מרשם של סיומת מסחרית גלובלית, כגון com, בה רשומים עשרות מיליוני שמות מתחם, יכול לממן את עלות התשתית תוך שהעלות לרושם שם אחד תהיה קטנה פי אלף(!) מהעלות במרשם הישראלי. זו אחת הסיבות לכך שההשוואה למחירי הרישום בסיומת .com איננה רלבנטית. עם זאת, אפילו תחת .comטווחי המחירים הם נרחבים – לדוגמא, אצל אחד הרשמים הגדולים ביותר, Network Solutions Inc., מחיר הרישום לשנה עמד בחודש ספטמבר 2009 על 35$.
נכון יותר יהיה להשוות את עלויות הרישום תחת הסיומת .il עם עלויות הרישום במרשמי סיומת מדינה שהם פחות או יותר בסדר הגודל של המרשם הישראלי. בהשוואה כזו, מתברר שהמחיר לרישום שם מתחם ישראלי הוא דווקא בין הנמוכים בעולם.
סיומת | מדינה | המחיר (אירו/שנה) | גודל מרשם השמות (נכון למאי 12') | |
---|---|---|---|---|
.lv | לטביה | 10.50 | 10,000 | A |
.si | סלובניה | 16 | 102,453 | B |
.ie | אירלנד | 29.95 | 178,448 | B |
.il | ישראל | 14 | 237,535 | B |
.sk | סלובקיה | 24.9 | 271,524 | B |
.fi | פינלנד | 24.9 | 292,151 | B |
.pt | פורטוגל | 24.9 | 311,616 | B |
.no | נורווגיה | 14.9 | 557,184 | C |
.ro | רומניה | 29.9 | 595,874 | C |
.hu | הונגריה | 24.9 | 614,561 | C |
.ua | אוקראינה | 29 | 650,925 | C |
.cz | צ'כיה | 24.8 | 940,052 | C |
.at | אוסטריה | 25 | 1,132,048 | D |
.dk | דנמרק | 15 | 1,180,103 | D |
.se | שבדיה | 27.9 | 1,220,438 | D |
.be | בלגיה | 11 | 1,282,760 | D |
.es | ספרד | 11.8 | 1,515,260 | D |
.pl | פולין | 24 | 1,553,411 | D |
.ch | שוויץ | 14.9 | 1,681,190 | D |
.ca | קנדה | 9.56 | 1,918,200 | D |
.fr | צרפת | 18 | 2,311,186 | D |
.ru | רוסיה | 11.5 | 3,800,751 | D |
.nl | הולנד | 11.2 | 4,920,774 | D |
.uk | הממלכה המאוחדת | 4.9 | 10,047,549 | D |
.cn | סין | 5 | 12,545,589 | D |
.de | גרמניה | 6 | 15,019,300 | D |
.com | 9 | 102,962,145 | E |
לרשימת סיומות: iana.org
(*) קטגוריות גודל מרשם:
- D – מעל 1,000,000 שמות מתחם.
- C – בין 500,000 ל-1,000,000 שמות מתחם.
- B – בין 100,000 ל-500,000 שמות מתחם.
- A – מתחת ל- 100,000 שמות מתחם.
שמות המתחם הקצרים שרשומים כיום במרשם שמות המתחם הם כאלה שנוצרו לפני שההגבלה נכנסה לתוקף – על פי כללי הרישום שהיו בתוקף עד ליום 31.12.1998. משנרשמו שמות מתחם אלה תחת כללים שהתירו זאת, הוחלט, לאחר בדיקה משפטית מדוקדקת, שלא לבטלם למפרע.
יתרונות סיומת CO.IL:
- קידום האתר: גוגל ומנועי חיפוש אחרים מנסים לספק את התוכן הרלוונטי ביותר, ולכן יציגו אתרים בקרבת המשתמש וייקחו בחשבון את נקודת המיקום גם בעת דירוג האתר.
- מיקוד: יוצר מיקוד גיאוגרפי ואינדיקציה חזקה של נוכחות בישראל
- יצירת אמון: בדרך כלל גם יוצר תחושת אמון וחיבור בין הגולש המקומי לאתר
- היבט משפטי: השימוש בסיומתמבוסס על תנאים משפטיים מקומיים
יתרונות סיומת .com:
- פתוח וגלובלי: אינו ממוקד למדינה ספציפית
- נייטרליות: מהווה כתובת שהיא לגמרי נטולת שיוך – אינו מזוהה עם אף מדינה או אזור
- ביקוש: סיומות .com הן מהשמות המבוקשים ביותר, ולכן כדאי להקדים ולרשום לפני שייתפס השם המבוקש
בשורה התחתונה: כדאי לבצע חשיבה אסטרטגית-שיווקית על הכדאיות שבכל אחת מן האפשרויות וכמובן שתמיד ניתן לרשום את שתי הסיומות – רק לוודא כי הגולש מגיע לאותו אתר.
- שמות שאינם עומדים בכללי הרישום, כמו: שמות מתחם בעלי פחות משלושה תווים.
- שמות מתחם פוגעניים – שמות המכילים מילים גסות, שפה גסה, שמות הפוגעים בתקנת הציבור או ברגשות הציבור או שמות שבכל דרך אחרת אינם תואמים את חוקי מדינת ישראל. ראה: וועדה לשמות פוגעניים.
- שמות שאסורים לרישום בשל סיבות טכניות , מידע מלא ניתן למצוא ב RFC 2606 ו RFC 6761.
- שמות מתחם הזהים לסיומות cctld או gtld.