חזרה לעמוד הקודם

חשיפת בני נוער לאנטישמיות ברשתות החברתיות (2016)

כמעט ארבעה מכל חמישה בני נוער ישראלים נחשפו לגילויי אנטישמיות ברשת במהלך 2015. כך נמצא בסקר חדש של הליגה נגד השמצה בישראל. מדובר במספר שיא של גילויי שנאה במהלך 3 השנים האחרונות.

84% אחוזים מהנסקרים דיווחו כי היו עדים לתוכן אנטישמי ברשת, ו-16% מתוכם העידו כי התוכן כוון אליהם באופן אישי. (עליה משמעותית במספר הגילויים האנטישמיים מ-2013, אז טענו 69% שנתקלו בתוכן אנטישמי, ומתוכם 13% טענו כי התוכן הופנה אישית נגדם).

מרבית המגיבים טענו כי הם נתקלים בתוכן אנטישמי לפחות פעם בחודש, ולפחות פעם בשבועיים.

הנתונים העלו כי 76% נחשפו לגילויי אנטישמיות בפייסבוק, 47% נחשפו לכך ביוטיוב, 39% באינסטגרם, 31% בטוויטר ו-18% בוואטסאפ.

40% מתוך הנשאלים שנתקלו בתוכן אנטישמי העידו כי הם לא עשו דבר על מנת לדווח על המקרה או להגיב לתוכן.

הסקר נערך בקרב 500 בני נוער בגילאי 15-18, ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "כחברה מפותחת המתמצאת היטב בטכנולוגיה באזור לא יציב כמו המזרח התיכון, זה לא מפתיע שבני נוער ישראלים נחשפים יותר מאי פעם לשנאה על בסיס אנטישמי במדיה החברתית. הנתונים משמשים תזכורת חשובה לגבי הכוח של רשתות חברתיות, המנוצלות לעתים בידי אלו המבקשים להרעיל את האינטרנט באמצעות שנאת יהודים".