חזרה לעמוד הקודם

איך לקדם את האתר שלכם בגוגל?

עמית אדלר | 18.01.2021

הקמתם אתר, חנות אינטרנטית או בלוג חדשים?

במדריך שלפניכם תוכלו להכיר את השלבים העיקריים של קידום האתר, או SEO באנגלית (Search Engine Optimization)

מה זה SEO ומהם ארבעת השלבים שחשוב להכיר לקידום אתר?

אין ספק שכולם יודעים להשתמש בגוגל, אבל רוב המשתמשים אינם מודעים לצורה בה הוא פועל. כדי להבין מה זה SEO ואיך משתמשים בו, כדאי קודם כל להבין מה קורה כאשר מבצעים חיפוש: בניגוד לנהוג לחשוב, מנוע חיפוש לא באמת מחפש "בכל האינטרנט". גוגל, לדוגמה, סורק את מרחבי האינטרנט במועדים שנוחים לו, בלי קשר לשאילתות החיפוש שמוקלדות בו (77,000 חיפושים בכל שנייה, אם נדייק). בכל פעם הוא סורק יותר ויותר עמודי אינטרנט, ומכניס אותם לארכיון שנקרא "אינדקס".

כאשר אני- כמשתמש/ת, מבצע חיפוש בגוגל, אני למעשה מחפש בתוך האינדקס שגוגל הכין מראש. גוגל מארגן את התוצאות באינדקס בהתאם לחיפוש, ומציג את התוצאות הכי רלוונטיות לפי מאות פרמטרים שונים – האם הביטוי נמצא בכותרת? בתוכן? האם האתר איכותי מספיק? האם אתרים אחרים מקשרים אליו כמקור סמכות? וכן הלאה. קידום של אתר מתבסס על עשרות פעולות, אם לא יותר – הן באתר עצמו והן באתרים אחרים. אלגוריתם החיפוש של גוגל מבוסס על מאות פרמטרים שונים: התוכן באתר, מהירות הטעינה, חוויית השימוש, כמה האתר פופולרי וכן הלאה.

את כל מאות הפרמטרים הללו גוגל משקלל בהתאם לנוסחת האלגוריתם, שאיש אינו יודע מהי. הנוסחה הזו מדרגת את האתרים השונים באינדקס, ומציגה אותם בסדר יורד – מהטוב ביותר ומטה, בהתאם לחיפוש שהוקלד. למרות שהנוסחה של גוגל סודית, שנים של ניסיון מעשי הובילו לכמה מסקנות, המצמצמות את מאות הפרמטרים לארבעה שלבים עיקריים:

במדריך הבא  – נסביר לכם על כל אחד מהשלבים. 


שלב 1 מבצעים מחקר מילים: מה אנשים מחפשים?

אם לא נדע מה מחפשים, לא נוכל להתאים את האתר לחיפושים. לדוגמה – אם יוסי מחפש נעלי נייק, איך הוא יעשה זאת? האם הוא יכתוב "נעליים"? או אולי "נעלי נייק"? או אולי "נעלי nike"? יכולות להיות כמה אפשרויות, ואנחנו צריכים להכיר אותן.

לצורך כך יש כלים למחקר מילים המציגים כמה חיפושים יש לכל ביטוי. לדוגמה, לביטוי "נעליים" יש 18,100 חיפושים בגוגל מדי חודש. לביטוי "נעלי נייק" יש 22,200 חיפושים בחודש… וכן הלאה. לאחר שעשינו רשימה של כל המילים הרלוונטיות עבור האתר, נוכל להתאים כל מילה או סט של ביטויים לעמודים קיימים או חדשים.

הכירו כמה מהכלים העיקריים למחקר מילים:

לדוגמה, כדי לעשות מחקר מילים עם הכלי של גוגל (שהוא הכי מדויק כיום) – יש להיכנס לכאן ולהתחבר עם חשבון ג'ימייל

כדי שהכלי יפעל בצורה המיטבית, רצוי לפרסם בגוגל באופן אקטיבי. אם אתם לא מפרסמים בגוגל, תקבלו רק טווח נתונים בכל הנוגע לנפח חיפוש (ולא נתון מספרי מדויק). למרות זאת, גם טווח נתונים עדיף על כלום.

כדי להתחיל במחקר הקליקו על הקובייה "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות?". לאחר שהקובייה תיפתח, תוכלו להקליד עד 10 ביטויים בתיבה (או לחלופין להדביק כתובת אתר בטאב השני ולקבל ביטויים רלוונטיים לו).

לאחר שמקלידים את הביטויים, יש לוודא שמדובר בשפה ובמדינה הנכונות (עברית + ישראל במקרה שלנו. אם אתם מקדמים בחו"ל, בחרו בהתאם לשפה ולמדינה הרלוונטיות). לאחר מכן יש להקליק למטה על "הצגת תוצאות":

בהמשך יוצגו לכם הביטויים שבחרתם בחלק העליון – ובחלק התחתון יוצגו ביטויים רלוונטיים נוספים. ביטויים נוספים אלו יכולים להרחיב את היריעה, ולסייע לכם למצוא עוד נושאים ורעיונות לקידום באתר.

לצד כל ביטוי יש עמודת "ממוצע חיפושים בחודש" – שהיא העמודה הרלוונטית ביותר לקידום אורגני. לצורך ההסבר הנוכחי ניתן להתעלם משאר העמודות כגון תחרות, הצעות מחיר וכן הלאה.

במקרה שלנו, הכלי של גוגל מציג 271 ביטויים בעקבות 4 הביטויים שבחרנו. כך אפשר להמשיך ולבדוק עוד ועוד ביטויים, להוריד את הנתונים לקובץ ולעשות מחקר מילים מקיף כמעט בכל נושא.

אפשרות נוספת היא להשתמש ב- Ubersuggest. נבחר תחילה את השפה והמדינה הרלוונטיים (עברית / ישראל במקרה שלנו) – ולאחר מכן נקליד ביטוי (נעליים) ונקליק על Search.

לאחר מכן נגיע למסך חדש שבו הכלי יציג לנו נתונים אודות הביטוי בחלק העליון, וכן נתונים אודות ביטויים רלוונטיים נוספים בהמשך. כמו בכלי של גוגל, גם פה הנתון החשוב ביותר הוא נפח החיפוש – וכל השאר קצת פחות רלוונטיים.

לדוגמה, הנתון SEO Difficulty משמש כדי לדעת כמה קשה לקדם את הביטוי. ככל שהציון מתקרב ל-100, כך דרגת הקושי עולה. נשמע נחמד, אבל למעשה זהו נתון שאינו קשור במציאות לקידום במנועי חיפוש, אלא משהו שמופק מתוך הכלי בלבד. בהחלט אפשר להיעזר בנתון הזה, אבל לא לסמוך עליו בעיניים עצומות ולקבל החלטות המבוססות רק עליו.

עוד אופציה למציאת מילים לקידום היא שימוש בהשלמות האוטומטיות של גוגל:

וכן שימוש בהצעות הנוספות בתחתית התוצאות בגוגל:

בשלב זה (ולמעשה לכל אורך התהליך) ניתן ומומלץ לבצע גם מחקר מתחרים. במקום לנסות להמציא את הגלגל מחדש, ולשבור את הראש "מה דרוש כדי לקדם בגוגל" – פשוט מציצים למתחרים שלכם. זה לא אומר שמעתיקים אחד לאחד כל דבר שהמתחרים עשו; אלא בודקים בעין מפוכחת מה יש להם שאין לנו, ושוקלים האם ליישם גם אצלנו.

דוגמה למחקר מתחרים קצר ויעיל – חפשו בגוגל כמה ביטויים שקשורים אליהם, בדקו מי נמצא בעשירייה הראשונה ומה הם עשו כדי להגיע לשם: איזה סוג תוכן נמצא בעמוד המקודם (טקסט, תמונות, סרטונים, מוצרים), מה יש בעמוד שאצלכם אין, אילו קישורים הם השיגו (ראו שלב 3) וכן הלאה. ארגנו את כל המידע בטבלה שהכנתם מראש, כך שתוכלו לדלות ממנה את כל המידע במבט אחד.

אגב, אם תרצו לחסוך לעצמכם את הטרחה – חברה ישראלית בשם ZEFO מספקת פלטפורמת SEO מעולה, שבין היתר מבצעת גם מחקרי מתחרים אוטומטיים.


שלב 2 מתאימים את האתר לדרישות מנועי החיפוש

אחרי שמצאנו את כל המילים הרלוונטיות (לתחום הנעליים, למשל) – נתחיל לבצע התאמות באתר ("אופטימיזציה", בשפת אנשי המקצוע; חלק מהביטוי SEO כפי שכבר הכרנו).

לדוגמה, הביטוי "נעליים" הוא כללי מאוד, ולכן נציב אותו בעמוד הבית. לעומת זאת, הביטוי "נעלי נייק" הוא ביטוי יותר ממוקד – ואותו נציב בקטגוריה המתאימה, המציגה רק את נעלי המותג הזה. אותו דבר לגבי שאר הביטויים שמצאנו – נעלי נשים, נעלי גברים, נעלי ילדים וכן הלאה.

איך מציבים את הביטוי בעמוד המתאים לו? בכותרת הראשית (Title) ובמטא תיאור (Meta Description), הרכיבים שגוגל מציג לנו בתוצאות; ולאחר מכן גם בשאר חלקי העמוד – כותרות ראשיות ומשניות (H1, H2 וכו'), התכנים הטקסטואליים, תגיות Alt Text בתמונות וכן הלאה.

מה בנוגע לביטויים שעבורם אין עדיין דפים באתר? מקימים דפים חדשים, בהתאם לכללי האופטימיזציה שצוינו קודם. מומלץ להעשיר את האתר בתכנים חדשים ורלוונטיים לקהל היעד מדי יום / שבוע / חודש (מומלץ לפחות פעם אחת בחודש). כל עמוד חדש יכול להיות דלת כניסה נוספת לאתר. 

רעיונות לתכנים חדשים ניתן לקחת הן ממחקר המילים שעשינו, והן מהיכרותכם את תחום העיסוק שלכם כבעלי האתר. לדוגמה, ניתן לאסוף את כל השאלות המגיעות מלקוחות קיימים או פוטנציאליים, ולהפוך כל שאלה ותשובה למאמר בנושא.

תוך כדי כך חשוב לוודא גם דברים נוספים:

טעינת אתר מהירה ככל האפשר (3 שניות ומטה)

מהירות האתר היא גורם דירוג רשמי באלגוריתם של גוגל, ואסור לפסוח עליה. כדי לבדוק מה מהירות האתר שלכם ניתן להשתמש במספר כלים, כגון הכלי של גוגל (Page Speed) וכן כלים טובים לא פחות כגון GT Metrix ואחרים.

כל הכלים הללו בודקים רק את העמוד הספציפי שהקלדתם, ולא את כל האתר. כדי להבין מה מהירות הטעינה של כל האתר – מומלץ להשתמש בגוגל אנליטיקס במידה שמותקן אחד כזה באתר שלכם).

מכיוון ששיפור המהירות הוא נושא נפרד בפני עצמו, ובנוסף נושא מאוד טכני – מומלץ לקרוא כיצד לעשות זאת במקורות נוספים. לדוגמה – האתר של שי תודר: shaytoder.com/blog

התאמה מלאה לכל סוגי המסכים

כיום רוב הגלישה והשימוש באינטרנט נעשים באמצעות סמארטפון או טאבלט, ולא רק במחשבים נייחים או לפטופים. מעבר לכך, חלק ניכר מהפעילות הדיגיטלית שלנו עובר גם למסכי הטלוויזיה (לדוגמה, הקרנת סרטוני יוטיוב וכן הלאה).

מכיוון שאנו משתמשים בכל כך הרבה סוגי מסכים, האתר חייב להתאים לכולם. נקודה זו חשובה במיוחד במכשירי סמארטפון, המהווים את עיקר נפח הגלישה כיום. גוגל מדרג אתרים קודם כל לפי גרסת המובייל שלהם, מכיוון שהיא החשובה ביותר.

רוב האתרים כיום רספונסיביים – כלומר מגיבים בהתאם לגודל המסך. למרות זאת, מומלץ מאוד לוודא בעצמכם שהאתר מותאם לגלישה במספר מכשירים. היכנסו לאתר באמצעות מחשב, סמארטפון וכן הלאה, כדי לוודא שהכול נראה טוב ושאפשר לבצע את כל הפעולות הרגילות שניתן לעשות גם בדסקטופ (גלילה, שימוש בתפריטי ניווט, חיפוש וכן הלאה).

אתר מאובטח ויציב

אבטחת מידע הפכה לנושא משמעותי בשנים האחרונות, בעיקר באתרי עסקים ומסחר המחויבים לשמירה על נתוני המשתמשים. גם חברת גוגל מקדישה לכך משאבים, ומציינת בדפדפן כרום כל אתר שאינו מאובטח (Not Secure כפי שניתן לראות בצילום המסך).

נגישות לבעלי מוגבלויות

ככל שנתאים את האתר ליותר משתמשים, ובהם גם בעלי מוגבלויות כגון לקויי שמיעה וראייה, כך ישתפרו נתוני שביעות הרצון (המשפיעים בעקיפין גם על הקידום בגוגל). חשוב לזכור שאתרים מסוימים מחויבים ביצירת אתר נגיש לפי החוק בישראל.

טיפ: האם אתם מחויבים בהנגשת האתר?

היעזרו בשאלון הנגישות שבנינו עבורכם באתרנו ותוכלו לבדוק בעצמכם.


שלב 3 משפרים את דירוג הפופולריות של האתר

במקביל לסט הפעולות שאנו מבצעים באתר, יש לבצע סט נפרד של פעולות גם באתרים אחרים. מדוע? מכיוון שאם יש לי עסק, אבל העדות היחידה לקיומו היא האתר שלי – אף אחד לא יידע שאני קיים.

כדי שגוגל והמשתמשים יידעו שמדובר בעסק אמיתי, גם אתרים אחרים צריכים להצביע על קיומו. את זה עושים בדרך כלל על ידי בניית קישורים ואזכורים של שם העסק / המותג. הנה כמה דוגמאות.

פתיחת כרטיס עסק באינדקסים הגדולים

גוגל משתמש גם באינדקסים הגדולים כמקור אמין לזיהוי עסקים, ולכן חובה להקים כרטיס עסק בכל אחד מהם: דפי זהב, 144, איזי וכן הלאה. כמו כן חובה להקים גם פרופיל בגוגל לעסק שלי; זאת כדי לקבל חשיפה ופניות מלקוחות גם דרך שירות המפות של גוגל.

הערה חשובה: שם העסק, הטלפון והכתובת (NAP = Name, Address, Phone) חייבים להיות זהים בכל הנכסים הללו – גם באינדקסים, גם באתר שלכם וגם בגוגל לעסק שלי. כך גוגל יזהה אתכם.

נכנסים באמצעות חשבון גוגל לכאן, ממלאים שם עסק, טלפון, כתובת מדויקת וכל פרט נחוץ אחר. לאחר מכן תתבקשו לאמת את הפרופיל; בדרך כלל באמצעות גלויה שתישלח אליכם בדואר תוך 20 יום, לכתובת שסיפקתם. על הגלויה מופיע מספר סידורי שאותו יש להקליד בתוך הפרופיל כדי לאמת אותו.

