חזרה לעמוד הקודם

קניות ברשת וצרכנות מקוונת בסוף שנת 2022: הרגלים, העדפות ומשפיענים (ארה"ב)

בנובמבר 2022 פרסם ארגון 'PEW Research Center' מחקר אודות ההרגלים וההעדפות של הציבור האמריקני בנוגע לקניות מקוונות. המחקר מתבסס על סקר שנערך ביולי 2022 בקרב 4,996 משתתפים ומציג פילוח נתונים לפי מאפיינים דמוגרפיים מגוונים.

רכישות מקוונות מול חנות פיזית: העדפות לפי גילאים

  • במענה על השאלה האם הם מעדיפים לקנות דברים באינטרנט או מחנות פיזית, 57% מהמבוגרים בארה"ב אומרים כי בהינתן בחירה הם מעדיפים לבצע קניות בחנות פיזית; 38% העדיפו קניות מקוונת.
  • מבוגרים מתחת לגיל 50 נוטים לומר שהם בדרך כלל מעדיפים לקנות באינטרנט יותר לעומת בני 50 ומעלה.

מכשירים מועדפים לקניות מקוונות

  • 32% מהמבוגרים האמריקאים משתמשים בסמארטפונים כדי לקניות באינטרנט לפחות באופן שבועי, בעוד ש-21% אומרים את אותו הדבר עבור מחשבים ו-7% בלבד אומרים זאת בהתייחס לקניות בטאבלטים.
  • אמריקאים במשקי בית בעלי הכנסה גבוהה נוטים לדווח יותר על שימוש בסמארטפון או מחשב כדי לבצע רכישות מקוונות על בסיס שבועי לפחות לעומת בעלי הכנסה בינונית ונמוכה.

76% מהמבוגרים בארה"ב העידו כי רכשו מוצר כלשהו באינטרנט באמצעות הטלפון; 69% העידו כי רכשו מוצר באמצעות מחשב; 28% העידו כי רכשו מוצר באמצעות טאבלט.

  • גברים נוטים לדווח על קניות באמצעות מחשב יותר מנשים (72% לעומת 66%).
  • 91% מהאמריקאים בגילאי 18-49 דיווחו כי קנו מוצרים באינטרנט באמצעות סמארטפון, בהשוואה ל-69% מהמבוגרים בגילאי 50-64 ו-48% מאלה בגילאי 65 ומעלה.
  • גילאי 30 ומעלה דיווחו יותר כי עשו שימוש בטאבלט על מנת לרכוש מוצרים בהשוואה לבני 18-29 (30% לעומת 20%).
  • ישנו מתאם חיובי בין רמת ההכנסה של מבוגרים לכמות סוגי המכשירים (טלפון נייד, מחשב וטאבלט) שבהם השתמשו על מנת לרכוש מוצרים באינטרנט.
  • 86% מהמבוגרים המרוויחים ביותר אומרים שהם משתמשים במחשב כדי לקנות מוצרים באינטרנט, לעומת 74% מבעלי ההכנסה הבינונית ו-51% מבעלי ההכנסה הנמוכה.
  • מבוגרים אסייתים (84%) או לבנים (72%) נוטים יותר לומר שהם משתמשים במחשב לקניות באינטרנט לעומת מבוגרים אפרו-אמריקאים (61%) או היספנים (57%).

נתונים אודות מעקב אחר יוצרי תוכן ומשפיעני רשת

4 מתוך 10 משתמשי מדיה חברתית אומרים שהם עוקבים אחר משפיענים או יוצרי תוכן, בעוד ש-52% אומרים שהם לא עושים זאת ו-8% אינם בטוחים.

  • 72% ממשתמשי המדיה החברתית בני ה-18-29 עוקבים אחר משפיענים או יוצרי תוכן, לעומת 44% מבני ה-30-49 26% מבני ה-50-64 ו-12% מבני ה-65 ומעלה.

  • נשים מתחת לגיל 50 המשתמשות במדיה החברתית נוטות להעיד יותר כי הן עוקבות אחרי משפיענים או יוצרי תוכן לעומת משתמשים גברים באותו טווח גילאים (60% לעומת 47%).

  • 59% ממשתמשי המדיה החברתית ההיספנים העידו כי הם עוקבים אחר משפיענים או יוצרי תוכן, לעומת 44% מהמשתמשים האפרו-אמריקאים ושליש מהמשתמשים הלבנים.

3 מתוך 10 משתמשי מדיה חברתית מבוגרים אומרים שהם רכשו משהו לאחר שראו עליו פוסט של משפיען או יוצר תוכן ברשתות החברתיות. כשמסתכלים רק על משתמשים שעוקבים אחר חשבונות אלה, מספר זה עולה ל-53%.

קנייה לאחר חשיפה לתוכן של משפיען או יוצר תוכן

  • נשים נוטות לדווח על קניות לאחר שראו פוסט של משפיען או יוצר תוכן יותר בהשוואה לגברים (36% לעומת 21%). זה ניכר במיוחד בקרב צעירות: 62% ממשתמשות המדיה החברתית בגילאי 18-29 ענו כי משפיענים או יוצרי תוכן משפיעים לפחות במעט על רכישותיהן.
  • 41% מהמבוגרים מתחת לגיל 30 אומרים שרכשו משהו לאחר שראו עליו פוסט של משפיען או יוצר, לעומת 33% מבני ה-30-49 ו-22% מבני ה-50 ומעלה.
  • אפרו-אמריקאים והיספנים שמשתמשים במדיה חברתית נוטים להעיד שרכשו משהו לאחר שראו עליו פוסט של משפיען יותר בהשוואה למשתמשים לבנים.

מידת ההשפעה של משפיענים ויוצרי תוכן על רכישות

  • 39% אמרו כי משפיעים או יוצרי תוכן משפיעים לפחות מעט על ההחלטות שלהם לגבי מה לרכוש, ורק 3% אומרים שיש להם השפעה רבה על מה מה לרכוש.
  • צעירים הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להעיד כי על הרגלי הצריכה שלהם יש השפעה של יוצרי תוכן או משפיענים: 54% מבני ה-18-29 אומרים שהם מושפעים מהם הרבה או מעט בעת החלטות על רכישה. נתח זה יורד ל-42% בקרב משתמשים בגילאי 30-49 ול-29% בקרב בני 50 ומעלה.
  • משתמשים היספניים (48%) ואפרו-אמריקאים (43%) העידו שמשפיענים משפיעים על הרגלי הקנייה שלהם לפחות במעט יותר לעומת משתמשים לבנים (33%).

קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: