המחקר שבוצע על ידי חברת eBay ישראל כולל מידע מקיף אודות הרגלי הקנייה במקוונת של הישראלים: העדפות קנייה, מניעים וחסמים של הקונים אונליין בישראל, האתרים שהישראלים קונים בהם אונליין, המכשירים שהישראלים קונים בהם אונליין, באיזה הרכב משפחתי הם קונים אונליין ועוד. כמו כן הוא כולל פילוח לפי מין וגיל. המחקר נערך על ידי MB – Market Research & Consumer Behavior עבור eBay ישראל והשתתפו בו 1500 נשים וגברים מרחבי הארץ בגילאי 18-65.
לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "בשנים האחרונות אנו רואים שינוי ניכר בהרגלי המסחר המקוון של הצרכנים הישראלים. המוכר הישראלי כבר מזמן הבין את הפוטנציאל הטמון בקניות באינטרנט ובאמצעות eBay ההיצע שלו גדל אלפי מונים. הצרכנים הישראלים הם שחקנים חזקים במסחר המקוון הגלובלי והם כעת מתחרים על תשומת לבם של המוכרים הרבים ברחבי העולם".
מתוך הממצאים:
- 95% מהישראלים ביצעו השנה רכישה אונליין אחת לפחות (לעומת 91% בשנה שעברה).
- עליה באחוז הקניות של נשים באינטרנט- 94% השנה לעומת 85% ב- 2014.
- הישראלי הממוצע מבצע 36 רכישות בשנה, כלומר 3 רכישות אונליין מידי חודש.
- חלה התחזקות של הקנייה באתרים בינלאומיים וירידה בקנייה באתרים מקומיים.
- מסתמנת ירידה בתחום הקניה בקופונים.
- מרבית הישראלים מבצעים רגישות מקוונות באמצע השבוע בשעות אחה"צ והערב.
- 65% מהישראלים מעידים כי הקניה באינטרנט היא כלי להתמודדות עם יוקר המחיה.