כדי שהפרופיל יקבל חשיפה מרבית ויופיע גם בשלושת מיקומי המפה בתוצאות גוגל, מומלץ להעלות כמה שיותר תמונות (אם זה אפשרי), וכן לצבור כמה שיותר חוות דעת וביקורות מהלקוחות והגולשים. מעבר לכך מומלץ לעדכן את הפרופיל עם פוסטים מתחלפים מדי פעם.

הקמה ותחזוקה של פרופילים עסקיים ברשתות חברתיות

השתמשו בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל מה שרלוונטי לעסק. אל תפתחו פרופיל בכולם ואז תזניחו אותם. אם אתם מתכוונים להקים פרופיל, דאגו שתהיה לו גם תחזוקה שוטפת בצורת פוסטים, תמונות, מענה למשתמשים וכן הלאה. הפרופילים ברשתות החברתיות ישמשו גם להפצת התוכן שלנו, כגון מאמרים שכתבנו באתר או באתרים אחרים.

מאמרים וקישורים באתרים חיצוניים

כתבו ופרסמו מאמרים בתחום העיסוק שלכם, גם באתרים אחרים בתחומים דומים ומקבילים. לדוגמה, אתר המוכר נעליים יכול לפרסם מאמר באתר העוסק באופנה באופן כללי; אתר העוסק בשיווק דיגיטלי יכול לפרסם בבלוג העוסק בפרסום וכן הלאה. מכל מאמר שכזה הוציאו קישור אל האתר שלכם, רצוי בדרך כלל מתוך שם העסק ו/או משפט המתאר את תחום הפעילות שלכם.

כיצד עושים זאת בפועל? הנה כמה דוגמאות:

קניית מאמרים בתשלום – ניתן להשיג מאמרים באתרים הגדולים כגון כלכליסט, ישראל היום, בחדרי חרדים וכן הלאה. כמו כן ניתן לרכוש מאמרים וקישורים אצל אנשי דיגיטל שיש בבעלותם מספר גדול של אתרים לצורך זה.

החלפות קישורים – במקום לשלם על מאמרים וקישורים, אפשר לבקש קישור תמורת קישור: "אני אתן לך קישור בנושא X ואתה תיתן לי קישור בנושא Y". חפשו קבוצות פייסבוק תחת השם "החלפות קישורים" ומשם תוכלו להתקדם.

מחקר קישורי מתחרים

מומלץ לבדוק אילו קישורים השיגו המתחרים שלנו, שנמצאים בעשירייה הראשונה והשנייה בגוגל. ניתן לעשות זאת באמצעות כלים בתשלום כגון Ahrefs, Semrush ואחרים, או באמצעות כלי חינמי מוגבל בשם Ubersuggest (שהוזכר כבר קודם לכן).

לדוגמה ניכנס לגרסה החינמית הזו, נקליד כתובת אתר של מתחרה (ללא http וללא www), ונקבל רשימה של 100 אתרים המקשרים אליו. כעת נבדוק האם גם אנחנו יכולים להשיג קישור מאותם מקורות.

יצירה וקידום של סרטוני יוטיוב

באופן כללי יותר קל לקדם ביוטיוב מאשר לקדם בגוגל. לכן אם יש לכם אפשרות ליצור סרטונים בתחומי מומחיותכם, עשו זאת. חשבו על כך כתוספת לתכנים הטקסטואליים שאתם ממילא כותבים כדי לקדם את האתר.

גם ביוטיוב החוכמה היא לתת תוכן בעל ערך: איך מודדים נעליים? איך מתקנים אסלה שבורה? איך מקדמים אתר בגוגל? כל אלו הם נושאים רלוונטיים ליצירת סרטוני יוטיוב, שאחר כך אפשר גם לקדם. מומלץ שכל סרטון יהיה לפחות 10 דקות.

