רישום, חידוש וביצוע פעולות עדכון בדומיינים (שמות מתחם) בסיומות il. ו-.ישראל מתבצעים באמצעות הרשמים המוסמכים.
הרשמים המוסמכים (Registrars) לרישום דומיינים, הנם גורמים פרטיים שהוסמכו ע"י איגוד האינטרנט לספק שירותי רישום לציבור, לאחר שנבדקו ע"י האיגוד, ועומדים בקריטריונים טכנולוגיים ושירותיים שנקבעו לשם כך.
מודל זה קיים במרשמי שמות מתחם רבים בעולם וברב המדינות הדמוקרטיות, בו מופעלים מרשמי הסיומות המדינתיים (ccTLD), ע"י גופים נייטרלים ללא מטרות רווח דוגמת האיגוד, המאפשרים למשתמש הקצה שרות ותמחור תחרותיים בין הרשמים שהוסמכו.
לפני בחירה ברשם מסויים מומלץ לערוך השוואה של השירותים והמחירים המוצעים על ידי הרשמים המוסמכים – על מנת להגיע לתמהיל המתאים ביותר לצרכיך.
רכזנו עבורכם את הנקודות שחשוב לשים לב אליהן בבחירת רשם:
הצעת המחיר
יש לזכור שהמחיר הזול ביותר אינו משקף בהכרח את העסקה הטובה ביותר. בקשו הצעת מחיר מפורטת ובידקו היטב האם ישנן עלויות נוספות תמורת ביצוע פעולות רישום מסוימות.
שירות ותמיכה
בידקו מה רמת השירות והתמיכה לה מתחייב הרשם, מהו טווח זמני התגובה ובאיזה אופן התמיכה מתבצעת וזמינה. וודאו האם היא כוללת תמיכה טכנית וטלפונית.
כמו כן, הרשמים מציעים מגוון שירותים נוספים כגון נעילת דומיין, ניהול שרתים, DNSSEC ועוד. לכן מומלץ לבדוק אילו שירותים נחוצים לכם על מנת לבחור ברשם שעונה לדרישתכם.
עדכונים והתראות
וודאו עם הרשם שהשרות כולל משלוח סדיר של התראות בהגיע המועד לחידוש רישום שם המתחם ובאילו אמצעים. ניתן לקרוא על כך עוד מידע בחידוש דומיין.
סיום ההתקשרות עם רשם והעברת ניהול שם המתחם לרשם אחר
כדאי לחשוב מראש גם על היום שאחרי. בידקו היטב מהן הפעולות אותן תדרשו לבצע לצורך סיום ההתקשרות עם הרשם, שחרור שם המתחם מנעילה והעברת ניהול שם המתחם לניהול רשם אחר.
המלצות
חפשו ברשת משוב מלקוחות של הרשם על איכות השירות הניתן על ידו.
תלונות
אנחנו כאן בשבילכם: אם ברצונכם להתלונן על שירות אותו קיבלתם מרשם מוסמך, ניתן להגיש תלונה לנציב תלונות הציבור של איגוד האינטרנט.