חזרה לעמוד הקודם

איכות החיבור לאינטרנט ברחבי ישראל, לפי אזורים גיאוגרפיים וספקיות האינטרנט הביתי (2023)

מחקר זה של איגוד האינטרנט הישראלי מספק תובנות ביחס לתמורות שחלו בשוק העבודה מבחינת היקף העבודה מהבית בפילוח לפי גיל, מגדר, הכנסה ומאפיינים דמוגרפיים נוספים, כמו גם תמונת מצב על שביעות הרצון של האוכלוסייה הישראלית מאיכות האינטרנט הביתי (מהירות גלישה והיעדר ניתוקים), לרבות אבחנתם של העובדים מהבית, ותוך יכולת השוואה בין סוגי חיבור שונים (כדוגמת סיבים אופטיים) וספקיות האינטרנט.

הנתונים מבוססים על סקר שנערך עבור איגוד האינטרנט הישראלי בחודש ינואר 2023 ע"י מכון המחקר מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, בקרב מדגם מייצג של 1040 משיבים המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית, על קבוצותיה השונות.

שביעות רצון מאיכות האינטרנט הביתי: נתוני 2023

ברמה הכללית, רוב האוכלוסייה בישראל שבעת רצון מאיכות האינטרנט בבית מבחינת מהירות הגלישה והיעדר ניתוקים: 53% השיבו כי הם מרוצים או מרוצים מאוד מכך.30% העריכו את איכות הגלישה בביתם ברמה בינונית ואילו 15% לא היו מרוצים או אף מאוד לא מרוצים מאיכות הגלישה בבית. 

כלי הנתונים הבא מציג את שביעות הרצון של הישראלים מאיכות האינטרנט בביתם:

  • 55% מהאוכלוסייה היהודית מרוצים או מרוצים מאוד מאיכות האינטרנט הביתי, לעומת 45% בחברה הערבית.בקרב האוכלוסייה היהודית חברות פלאפון וסמייל 012 זכו לדירוג שביעות רצון גבוה, לעומת דירוג נמוך יחסית שלהם בקרב האוכלוסייה הערבית. לעומת זאת, שביעות הרצון מנטוויז'ן בקרב החברה הערבית גבוהה מאוד, לעומת דירוג נמוך-יחסית בקרב האוכלוסייה היהודית.
  • בעלי חיבור סיב אופטי לאינטרנט מרוצים יותר מאחרים: 68% מהם היו מרוצים או מרוצים מאוד מאיכות האינטרנט בביתם (מהירות גלישה והיעדר ניתוקים), לעומת 42% שביעות רצון בלבד בקרב בעלי חיבור קו טלפון ADSL או כבלים של הוט. העדפה זו נשמרה עקבית גם עבור מי שעובד עם האינטרנט לפחות יום בשבוע מהבית: שביעות הרצון החיובית של בעלי סיב אופטי הייתה מצד 70% מהמשתמשים, מול 44% שביעות רצון בקרב משתמשי חיבור קו טלפון ADSL או כבלים של הוט. יצוין שגם 19 המשיבים שבחרו בסוג חיבור "אחר" היו שבעי רצון (74% מהם ציינו את איכות האינטרנט כחיובית או חיובית מאוד).

שביעות הרצון מאיכות האינטרנט של הספקיות בשוק הישראלי: ממצאים

  • פרטנר נמצאה כספקית האינטרנט הביתי בעלת שיעור שביעות הרצון הגבוהה ביותר, עם 68% הערכה חיובית של איכות האינטרנט בקרב מנוייה. אחריה סלקום עם 58% הערכה חיובית, אקספון 018 בזק בינלאומי ונטוויז'ן עם 52% כל אחת, ולבסוף הוט נט עם 43% ואינטרנט רימון/אתרוג עם 36% שיעור שביעות רצון. 
  • ביחס לאי שביעות רצון מפורשת בלטו חברות אקספון והוט נט, ש- 24% מהמנויים לאינטרנט אצלן לא היו מרוצים מאיכות האינטרנט בהשוואה ל- 9-16% אי שביעות רצון אצל המתחרות. 
  • במיקוד בקרב העובדים עם האינטרנט לפחות יום בשבוע מהבית, בלטו לחיוב נטוויז'ן ופרטנר עם 74% ו- 68% שיעור שביעות רצון מאיכות האינטרנט הביתי בהתאמה, בהשוואה לסלקום עם 59% שביעות רצון, אינטרנט רימון (58%), בזק בינלאומי (56%), הוט נט (46%) ופלאפון עם 36% שביעות רצון חיובית בלבד (לשאר הספקיות היו מעט מנויים שעבדו עם האינטרנט הביתי לפחות יום בשבוע).
    בתיאור פסקאות אלו זה לא נלקחו בחשבון הספקיות סמייל 012, 019mobile טריפל-סי וגולן טלקום משם שמספר המנויים לשירות האינטרנט שלהן היה נמוך יחסית.

שימוש באינטרנט לצרכי לימודים או עבודה מהבית

כלי הנתונים הבא מציג את שביעות הרצון של ישראלים שלומדים או עובדים מהבית מאיכות האינטרנט הביתי:

כלי הנתונים הבא מציג את תשובות הישראלים בנוגע להיקף ותדירות העבודה מהבית:

  • מנתוני הסקר עולה כי 59% מאוכלוסיית ישראל מגדירה עצמה כעובדת או לומדות מהבית: 3 מכל 10 ישראלים עובדים או לומדים מהבית בכל יום, 29% עובדים מהבית יום או יומיים בשבוע, 21% עובדים מהבית לעיתים רחוקות ו- 20% כלל לא עובדים מהבית.
  • קבוצת הגיל השלישי הייתה בעלת השיעור הגבוה ביותר לדווח על עבודה או לימודים מהבית בתדירות יום-יומית: 4 מכל 10 בני 65 ומעלה עובד מהבית תוך שימוש באינטרנט בכל יום, לעומת 25-32% בקרב צעירים יותר.
  • ישנו קשר חיובי בין עבודה רציפה מהבית ורמת ההשכלה: 36% מבעלי ההשכלה האקדמית עבדו כל יום מהבית לעומת 28% מבעלי השכלה על-תיכונית (טכנאים, הנדסאים וכדומה), 24% מבעלי השכלה תיכונית ו- 18% מבעלי ההשכלה יסודית.
  • מבחינה גיאוגרפית, תושבי אזור הדרום עובדים מהבית לעיתים רחוקות יותר: 30% מתושבי הדרום ציינו תדירות זו לעומת 18-22% מקרב תושבי אזורים אחרים.

שביעות רצון מאיכות האינטרנט בבית – הבדלים בין קבוצות אוכלוסייה:

  • שביעות הרצון הרבה ביותר ניכרת באזור ת"א והמרכז, בהן 6 מכל 10 תושבים מרוצים מאיכות הגלישה בבית (59-60%), לעומת 35% שביעות רצון בלבד בקרב תושבי יהודה ושומרון ו- 47-51% בשאר האזורים.
  • 35% מתושבי יו"ש ציינו במפורש שאינם מרוצים מאיכות הגלישה בביתם לעומת 6-21% אי שביעות רצון באזורים אחרים.
  • הסקר מגלה כי 1 מכל 4 תושבי יו"ש שעובד מהבית לפחות יום בשבוע העריך בצורה שלילית את איכות הגלישה בביתו. באופן משתמע, גם באזורי הצפון והדרום היו פחות מרוצים, שכן רק 42% מתושבי הצפון ו- 47% מתושבי הדרום שעובדים מהבית לפחות יום בשבוע ציינו את איכות הגלישה בביתם כחיובית, לעומת 55-66% בקרב תושבים באזורים אחרים.
  • יהודים חילונים הביעו גם כן שביעות רצון בולטת מאיכות האינטרנט בביתם (60% מרוצים) לעומת 43-52% שביעות רצון אצל אחרים.
  • בקרב אלה שעובדים מהבית לפחות יום בשבוע, בעלי ההכנסה הנמוכה או נמוכה מאוד מהממוצע נטו להערכה בינונית יותר של איכות הגלישה בביתם לעומת השאר (37% לעומת 29-30% בהתאמה). 

קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: