חזרה לעמוד הקודם

קשרים חברתיים בעידן האינטרנט – מתוך הסקר החברתי לשנת 2020

בנובמבר 2021 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים וממצאים בנושא 'קשרים חברתיים בעידן האינטרנט'. הנתונים נלקחו מהסקר החברתי של שנת 2020, אשר התמקד בנושא 'ישראל בעידן הדיגיטלי' ואסף בהרחבה נתונים אודות שימוש באינטרנט. במסגרת הסקר רואיינו 7,249 איש בני 20 ומעלה, המייצגים כ-7.5 מיליון איש בגילאים אלו. 

נתונים כלליים אודות טיב קשרים אינטרנטיים:

  • מרבית האוכלוסייה מקיימים קשרים חברתיים בעיקר באמצעות מפגשים או שיחות טלפון ולא באמצעות האינטרנט. 41% נוטים לשמור על קשרים באמצעות מפגשים, ו-25% באמצעות שיחות טלפון. 27% נוספים – באמצעות אפליקציות מסרים (כגון וואטסאפ).
  • גברים נוטים לשמור על קשרים באמצעות מפגשים יותר מנשים.
  • ככל שעולה הגיל ניכר שימוש רב יותר בשיחות טלפון, ואילו השימוש באפליקציות מסרים כערוץ עיקרי לתקשורת נמוך יותר.

נתונים אודות רשתות חברתיות:

  • 86% מהמשתתפים בסקר משתמשים באינטרנט לצורך קבוצות דיון, תקשורת ורשתות חברתיות (צ'טים, פורומים, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, וואטסאפ). גברים ונשים, וכן יהודים וערבים, משתמשים באינטרנט לצורך זה בשיעור דומה. נראה כי אנשים בגילאי 20-44 משתמשים באינטרנט לצורך זה יותר מאנשים בגילאי 65 ומעלה (91% לעומת 68%).
  • חרדים (32%) משתמשים ברשתות חברתיות בשיעורים נמוכים משמעותית ממסורתיים (89%) ומחילונים (94%).
  • 46% מהמשתתפים בסקר לוקחים חלק פעיל בכל יום או כמעט בכל יום ברשת חברתית אחת לפחות, 11% עושים זאת פעם או פעמיים בשבוע, 10% פחות מפעם בשבוע ו-32% אינם לוקחים כלל חלק ברשתות.
    נשים פעילות באופן יומי ברשתות החברתיות בתדירות גבוהה יותר מגברים (50% לעומת 41%).
  • 58% מבני 20-44 לוקחים חלק פעיל ברשת חברתית אחת לפחות בכל יום, 39% מבני 44-64 ו-24% מבני 65 ומעלה. 58% מבני 65 ומעלה לא לוקחים חלק ברשתות חברתיות כלל או אינם משתמשים באינטרנט.
    ערבים פעילים ברשתות החברתיות יותר מיהודים (54% לעומת 44%).
  • 30% מהמשתתפים בסקר נוהגים להגיב ברשתות חברתיות: 36% מהערבים מביעים דעה ברשתות החברתיות לעומת 28% מהיהודים; 32% מהנשים ו-27% מהגברים; 8% מהחרדים נוהגים להביע דעה, לעומת 23% מהדתיים ו-31% מהחילונים ומהמסורתיים.
  • 33% מהמשתתפים בסקר שפעילים ברשת חברתית, עושים זאת במטרה לשמור על קשר עם חברים או עם בני משפחה: 31% מהגברים ו-36% מהנשים; 33% לוקחים חלק פעיל ברשתות החברתיות כדי לקבל מידע בנושאים שונים בכללם חדשות ואקטואליה; 12% מתוך שעמום; 7% משתמשים ברשתות החברתיות לצרכים מקצועיים.

– לחצו כאן לנתונים עדכניים נוספים אודות שימוש הציבור הישראלי ברשתות חברתיות ופלטפורמות מקוונות – 

נתונים אודות מפגשים ברשת:

  • ל-16% מהאוכלוסייה יש חברים באינטרנט שהם מעולם לא פגשו.
  • 15% מוסרים כי נפגשו עם אדם שהכירו באינטרנט, ו-40% מציינים כי חידשו קשרים חברתיים מן העבר באמצעות הרשת.
  • 14% נרשמו לאתר היכרויות, 21% מבני 20-44. 9% הכירו בן/בת זוג באמצעות האינטרנט, 14% מבני 20-44.

קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: