבה באתר cnbc על ליידי גאגא |
13.8M |
4. | כתבה של אתר insider על נטלי פורטמן וכריס המסוורת' |
13.3M |
5. | כתבה של אתר insider על טייגר וודס |
12.8M |
6. | כתבה של אתר dailymail על טרולים באינטרנט |
12.5M |
7. | כתבה של אתר Mirror על הנסיך הארי |
11.2M |
8. | כתבה של אתר business insider על אדם שעזב את תפקידו בתור מורה בשביל עבודה בוולמארט |
11.1M |
9. | כתבה של אתר insider על תכשיטים |
10.9M |
10. | כתבה של אתר insider עלה מורה שפוטרה לאחר שהעלתה סרטון טיקטוק |
10.7M |
מה התכנים הנצפים ביותר ב-Facebook ברבעון הראשון של 2022?
ביום 17.05.2022 פרסמה חברת Meta את דו"ח התוכן הנצפה ביותר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2022. ברשומה זו נביא את עיקרי הנתונים והממצאים מהדו"ח שפרסמה Meta ומניתוח נוסף של הנתונים אותו ביצע מכון המחקר העצמאי Integrity Institute.
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 הפוסטים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | תיאור וקישור לפוסט | מפרסם וקישור לחשבון | צפיות |
---|---|---|---|
1. | סרטון הומוריסטי מאירוע ספורט | Daveerwinmusic | 68.2M |
2. | סרטון השראה מחתונה של בעל מוגבלות | Valuetainment | 51.7M |
3. | סרטון הומוריסטי הקשור לשתיית אלכוהול | ethanmountswv | 51.0M |
4. | סרטון הוקרה לוותיקי צבא ארה"ב | Getti | 50.8M |
5. | פוסט היסטורי עם לות'ר קינג ג'וניור ואנה פרנק | GOOD | 49.9M |
6. | הפוסט הוסר | 49.3M | |
7. | סרטון הומוריסטי הכולל פציעה | Orzutigang | 45.6M |
8. | סרטון בישול | The Pun Guys | 45.3M |
9. | סרטון הומוריסטי | Andezzy Iz Knowledgeable | 44.7M |
10. | פוסט פנייה לקהל | Ryan Engel | 44M |
הטבלה הבאה מציגה את דירוג 10 העמודים הנצפים ביותר בתקופת הדו"ח:
דירוג | שם העמוד | מספר צפיות |
---|---|---|
1. | LADBible Australia | 105.4M |
2. | The Dodo | 97.2M |
3. | Woof Woof | 93M |
4. | Ryan Engel | 90.8M |
5. | UNILAD | 89.2M |
6. | The Other 98% | 88.3M |
7. | Eric Alper | 88.1M |
8. | 3AM Thoughts | 86.6M |
9. | Paper Quotes | 81.6M |
10. | ESPN UK | 80.4M |
מאיפה מגיעים התכנים הנצפים ביותר בפייסבוק ל-Feed של המשתמשים?
כמתואר בתרשים, 49.1% מהתוכן הנצפה ביותר הגיע לצופים מפוסטים של חברים או נעקבים (שאינם עמודים), 15.7% מפרסומים של דפים שהצופה עוקב אחריהם ו-20.5% מקבוצות אליהן המשתמש הצטרף. כלומר, על פי חברת Meta, כ-12% התוכן הנצפה ביותר הגיע לפיד המשתמשים ממקורות שהם לא בחרו לעקוב אחריהם, אך לפי מנגנוני המלצת התוכן של הפלטפורמה הם עשויים היו לעניין אותו.
הפניות מחוץ לפלטפורמה
נכון לתקופת הדו"ח, רובו המוחלט של התוכן הנצפה ביותר (83.8% ממנו) לא כלל קישור למקור מחוץ לפייסבוק. עבור שאר 16.2% מהתוכן שאכן כלל קישור, לרוב הוא היה שייך לדף שהמשתמש עקב אחריו.
הטבלאות הבאות מציגות את פרטי ההפניות הבולטות ביותר לתכנים או קישורים מחוץ לפלטפורמה בקרב התכנים הנצפים ביותר שכללו הפניה לדומיין מחוץ ל-Facebook. נזכיר, כי על אף שרשימות אלו מכילות תוכן שנצפה עשרות מיליוני פעמים, הן מתייחסות רק לרשימת התכנים הנצפים ביותר, שמהווה פחות מ-1.2% מכלל התכנים שנצפו בפלטפורמה בתקופת הדו"ח.
דירוג עשרת הדומיינים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | דומיין | צפיות |
---|---|---|
1. | youtube.com | 168.1M |
2. | media1.tenor.co | 118.4M |
3. | gofundme.com | 112.4M |
4. | tiktok.com | 105M |
5. | dailymail.co.uk | 86.2M |
6. | tonlyinyourstate.com | 77.9M |
7. | nbcnews.com | 73.9M |
8. | cnn.com | 71.5M |
9. | tmz.com | 69.6M |
10 | nypost.com | 68.5M |
דירוג עשרת הקישורים מהם הגיע התוכן הנצפה ביותר בפייסבוק
דירוג | קישור | צפיות |
---|---|---|
1. | קישור נחסם עקב שימוש בטכניקות ספאם | 31.6M |
2. | קישור נחסם עקב שימוש בטכניקות ספאם | 27.7M |
3. | קישור לתוכן ב-YouTube (לא זמין) | 23.5M |
4. | קישור לתוכן ב-YouTube בנושא קורונה | 22.1M |
5. | ידיעה באתר TMZ על מותו של Bob Saget | 21.4M |
6. | /https://www.covidtests.gov | 19.1M |
7. | לינק נחסם עקב שימוש בטכניקות ספאם | 17.1M |
8. | /https://www.tiktok.com | 17M |
9. | ידיעה באתר NBS News על איתור ילדה נעדרת | 16.1M |
10. | ידיעה באתר ה-BCC על מעצר שחקנית NBA ברוסיה | 15.6M |
בדיקת מהימנות ואותנטיות התכנים הנצפים ומקורותיהם
נוסף על הניתוח שסיפקה Meta, ארגון Integrity Institute הציג ניתוח של אותנטיות ומהימנות 20 הפוסטים ו-20 הקישורים הנצפים ביותר ברבעון הראשון של שנת 2022. פוסט או קישור נכשלים בבדיקה זו בהתקיים אחד או יותר מהתנאים הבאים: (א) מפרסם אנונימי (לא ניתן לזהות מי עומד מאחורי הפרסום); (ב) תוכן לא-מקורי (תוכן שלא נוצר על ידי המפרסם); (ג) המפרסם משתמשי בעמודי ספאם או ברשתות קבוצתיות (האם המפרסם משתמש במספר קבוצות לצורך פרסום תוכן דומה או זהה).
הגרפים הבאים מציגים פירוט יותר ספציפי של הגורמים אשר מובילים לכישלון בבדיקה ומלמדים כי תוכן רב אשר נחשף למספר הרב ביותר של צפיות ברשת החברתית פייסבוק מגיע ממקור ללא שקיפות מספקת על זהותו. נתון זה מעלה מספר שאלות בנוגע לבעייתיות בכך שהתוכן הנצפה ביותר הוא למעשה תוכן אשר המקור שלו אינו ידוע. כמו כן, הנתונים חושפים כי באופן גורף, התוכן שהגיע למקומות הגבוהים ביותר בכמות הצפיות בפלטפורמת פייסבוק הוא למעשה תוכן לא מקורי אשר נוצר ושותף קודם לכן על ידי גורם אחר:
הפרות כללי הקהילה של Facebook בקרב התכנים הנצפים ביותר בפלטפורמה
הנתונים שפורסמו מלמדים כי בסוף שנת 2021, ובתחילת שנת 2022 יש גידול בכמות התוכן אשר נוגד את חוקי הקהילה של פייסבוק אשר מגיע למקומות הראשונים בכמות הצפיות בפלטפורמה. נתוני המכון נשענים על סימון התוכן או העמוד כמפר את תנאי הקהילה על ידי פייסבוק. גם ממצאים אלו מעלים שאלות בנוגע לאפקטיביות של ניהול התוכן ולבעייתיות באלגוריתמי ההמלצות של החברה.
הערת סיום: לקראת שינוי באלגוריתם ה-Feed של Facebook:
בחודש מאי 2022, ביצעה חברת מטא שינוי באלגוריתם אשר קובע איזה תוכן יוצג למשתמשים. השינוי של החברה נועד להתמודד עם התחרות שמגיעה מחברת tik tok ולכן בחרה מטא להציג למשתמשים יותר תוכן על בסיס המלצות (באופן דומה לממשק של חברת tik tok) ופחות תוכן המבוסס על חברי המשתמש (הממשק עליו נבנו חברות פייסבוק ואינסטגרם). שינוי זה עלול לשנות באופן משמעותי את התוכן אשר מוצג למשתמשים.