חברת eBay ביצעה סקר בקרב בני הנוער הישראלים במטרה להבין מה מאפיין את הקניות שלהם ברשת. המחקר נערך ע"י MB – Market Research & Consumer Behavior לקראת כנס eBay ו- Teenk וכלל 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17.
מתוך הממצאים:
- 85% מבני הנוער הישראלים קונים אונליין. הגיל הממוצע בו מתחילים לקנות אונליין הוא 13.
- הצעירים הישראלים קונים אונליין הרבה ביחס לשאר הצעירים בעולם- בהולנד אחוז בני הנוער הקונים אונליין הוא 77%, בארה"ב 69% ובספרד 66%. רק בבריטניה בה 90% מבני הנוער קונים אונליין, משיגים את הנוער הישראלי.
- בני הנוער הישראלים מוציאים בחודש בממוצע $35 בקניות אונליין- זאת לעומת הנוער האמריקאי שמוציא $105 בחודש.
- היתרון עיקרי שבני הנוער הישראלים קונים בגללו באינטרנט הוא המחיר הנמוך, כפי שהעידו 45% מהם. החיסרון העיקרי- לפי 51% מבני הנוער הוא חוסר היכולת לראות את המוצר הפיזי.
- 60% מבני הנוער מציינים כי מקור המימון שלהם לקניות ברשת הוא ההורים. 48% מהם מציינים את מקור המימון כעבודה.
- המוצרים שהצעירים אוהבים לקנות ברשת הם בעיקר גאדג'טים, מוצרי חשמל ומשחקי מחשב- 63%, וגם מוצרים מתחום האופנה 47%.
- 30% מבני הנוער קונים בעקבות פרסום ברשתות החברתיות. מתוך הנחקרים האלו, 76% העידו כי ההשפעה החזקה ביותר על הרכישה שלהם ברשת הגיעה מפרסומות בפייסבוק. 31% ענו כי חבר ברשת החברתית השפיע עליהם, ורק 17% טענו כי בצעו קניה בהשפעתו של כוכב רשת חברתית.
אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט והוא נמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי 13-12 התחילו לקנות בגיל 11. בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.
בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו, שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו, שהמליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט נולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".
*תאריך הפרסום המדויק של הסקר אינו ידוע.