החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

אהבה באינטרנט: נתוני שימוש באתרים ואפליקציות להיכרויות ודייטינג בשנת 2022 (ארה"ב)

בינואר 2023 פרסם ארגון 'PEW Research Center' מחקר אודות הרגלי השימוש של הציבור האמריקני בפלטפורמות להיכרויות באינטרנט (Online-Dating), על בסיס סקר שנערך ביולי 2022, בקרב 6,034 משתתפים. בפברואר 2023 פרסם מחקר נוסף על הנושא על בסיס סקר נוסף מיולי 2022, בקרב 4,996 משתתפים. ביוני 2023 פרסם הארגון מחקר דומה אודות הרגלי השימוש של קהילת הלהטב"ק בפלטפורמות היכרויות מקוונות, אשר התבסס על הנתונים שנאספו בסקר מיולי 2022 וכן על oversample של 1,038 משיבים.

נתונים כלליים:

  • אחוז המשתמשים באתרי היכרויות ואפליקציות בארה"ב נשאר יחסית מאז שנת 2019, ועומד על כ-30%.
  • אפליקציית ההיכרויות הפופולארית ביותר בקרב מבוגרים היא טינדר.
  • אחד מכל עשרה מבוגרים שחיים בזוגיות אמרו כי הכירו את בן זוגם באתר היכרויות; 20% מהמבוגרים מתחת לגיל 30 הכירו את בן-זוגם באתר היכרויות.
  • כשליש ממשתמשי האפליקציות ואתרי ההיכרויות שילמו על מנת להשתמש בשירות.
  • 44% מהמשתמשים בפלטפורמות היכרויות אמרו כי הם מחפשים זוגיות לטווח ארוך; 40% חיפשו זוגיות מזדמנת.
  • 3% מהזוגות הנשואים או הנמצאים בקשר מחייב אמרו שהם משתמשים באחד משירותי ההיכרויות באינטרנט – נתח שמתורגם ל-1% מכלל המבוגרים הנשואים המתגוררים יחד בארה"ב.
43% מהזוגות הנשואים המתגוררים אמרו שהם משתמשים באחד משירותי ההיכרויות באינטרנט

43% מהזוגות הנשואים או הנמצאים בקשר מחייב אמרו שהם משתמשים באחד משירותי ההיכרויות באינטרנט

שימוש לפי גיל

  • השימוש באפליקציות שונות משתנה לפי גיל. למשל, 79% מהמשתמשים עד גיל 30 דיווחו על שימוש בטינדר, לעומת 44% בקרב גילאי 30-49; אפליקציית Match נמצאה פופולארית בעיקר בקרב בני 50-64.
  • כ-53% מהמבוגרים מתחת לגיל 30 השתמשו אי פעם באתר או באפליקציית היכרויות; רבע מהם השתמשו באתר או באפליקציית היכרויות בשנה האחרונה. זאת בהשוואה ל-37% מבני 30-49 שניסו אי פעם היכרויות מקוונות ו-20% או פחות בקרב בני 50 ומעלה.
  • 26% מהמבוגרים הנשואים מתחת לגיל 50 אומרים שהשתמשו בפלטפורמת היכרויות מקוונת, בהשוואה ל-8% בלבד מהמבוגרים הנשואים בני ה-50+.

שימוש בקרב בני 50 ומעלה

    • 17% מהאמריקאים בני ה-50 ומעלה אומרים שהשתמשו באתר או אפליקציית היכרויות בהזדמנות כזו או אחרת. 23% מהאמריקאים בגילאי 50-59 אומרים כי השתמשו בפלטפורמות מקוונות להיכרויות, בהשוואה ל-14% מהמבוגרים בשנות ה-60 לחייהם ו-12% מאלה בני ה-70 ומעלה.

    • 3% בלבד מהמבוגרים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם משתמשים כיום בפלטפורמות מקוונות להיכרויות או השתמשו בהן בשנה האחרונה, לעומת 15% בקרב משתמשים מתחת לגיל 50.

    • בקרב מבוגרים בני 50 ומעלה שנמצאים במערכת יחסים (נשואים, חיים עם בן זוג או נמצאים במערכת יחסים רומנטית מחייבת), 6% אומרים שהם הכירו את בן הזוג שלהם דרך פלטפורמת היכרויות אינטרנטית.

    • משתמשים בני 50 ומעלה נוטים להשתמש בטינדר פחות ממשתמשים מתחת לגיל 50 (11% לעומת 59%); לעומת זאת, הם נוטים להשתמש יותר באפליקציית Match (50% לעומת 24%).

    • כ-19% מהמשתמשים בגילאי 50-59 אומרים שהשתמשו בטינדר, לעומת 6% בקרב בני 60-69 ו-1% בקרב בני 70 ומעלה.

    • כמחצית מהמבוגרים שהשתתפו בפלטפורמות היכרות אינטרנטיות עשו זאת על מנת למצוא בן/בת זוג לטווח ארוך.

    • 36% מאלו שהשתמשו בפלטפורמות לאחרונה מציינים כי החלו לעשות זאת על מנת לצאת לדייטים מדי פעם כסיבה מרכזית לשימוש. 30% החלו להשתמש בפלטפורמות הללו על מנת להכיר חברים; 22% עשו זאת על מנת למצוא שותפים לסקס.