לאחר העלאת כל סרטון לערוץ היוטיוב שלכם – הוסיפו את הביטוי העיקרי בכותרת, בתיאור הסרטון (יחד עם קישור מלא לאתר שלכם) וכן בתגיות הסרטון. כאשר הסרטון מוכן הטמיעו אותו באתר שלכם בעמוד הרלוונטי, אם יש כזה, או באתרים אחרים (פורומים, למשל). כך הסרטון יצבור עוד צפיות.

ככל שתוסיפו עוד ועוד סרטונים רלוונטיים לתחום שלכם ולקהל היעד, כך תצברו יותר צפיות ויגיעו אליכם יותר לקוחות פוטנציאליים (בגלל זה מומלץ להוסיף גם קישור לאתר מתוך תיאור הסרטון).

כמו כן, מומלץ מאוד לארגן סרטונים דומים ברשימות השמעה (פלייליסטים). לדוגמה, אם יש לכם עסק בתחום האופנה – כל הסרטונים בנושא חולצות יאורגנו בפלייליסט של חולצות; כל הסרטונים בנושא נעליים יאורגנו ברשימת השמעה אודות נעלים וכן הלאה. זה יסייע לקידום הסרטונים והערוץ כולו בתוך יוטיוב.

רוצים עוד? חפשו בגוגל "בניית קישורים" ותקבלו ים של מידע.


שלב 4 הגדירו מטרות ובצעו מדידה

שום קידום אורגני לא שווה אם לא תוכלו להראות שהוא מביא תוצאות או תועלת כלשהי. לפיכך חשוב לבצע מעקב ומדידה תמידיים, כדי לדעת איפה אתם עומדים ולשפר מה שאפשר. קודי אנליטיקס, גוגל אדס ופייסבוק פיקסל הם ההטמעות הבסיסיות, ועליהן יש להוסיף מדידת המרות – בהתאם לצרכים שלכם.

מהי המרה? כל פעולה שאתם רוצים שהמשתמשים יבצעו. רכישה אונליין, השארת פרטים (ליד), רישום לניוזלטר, צפייה בסרטון, גלילה בעמוד ועוד. כל אלו אמורים להיות חלק מהמעקב והמדידה, כדי שתוכלו להמשיך ולשפר את ביצועי האתר.

באופן כללי, ניתן לומר שיש 2 המרות עיקריות שחשוב לעקוב אחריהן:

  • רכישות אונליין (באתרים המאפשרים קנייה מקוונת) – מדובר במעקב מתקדם הדורש הטמעת קודים של גוגל אנליטיקס, תג מנג'ר וכן קודי ג'אווה סקריפט הנקראים "שכבות מידע" (Data Layers). מעקבים מסוג זה דורשים בדרך כלל התערבות של מומחה אנליטיקס, אנשי קוד וכן הלאה. אפשר לקרוא עוד כיצד לעשות זאת במדריך המפורט של Simo Ahava.
  • מילוי טפסים – פניות מלקוחות (לידים) הן המרות חשובות בהחלט, שדורשות מעקב אחר מילוי שדות בטופס. למעשה באותו אופן ניתן לעקוב אחרי כל שדה-טופס, כגון רישום לניוזלטר וכן הלאה.

מילה על טפסים: טפסים מתחלקים בדרך כלל לשני סוגים עיקריים – עם דף תודה בסיום וללא דף תודה בסיום. המעקב אחרי הסוג הראשון קל ומהיר, באמצעות הגדרת דף התודה כהמרה בגוגל אנליטיקס, גוגל אדס, פייסבוק וכן הלאה. המעקב אחרי הסוג השני דורש בדרך כלל התערבות נוספת באמצעות תג מנג'ר, אבל גם היא פשוטה אחרי שלומדים כיצד עושים זאת. (הנה מדריך קצר בנושא).

