במסגרת הסקר החברתי 2020 שעורכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רואיינו המשתתפים על נושאים הרלוונטיים לישראל בעידן הדיגיטלי – מיומנויות דיגיטליות, נגישות למידע, קבלת שירותים ברשת, שימוש באפליקציות, רשתות חברתיות, קבלת שירותי ממשל ברשת, כלכלת רשת ושירותי בנקאות, פשיעה ברשת, פרטיות ואבטחת מידע, ביטחון ילדים ברשת האינטרנט וכו'. כעת, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סדרת הודעות תקשורתיות הנוגעות לנתונים שעלו אודות נושאים אלה. הפרסום השני בסדרה עוסק בנושא מסחר ובנקאות ברשת.
להלן נתונים מרכזיים מתוך הפרסום השני מיולי 2021:
- 45% השתמשו באינטרנט לצורך קניית מוצרים ושירותים ו-5.7% מכרו ברשת. נשים וגברים קונים ברשת בשיעור דומה (45% ו-46%).
- שיעור היהודים הקונים גבוה באופן משמעותי משיעור הערבים (51% ו-17% בהתאמה).
- 54% מתושבי מחוז המרכז ו-52% מתושבי מחוז תל אביב קונים באינטרנט; 34% מתושבי המחוזות ירושלים והצפון קונים באינטרנט (בכל אחד מהאזורים).
- 58% מהישראלים שקונים ברשת האינטרנט קונים ביגוד, הנעלה ואביזרי אופנה; 53% קונים מזון ; 40% קונים מוצרים ושירותים בתחום תרבות, בידור וטלוויזיה ; 27% קונים ברשת ציוד מחשב ואלקטרוניקה.
- כמחצית (53%) מהישראלים שקונים באינטרנט משלבים קנייה באתרים בארץ ובחו"ל; 30% קונים רק מאתרים בארץ; 17% – רק מאתרים בחו"ל.
- 61% מבני 20 ומעלה משתמשים באינטרנט לצורך שירותי בנקאות דיגיטליים. קיים פער בין גברים ונשים בשימוש בשירותי בנקאות דיגיטליים (68% לעומת 59% בהתאמה), וכן, קיים פער בין יהודים וערבים בשימוש בשירותים אלה (67% לעומת 47% בהתאמה).
- 39% מבני 20 ומעלה משתמשים באפליקציות להעברת כספים ברשת. 13% מהיהודים תרמו כסף ברשת האינטרנט; 24% מהדתיים, 13% מהחילונים ו-8% מהחרדים.
לעמוד ההודעה לתקשורת באתר הלמ"ס