בין השנים 2011-2016 פורסם דו"ח השנתי בשם "התקשורת בישראל: סדרי יום, שימושים ומגמות". הדו"ח נערך על ידי ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און. הדו"ח פורסם בשנת 2013 על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בשיתוף יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.
בשנת 2013 בחן הדו"ח מגמות כלליות בגלישה באינטרנט (צפייה בתכני וידיאו, נושאים המעניינים את הגולשים, תשלומים מקוונים ופרסום באינטרנט), וכן הציג נתונים אודות השימוש של החברה החרדית והחברה הערבית באינטרנט, ושימוש הגולשים הישראלים בפייסבוק. עוד ניתן למצוא בדו"ח סקירה של אירועים מרכזיים שנידונו ברשת במהלך שנת 2013.
להלן מספר נקודות מרכזיות הנוגעות לוידאו באינטרנט:
- שורה של התפתחויות טכנולוגיות באינטרנט ובתחום הוידיאו העמיקו את שימושי הוידיאו באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות.
- אתר שיתוף קטעי הוידיאו YouTube נמצא במקום השלישי ברשימת האתרים הפופולאריים בעולם ובישראל, אחרי גוגל ופייסבוק.
- שיעור הגולשים שמעדיפים שימוש באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה הוא כ-40%. העדפת השימוש ברשת על פני צפייה בערוצי הטלוויזיה בולטת במיוחד בקרב בני 18 עד 24.
- טרנט מעדיפים לעשות זאת באמצעות טלפונים חכמים או טאבלטים.
- גברים צפו בממוצע ב-31.7 סרטונים בחודש בעוד נשים צפו ב-26.7 סרטונים.
להלן מספר נקודות מרכזיות הנוגעות לסוג תכנים באינטרנט:
- מסקר ועדת המדרוג עולה כי תחומי העניין המובילים בהם עוסקים הגולשים הם מחשבים, אינטרנט ואלקטרוניקה (43%), טבע וטיולים בעולם (40%), קריאה (40%) וטלוויזיה (40%).
- בדיקה על פי גילאים משקפת את ההבדלים ברמת העניין ובדפוסי הפנאי של בני קבוצות גיל שונות. למשל, בני 65 ומעלה מתעניינים יותר בטלוויזיה ובקריאה ואילו בני 18-29 מתעניינים במחשבים ובמקומות בילוי.
- ישנם הבדלים בתחומי עניין באינטרנט על פי מגדר וסטטוס משפחתי. למשל, נראה כי גברים רווקים בני 18 ומעלה מתעניינים במשחקי מחשב יותר מנשים רווקות באותו גיל; 35% לעומת 20%.
להלן נקודות הנוגעות לתשלומים ממשלתיים מקוונים:
- על פי נתוני משרד האוצר הציבור שילם דרך האינטרנט כ-24 מיליארד שקלים לקופת המדינה דרך אתרי הממשלה השונים. מדובר בעלייה של 28% לעומת שנת 2012.
- חל גידול בשימוש בטפסים המקוונים באתרי ממשלה, ומספר ההורדות של טפסים מקוונים הגיע ל-7 מיליון.
להלן מספר נקודות מרכזיות הנוגעות לפרסום מקוון:
- ההוצאה לפרסום באינטרנט בישראל גדלה ב-2013 בכ-15% בהשוואה לשנה הקודמת.
- נראתה עלייה בשימוש בגוגל, יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם לצרכי פרסום.
- ההשקעה בפרסומות וידאו לדיגיטל עלתה באופן משמעותי, במיוחד בקמפיינים לאנשים צעירים ואף הוגבר הדגש על חיזוק חוויית הלקוח, באמצעות שיתופו בפעילויות, משחקים ומבצעים דרך פלטפורמות שונות.
להלן מספר נקודות מרכזיות הנוגעות לגלישה בפייסבוק:
- על-פי נתוני פייסבוק מחודשים מאי-אפריל 2013, כ-4 מיליון גולשים ישראלים עשו שימוש בפייסבוק, 2.4 מיליון מהם נכנסו לאתר באופן יומי.
- המשתמשים מתחלקים ל-52% גברים ו-48% נשים.
- קבוצת הגיל המשתמשת הכי הרבה ברשת החברתית היא בני 18-24 (28%) ואחריה בני 25-34 (27%), בני 35-44 (15%), בני 13-17 (13%), בני 45-54 (9%) ובני 55 ומעלה (9%).
- הישראלים העלו בתקופה שנבדקה 42.4 מיליון תמונות, עשו 764.4 מיליון לייקים, פרסמו 12.4 מיליון פוסטים, כתבו 192.2 מיליון תגובות, והעלו 384.8 אלף סרטוני וידאו.
- לפי סקר TGI 34% מכלל הנשאלים השיבו כי הם חשים צורך להיכנס לפייסבוק לפחות פעם ביום.
- ב-2013 גדל השימוש בישראל באפליקציית WhatsApp, ובסקר שנערך על ידי חברת TNS עבור "בזק" עלה כי המספר הגדול ביותר של נשאלים סבור שזו האפליקציה החשובה ביותר שעליה לא היו מוותרים.
להלן מספר נקודות הנוגעות לשימוש האוכלוסיה הערבית באינטרנט:
- שיעור השימוש באינטרנט בקרב ערביי ישראל עמד בראשית 2013 על 95%, שיעור דומה לזה של האוכלוסייה היהודית-חילונית.
- שני אתרי החדשות הבולטים במגזר הערבי הם 'Panet' ו'אלערב'.
- במסגרת מחקר מטעם 'קרן אברהם' נראה כי מתוך 34 אתרי ממשל ורשויות שונים שנבדקו, יש פער בין גרסאות האתרים בעברית ובערבית מבחינת תכנים, עדכניות ואיכות השפה. אתר הכנסת בלט לחיוב מבין האתרים.