מדידת התועלת מהקידום האורגני, מתקבלת באמצעות שלושת הפרמטרים הבאים:

  1. תנועה אורגנית לאתר
  2. המרות שהגיעו מתוצאות אורגניות
  3. מיקומים בתוצאות החיפוש. 

איש ה-SEO יעשה ככל הניתן כדי ששלושת הקודקודים הללו יקבלו מענה, ויספקו תועלת ללקוח.

בסופו של דבר, SEO הוא עוד סוג של שיווק, בעל מטרות ממוקדות בהתאם לצורכי הלקוח. עדיף להסתכל על התמונה הגדולה, ולא רק על נתונים כגון מיקומים בגוגל בלבד – כדי להבין מהי התועלת האמיתית המתקבלת מתהליך הקידום.

אין ספק שהמיקומים בתוצאות החיפוש חשובים, אבל יותר חשוב וכדאי לדעת שהגיעו לידים ו/או מכירות מהאפיק האורגני, שהסתיימו בהכנסות ורווחים ללקוח. נתונים שכאלה שווים הרבה יותר מכל מיקום בגוגל, שיכול להשתנות מדי שבוע ואינו מעיד על התועלת הכללית בתהליך ה-SEO.

ולסיכום, חשוב לזכור 3 נושאים חשובים לעבודת קידום האתר בצורה מתמדת ומתמשכת:

  • גישה מלאה לכל חלקי האתר – החל מתגיות מטא בכל אחד מהעמודים, המשך בתכנים ובקובצי המדיה (תמונות, סרטונים) וכלה בקוד עצמו לצורכי שינויים והטמעת קודים. לדוגמה, עמוד שלא מאפשר לשנות טייטל ומטא תיאור, לא יוכל להיות מקודם בצורה יעילה (ולעיתים כלל לא). אותו דבר בכל הנוגע לאתר שלא מאפשר הוספת עמודים חדשים.
  • שליטה בכלים הרלוונטיים – החל מהכלים החינמיים של גוגל (אנליטיקס, תג מנג'ר, קונסולת החיפוש, כלי מילות המפתח) וכלה בכלים משלימים לצורכי מחקר מתחרים, תוכן וקישורים (Ahrefs, Semrush, כלים למעקב מיקומים ועוד).
  • נכונות תמידית ללמוד ולהשתנות – אומנם בסיס ה-SEO נשאר כשהיה ב-20 השנים האחרונות, אך בד בבד חלו בו גם הרבה שינויים. מי שמשכיל להשתנות בהתאם וליישם את השינויים בצורה נכונה, יהנה מהפירות.

כדי שהאתר שלנו יופיע גם הוא בראש תוצאות האינדקס של מנוע החיפוש, עלינו לבצע באתר את השינויים הדרושים על מנת להתאים אותו לדרישות של מנוע החיפוש. בהנחה שעבודת ה-SEO נעשית בצורה הנכונה, ניתן להבחין בכך באמצעות כמה סימנים: הראשון והעיקרי הוא עליית כמות הכניסות לאתר מתוך תוצאות חיפוש אורגניות (זאת בניגוד לתוצאות ממומנות). הסימן השני הוא שיפור במיקומי האתר בתוצאות האורגניות בביטויים שונים. בהקשר שזה, שימו לב להבדל בין ההגדרה בעברית ובין זו שבאנגלית. בעוד שבעברית אומרים "קידום אתרים" – ביטוי הטומן בחובו הבטחה מרומזת לשיפור כלשהו – הביטוי הלועזי SEO משמעו "אופטימיזציה למנועי חיפוש". כאן לא תמצאו הבטחה מרומזת לתוצאות הרצויות, ואכן זהו התיאור המדויק יותר בכל הנוגע לעולם הקידום האורגני. 

 

אודות עמית אדלר

הכותב, עמית אדלר, הנו מקדם אתרים מ-2008, איש תוכן, יועץ ומורה פרטי ל-SEO.