    • 57% מנשים המבוגרות המשתמשות בפלטפורמות נוטות לתאר את החוויות שנבעו מהשימוש שלהן כחוויות שליליות; זאת בהשוואה ל-38% בקרב גברים באותו טווח גילאים.

    • תופעה בולטת שנראתה בעת המחקר היא הנטייה של גברים מבוגרים לשלם על מנת להשתמש בפלטפורמות מקוונות להיכרויות. לגברים בגילאי 50-64 יש סיכוי גבוה ב-13% לשלם על שימוש בפלטפורמות לעומת נשים באותו טווח גילאים; לגברים בני 65 ומעלה יש סיכוי גבוה ב-22% לשלם על שימוש בפלטפורמות לעומת נשים באותו טווח גילאים.

    • 47% מהמבוגרים בני ה-50 ומעלה שיצאו לדייטים בעקבות שימוש בפלטפורמות מקוונות אומרים שהם נתקלו במישהו שניסה להונות אותם לדעתם. לא נרשם הבדל משמעותי בין אחוז הגברים המבוגרים לאחוז הנשים המבוגרות שחשבו זאת.

    • 45% מהמשתמשים בני ה-50 ומעלה בשירותי היכרות מקוונים אמרו שחוו לפחות אחת מארבע התנהגויות לא רצויות: 33% אמרו שנשלח אליהם תוכן מיני בוטה שהם לא רצו, 26% אמרו שמישהו המשיך לנסו ליצור איתם קשר לאחר שהביעו חוסר עניין, 17% אמרו כי קראו להם בשם פוגעני ו-4% אוימו בפגיעה פיזית. חוויות אלה פחות שכיחות אצל בני 65 ומעלה לעומת בני גילאים צעירים יותר.

שימוש בקהילת הלהטב"ק

  • 51% מהמבוגרים שהזדהו כהומואים, לסביות או ביסקסואלים עשו שימוש באפליקציות ואתרי היכרויות – אחוז גבוה בהשוואה לכלל האוכלוסיה.
  • 60% אמרו כי השתמשו ב- Tinder; 62% אמרו כי השתמשו ב-Grindr. בנוסף עלה מן הסקר כי נשים המשתייכות לקהילת הלהטב"ק נוטות להשתמש יותר באפליקציית HER המיועדת לנשים קוויריות ואנשים מגוונים מגדרית ביחס לשאר האוכלוסיה.

  • 24% העידו כי הם נמצאים במערכת יחסים מחייבת עם בני זוג שהכירו דרך פלטפורמת היכרויות מקוונת, כאשר גברים העידו על כך יותר מנשים (37% לעומת 18%).
  • 61% מהמבוגרים שהזדהו כהומואים, לסביות או ביסקסואלים העידו על חוויה חיובית בשימוש בפלטפורמות היכרויות (64% בקרב גברים; 54% בקרב נשים).

  • 85% מאלה שהשתמשו בפלטפורמת היכרויות מקוונת העידו על תחושת התרגשות מהאנשים שהכירו דרך הפלטפורמה; 84% חשו כי חוו אכזבה. 56% העידו כי נשלחו אליהם הודעות מיניות ללא הסכמה, 42% העידו כי משתמש אחר המשיך לנסות ליצור עימם קשר לאחר שאמרו שהם לא מעוניינים ו-33% אמרו כי משתמש אחר קרא להם בשם פוגעני.
  • 40% העידו כי השימוש באפליקציית היכרויות מאפשר למצוא בן/בת זוג בצורה קלה יותר, לעומת 22% שחשבו כי הוא הופך את החיפוש לקשה יותר. עם זאת, כאשר נשאלו המשתתפים בסקר מה לפי דעתם הייתה ההשפעה של פלטפורמות היכרות מקוונות על היכרות ומערכות יחסים באופן כללי, לא נראה שיש הבדל משמעותי בין אלה שחשבו שיש להן השפעה חיובית (20%) או שלילית (19%).

בטיחות בשימוש באתרי היכרויות

  • הדעות של נשאלי הסקר חלוקות לגבי בטיחות השימוש באפליקציות: 48% אומרים כי הפלטפורמות הללו בטוחות לפחות במידה מסוימת; 49% חושבים כי הן לא בטוחות.
  • כמחצית מהמשתמשים תיארו את חוויית השימוש שלהם כחיובית; 48% תיארו כי חוו אחת מארבע התנהגויות לא רצויות – קבלת תמונות/הודעות מיניות, מגע בלתי-רצוי, איומים פיזיים או קריאה בשמות פוגעניים.
  • נשים מודאגות יותר מגברים מהבטיחות בשימוש באפליקציות.
נשים מודאגות יותר מגברים מהבטיחות בשימוש באפליקציות.

נשים מודאגות יותר מגברים מהבטיחות בשימוש באפליקציות.

  • כ-52% ממשתמשי פלטפורמות ההיכרויות באינטרנט חושבים שנתקלו בפרופיל מזויף או לא אותנטי בזמן השימוש בהם.
  • כ-60% ממשתתפי הסקר אומרים שחברות המפעילות אתרי היכרויות ואפליקציות צריכות לדרוש בדיקות רקע לפני יצירת פרופיל.