החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

נתוני שוק הסלולר והאינטרנט בישראל בראשית 2023: תשתיות, ספקיות ומכשירים

הנתונים מבוססים על סקר שנערך עבור איגוד האינטרנט הישראלי בחודש ינואר 2023 ע"י מכון המחקר מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, בקרב מדגם מייצג של 1040 משיבים המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית, על קבוצותיה השונות.

שוק האינטרנט והסלולר

כלי הנתונים הבא מציג את תשובות הישראלים בנושא החיבור שלהם לסלולר ואינטרנט:

  • מהנתונים עולה כי כמחצית משוק הסלולר מוחזק ע"י פרטנר וסלקום. 27% מהמשיבים סימנו את פרטנר כספק הסלולר העיקרי שלהם בשנת 2022, ו- 20% את סלקום. הוט מובייל הסתפקה בנתח של 17% מהאוכלוסייה, פלאפון 15%, גולן טלקום 8% ואקספון 3%.
  • 35% מהאוכלוסייה מחוברת לאינטרנט דרך סיב אופטי, נתון גבוה באופן ניכר משאר דרכי החיבור. 27% מחוברים דרך קו טלפון (ADSL) ו- 21% דרך כבלים של הוט.
  • ספקי האינטרנט הביתי הנפוצים ביותר הם בזק בינלאומי (24% מהאוכלוסייה), הוט-נט (21%), פרטנר (19%) וסלקום (13%). שאר החברות בעלות נתח שוק של 1% עד 3% כל אחת.
  • מתוך אלו שמחוברים לאינטרנט בשירותי בזק בינלאומי, 45% מחוברים דרך קו טלפון ADSL ו- 26% דרך סיב אופטי. לעומת זאת, בקרב אלה שמחוברים דרך פרטנר, 61% מחוברים דרך סיב אופטי ורק 17% דרך קו טלפון ADSL. באופן דומה, מתוך אלה שמשתמשים בשירותי האינטרנט של סלקום, 60% מחוברים בסיב אופטי ו- 25% דרך קו טלפון. שלא במפתיע, 65% מבעלי החיבור של הוט-נט מתחברים לאינטרנט דרך הכבלים של הוט, ורק 21% מהם דרך סיב אופטי.
  • אינטרנט וסלולר – הבדלים בין קבוצות אוכלוסייה

    אינטרנט

    • בתל אביב ובאזור הדרום נוטים יותר לחיבור דרך סיב אופטי באופן יחסי לאזורי המגורים האחרים. 51% מתושבי ת"א מחוברים דרך סיב אופטי, כך גם 47% מתושבי הדרום. לעומת זאת, בירושלים ובצפון המצב הפוך: רק 21% מתושבי הצפון ו- 22% מתושבי ירושלים מחוברים דרך סיב אופטי. 
    • קו טלפון (ADSL), לעומת זאת, נמצא כמועדף ע"י תושבי יהודה ושומרון, יחסית לשאר מקומות המגורים (44% מתושבי יו"ש מחוברים דרך קו טלפון, לעומת 22% עד 35% מקרב תושבים באזורים אחרים).
    • הוט-נט מועדף יחסית ע"י תושבי חיפה (32% מהם משתמשים בשירותיה) לעומת תושבי אזורים אחרים (9-22% מהם משתמשים בשירותיה). 
    • מהסקר עולה כי חרדים (בהם נכללים בסקר גם חרד"לים) וערבים נמצאים בתחתית החיבור לאינטרנט דרך סיב אופטי: רק 19% מהחרדים ו- 11% מהערבים מחוברים כך לאינטרנט, לעומת 33% בקרב הדתיים לאומיים, 41% מהמסורתיים ו- 47% מהחילונים. מסורתיים משתמשים יותר בכבלים של הוט כחיבור לאינטרנט באופן יחסי (28% מהם) לעומת 21% בקרב הערבים, 19-20% בקרב יהודים חילונים ודתיים-לאומיים ו- 9% בלבד בקרב יהודים חרדים. 
    • הוט-נט נפוצה יותר יחסית בקרב יהודים חילונים ומסורתיים (26-27% מהם לעומת 9-18% אצל אוכלוסיות אחרות). 33% מהערבים משתמשים בבזק בינלאומי כספק אינטרנט לעומת 19-23% מהיהודים. 20% מהחרדים משתמשים באינטרנט רימון (אתרוג) לעומת 9% מהדתיים-לאומיים ו- 0% אצל אחרים. 
    • יצוין כי 15% מהחרדים לא ידעו מי ספק האינטרנט שלהם, 8% מהערבים ורק 1-3% מהיהודים.
    • מבחינה מגדרית, גברים נוטים להתחבר לאינטרנט באמצעות סיב אופטי (39% מהם) לעומת נשים (31% מהן).
    • צעירים בין 18-30 משתמשים פחות בחיבור קו טלפון לאינטרנט (18-20% מהם) לעומת 29-31% בקרב מבוגרים יותר.
    • נראה כי השימוש בסיב אופטי קשור באופן ישיר לרמת ההכנסה למשק בית: 23% בלבד מבעלי הכנסה הרבה מתחת לממוצע משתמשים בו, 30% מבעלי הכנסה מתחת לממוצע, 39% מבעלי הכנסה דומה לממוצע, 46% מבעלי הכנסה מעל הממוצע ו- 54% מבעלי הכנסה הרבה מעל הממוצע.
    • בנוסף, השימוש בסיב אופטי נפוץ יותר גם בקרב בעלי השכלה גבוהה: 40% מהאקדמאים, לעומת 32% מבעלי השכלה על-תיכונית ו-29% מבעלי השכלה תיכונית. מגמה הפוכה קיימת בשימוש בכבלים של הוט (20% מהאקדמאים, 21% מבעלי הכנסה על-תיכונית ו-26% מבעלי הכנסה תיכונית).

    סלולר

    • גולן טלקום ואקספון נפוצות יותר ביהודה ושומרון: ספק האינטרנט של 9% מתושבי יו"ש הוא גולן טלקום לעומת 1% או פחות מתוך תושבים באזורים אחרים. באופן דומה, ספק האינטרנט של 13% מתושבי יו"ש הוא אקספון לעומת 1-4% בקרב תושבי אזורים אחרים.
    • מעניין לגלות כי גרושים, פרודים, אלמנים וחד-הוריים מנויים פחות לשירות הסלולר של פרטנר ביחס לבעלי מצב משפחתי אחר: רק 16% מהם מנויים לפרטנר, לעומת 24% מהרווקים וכ- 30% מהנשואים. כמו כן, הם נוטים יותר להתחבר לאינטרנט דרך סיבים אופטיים (45% מהם עושים כך), לעומת 30% מהרווקים ו-35% מהנשואים.
    • ממצא נוסף שעלה בסקר הוא כי הוט מובייל מושכת צעירים בני 18-24 באופן גבוה יותר יחסית לשאר קבוצות הגיל: 25% מבני 18-24 משתמשים בשירות הסלולר של הוט מובייל, לעומת 15-18% מתוך שאר קבוצות הגיל. 
    • גם בעלי הכנסת משק בית הרבה מתחת לממוצע מעדיפים את הוט-מובייל כספק הסלולר, באופן יחסי לחלקם של בעלי הכנסות משפחתיות אחרות. 24% מאלו שהצהירו על הכנסה הרבה מתחת לממוצע מנויים לשירות הוט-מובייל, לעומת 9-17% בלבד מתוך בעלי רמות הכנסה אחרות.

     

    היקף השימוש במכשירים שונים לצורך שימוש באינטרנט

    קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: