סקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי בדק את השינוי באופן השימוש של משתמשי האינטרנט בישראל ביחס לתקופות קודמות ובדגש על השינוי בתקופת הקורונה. הסקר, שנערך במהלך חודש יולי 2020 בקרב 808 נדגמים (לפי הפירוט הבא: סקר טלפוני בקרב 300 משתמשי אינטרנט מהחברה הערבית, סקר אינטרנטי בקרב 154 משתמשי אינטרנט יהודים מהמגזר החרדי, וסקר אינטרנטי בקרב 354 משתמשי אינטרנט יהודים מהציבור הכללי) העלה ממצאים מעניינים:
- עליה בפעילות באינטרנט לצרכים שימושיים. בין היתר:
- 89% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצע תשלומים ומקצר תורים ברשת, זאת לעומת 66% בסקר דומה שערך האיגוד בשנת 2017.
- 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017.
- בתקופת הקורונה חלה עליה נוספת בשימושיות של האינטרנט. בין היתר:
- כמות המשתמשים באינטרנט אשר צרכו שירותי בנקאות דיגיטליים עלתה ב-8%.
- כמות המשתמשים באינטרנט אשר ביצעו קניות ברשת עלתה ב-8%.
- כמות המשתמשים שמילאו טפסים או קבעו תור באתרי הממשלה באינטרנט עלתה ב-21%. זאת, חרף חוסר שביעות רצון מאיכות השירות (האתרים שדורגו ברמה הנמוכה ביותר היו אתרי לשכת התעסוקה ורשות המסים).
- הסקר העלה שלמרות שיפור בשימוש של החברה הערבית באינטרנט בתקופת הקורונה, הפער הדיגיטלי נותר גדול. בין היתר:
- רק 62% מקרב משתמשי החברה הערבית ציינו כי הם מבצעים תשלומים ומקצרים תורים ברשת (עליה של 40% מהסקר הקודם), לעומת 89% מהציבור הכללי.
- רק 59% מקרב משתמשי החברה הערבית ציינו שהם עשו שימוש בשירותי בנק דיגיטליים בתקופת הקורונה, לעומת 88% מהציבור הכללי.
- עליה בשימוש באינטרנט נרשמה בקרב החברה החרדית, בה 27% מהנשאלים מקרב משתמשי האינטרנט בחברה החרדית ציינו כי עבדו בכל יום מהאינטרנט בבית בתקופת הקורונה.
לממצאי הסקר המלא:
איגוד האינטרנט הישראלי רואה חשיבות רבה בפרסום הקבצים הסטטיסטיים המקוריים של הסקר (בפורמט SPSS), כדי לאפשר לחוקרים ולבעלי עניין להשתמש בהם לצורכי מחקר ולקידום הידע והשימוש באינטרנט.
על מנת לקבל את הקבצים הסטטיסטיים (SPSS), אנא מלאו כאן את הפרטים.
להשוואה, ראו הסקרים הקודמים של איגוד האינטרנט הישראלי:
הסקר בוצע ע"י איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר). בעת שימוש בנתונים, נשמח אם יצויין מקור הנתונים.
במידה שמבוצעים בנתונים פעולות עיבוד, ניתוח או הסקת מסקנות, נשמח אם תעבירו אלינו את התוצרים, תוך ציון שם החוקר/ת ו/או הגוף כדי שנוכל להציג את המידע לטובת כלל הציבור. לפרטים נוספים והעברת התוצרים: [email protected].