חזרה לעמוד הקודם

סטטיסטיקות אודות NFT בזירה הגלובלית

 'Non-Fungible Token' (בעברית 'חותם נעילה דיגיטלי', בקיצור 'NFT') הוא פרוטוקול קריפטוגרפי המייצג נכס ייחודי, למשל, קוד שמייצג קובץ של יצירת אומנות ספציפית. ה-NFT הוא מזהה חד-חד ערכי, ולפיכך, לא ניתן להחליף אותו במזהה אחר. על כן, בשנה האחרונה נפוצה התופעה של רכישת NFT של יצירה או תוכן כלשהם.

נתונים כלליים אודות NFT שהתפרסמו בעת האחרונה:

  • נפח המכירות של NFT עלה לשווי 2.5 ביליון דולרים בחצי הראשון של שנת 2021.
  • במהלך שנת 2021 נמכרו מזהי NFT בשווי של יותר ממאה מיליון דולרים.
  • 265,927 ארנקים דיגיטליים שונים סחרו ב-NFT דרך המטבע הקריפטוגרפי  'אתריום' ברבעון השלישי של שנת 2021, ונראה כי החל ממרץ 2021 מס' הארנקים הדיגיטליים שמעורב בקניית NFT במהלך שבוע נע בין 8,000 ל-12,000ארנקים בממוצע.
  • רשתות חברתיות משמשות בתפקיד מרכזי בשוק ה-NFT לצרכי שיווק. אינסטגרם בולטת כשחקנית מרכזית בתחום שכן היא משמשת לאומנים ולחברות פלטפורמה להצגת מוצרי אומנות בשוק.
  • הטבעת מזהה NFT אחד גורמת לפליטה של 211 ק"ג של פחמן דו-חמצני.
  • טביעת הרגל הפחמנית של מזהה NFT יחיד שווה לצריכת החשמל החודשית של אדם ממוצע באיחוד האירופי.

נתונים מתוך סקר בנושא NFT שערך אתר  'finder' בקרב 20 מדינות בספטמבר 2021:

  • בפיליפינים ישנו האחוז הגבוה ביותר של בעלי NFT (32%), ואחר כך תאילנד (27%) ומלזיה (24%). המדינות עם אחוז בעלי ה-NFT הנמוך ביותר הן יפן (2%), בריטניה וארה"ב (3% בכל אחת מהמדינות) וגרמניה (4%).
  • ב-18 מתוך 20 מהמדינות שהשתתפו בסקר גברים הצהירו כי ירכשו NFT יותר מנשים, כאשר שתי המדינות בהן הצהירו נשים כי ירכשו NFT יותר מגברים הן תאילנד וונצואלה.
  • בכל המדינות מלבד הפיליפינים נראה כי יותר ממחצית האנשים שהשתתפו בסקר לא ידעו מהו 'NFT', כאשר ביפן, גרמניה ובריטניה נראו האחוזים הגבוהים ביותר של אי היכרות עם משמעות המושג (90%; 82.6%; 78.8% בהתאמה).