החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

מה משותף לאוסטריה, לישראל ולאוסטרליה? שלושתן שיאניות בקניות מקוונות בינלאומיות

במסגרת אירוע שקיימה הבוקר (ד') חברת PayPal בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, הפועל לעידוד פעילות מקוונת בקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל, חושפת חברת PayPal נתוני מחקר בינלאומי, השופך אור על הרגלי הקניות וההעדפות של צרכנים בכל הנוגע לרכישות בינלאומיות (Cross border) בהשוואה לרכישות בתוך המדינה (Domestic).

לדברי אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal: "הטכנולוגיה משנה דפוסים והרגלי צריכה של צרכנים ואכן יתרונו הגדול של תחום המסחר המקוון טמון בכוחו לטשטש את הגבולות הפיזיים ולאפשר לכל אדם מסחר אלקטרוני קל ונוח מכל מקום בעולם ובלחיצת כפתור. המחקר שלנו מראה שישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בשימוש בטכנולוגיה בכלל ובשירותי PayPal בפרט וכי הישראלים אימצו לעצמם הרגלי רכישה נבונים ויעילים לצד חיסכון בכסף ושמירה על אבטחה מרבית".

לדברי ד"ר אמיר עציוני, יו"ר ועדת קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי: "כאשר אנו מדברים על הסרת חסמים במשק, עידוד הצמיחה, פיתוח הפריפריה והקטנת פערים, מסחר מקוון הינו זרז מוכח ומשמעותי להצלחה בכיוונים אלו. הפערים בין היקף השימוש הנרחב של הציבור (74% לפי סקר PayPal) ובין מיעוט העסקים העושים שימוש בכלי מסחר אלקטרוני (26% בלבד מקרב העסקים להם יש אתר אינטרנט פעיל לפי סקר איגוד האינטרנט ו-TGI) – מדגיש את גודל ההזדמנות. איגוד האינטרנט הכריז על תוכנית פעולה לקידום הסחר המקוון ופועל בשיתוף עם גורמי תעשיה, אקדמיה וממשל. אנחנו קוראים לגורמים נוספים להצטרף אלינו או לפעול עצמאית, להצלחת הפעילות במשק הישראלי".

 המחקר של חברת PayPal בודק את הרגלי הקניות המקוונות בקרב למעלה מ-17,500 צרכנים ב -22 מדינות וביניהן ישראל, והוא נעשה באמצעות חברת המחקר Ipsos MORI. בימים הקרובים יעלו נתוני המחקר במלואם לאתר איגוד האינטרנט הישראלי

 להלן הממצאים ההשוואתיים בין המדינות השונות:

 מי משקיע זמן וכסף בקניות ברשת ?

המדינה המובילה בקניות מקוונות בינלאומיות היא אוסטריה, בה 83% מהצרכנים ברשת קנו מאתרים בינלאומיים בשנה האחרונה. ישראל ממוקמת במקום השני עם 82% ולאחריה אוסטרליה עם 75%. לעומת זאת, קניות בינלאומיות הן נדירות יחסית בארה"ב (30%), בפולין (35%) ובסין 26%.

כמו כן הראה המחקר כי קונים המבצעים לפחות 10% מסך הקניות המקוונות שלהם מאתרים בינלאומיים, מבלים כפליים זמן ברשת ומוציאים פי שניים כסף, מאשר צרכנים המבצעים את מרבית הקניות המקוונות שלהם מאתרים מקומיים.