מחקר שנערך על ידי ד"ר ניצה גרי, רבקה גדות ואמיר וינר. המחקר בדק מגמות בהרשמה לאוניברסיטה הפתוחה, אליה רשומים כ-42,000 תלמידים לתואר ראשון ו-3,700 תלמידים לתואר מתקדם. האוניברסיטה הפתוחה רושמת בין 11,000 ל-12,000 תלמידים כל שנה היכולים לבחור בין מסלול מלא של לימודים מרחוק או מסלול המשלב לימודים מרחוק עם לימודים פרונטליים (פנים מול פנים). המחקר עקב אחרי 7,217 תיקי תלמידים ובדק את ההשפעה של המרחק הגיאוגרפי ואילוצי זמן על ההרשמה של תלמידים חדשים לקורסים המועברים באופן מקוון בעזרת סרטונים. להלן ממצאים עיקריים מתוך המחקר –
- במחקר לא נמצא קשר ברור בין מרחק פיזי ממוקדי הלימוד לבין הרשמה לקורסים מקוונים.
- נמצא כי תלמידי MBA נוטים יותר להירשם לקורסים מקוונים מבוססי וידאו (13.8% מהתלמידים) מאשר תלמידים רגילים (5.6%).
- תלמידי תארים מתקדמים שבחרו לעשות את הקורס הראשון בתואר באמצעות סרטוני וידאו מקוונים נטו יותר להמשיך להירשם לקורסים אלו מאשר תלמידי תארים ראשונים שבחרו לקחת קורס מקוון ותלמידי תארים מתמקדים שבחרו בקורס פרונטאלי.
- נמצא במחקר כי תלמידי תארים ראשונים שהחלו את לימודיהם בקורס מקוון מבוסס וידאו נטו להפסיק את לימודיהם באופן נרחב יותר (20.9%) מאשר תלמידים שהקורס הראשון שלהם היה קורס פרונטאלי (10.9%).
*תאריך פרסום המחקר המדויק אינו ידוע.